Pagina 1 van 1

Aantal vraagjes

Geplaatst: 15 sep 2007 23:03
door spike87
Heey mensen

Ik heb mijn tomos geupgrate met een 65cc en 15mm carb en heb hieronder een biturbo uitlaat ligen vroeg me af wat nou beter zou zijn
Deze uitlaat houden of ik zat er over te denken om een techno cc te halen. wat vinden jullie. een terugloop vind ik zelf niks omdat hij er dan al snel heel erg opgevoerd uitziet.

Enne heb nog een probleem dat mijn cilinder kop op elke hoek een stukje uitsteekt en zelfs met een pakking er tussen komt er lucht uit wat is jullie ervaring hier mee?

Ook heb ik nog een vraagje over het krom trekken van het frame is een stang persee nodig en helpt het als ik een nieuwe achterbrug koop?

grz

Christian

Geplaatst: 16 sep 2007 00:40
door xanderz
mm voor dat opgevoert uitzien moetje nie afschrikken. je uitlaat zit aan de rechter kant en rechts mag je niet inhalen. ook als je fietspad gebruikt valt het niet teveel op. :)
ikzelf had een dmp 65cc cilinder met een terugloop techo uitlaat. heeft een powerband bij de 30km(tandwiel 26/22) dit scheelt natuurlijk behoorlijk bij elk brommer maar is toch wel een ruwe schatting wat je kunt verwachten.

dat met die uitsteeksels op je kop kan je er afslijpen. zorg er voor dat ze allemaal even ver zijn afgeslepen in ieder geval. gebruik schone tapeindes zodat de moer er makkelijk op gaat. en draai de kop kruislings aan. anderz zou hij er schuin op kunnen komen wat natuurlijk niet goed is voor de prestaties van de brommer.

een stang tussen je balhoofd en zadelstang zal weinig nut hebben(hoewel er altijd mensen zijn die zeggen dat het wel degelijk nut heeft). zo'n stang maakt je frame stugger en laat het moeilijker buigen als je hard over een hobbel gaat.
je zou wel mischien geld kunnen uitgeven aan een stevigere achterbrug. de huidige heeft de neiging om krom te trekken door de kracht die uitgeoeffend word door de aandrijving, ook zal je de bussen moeten vervangen als je de achterwiel naar links en rechts kan verplaatsen.

mvg,
xander.
ps. sorry voor de giga post :roll:

Geplaatst: 18 sep 2007 18:05
door spike87
Nou lange post ze kunnen niet lang genog zijn :P
Maare het is ondertussen gelukt gewoon met de oude pakking:D Ik ga denk zeker die andere achterbrug kopen alleen moet ik daar even mee wachten want ja het geld groeit me jammer genoeg niet op de rug :P. Het is met die 65cc echt een beest geworden hoewel ik hem nu nwel aan het inrijden ben is het echt 100x leuker rijden als met z'n 50cctje :P. Ik ben er nog niet over uit welke uitlaat dat ik neem maar denk geen terugloop hij gaat nu hard genoeg :D Weten jullie mischien waar je het eerst aan merkt dat je achterbrug krom aan het trekken is??? en inrijden hoeveel kilometer mo je dat ongeveer doen???

Grz

Christian

Geplaatst: 18 sep 2007 21:32
door Volty
Als je brug krom is staat je achterwiel gewoon scheef, als je recht van achter naar de tomos kijkt.. simpel, niet? :')

En wat dat inrijden betreft.. als tie goed afgesteld is, is het gewoon een kwestie van warm laten worden en de eerste 50 km wisselend te rijden (dus niet de hele tijd als een oma 30 rijden of zo). En dan gewoon knallen.
Bij dit soort cilinders is het belangrijker dat je ze goed warm laat worden voor je volgas gaat boeken.