Pagina 1 van 1

wamrloper?????

Geplaatst: 19 okt 2007 17:26
door PhilipNL
oioi,
gister reed ik dus leuk met mn tomos naar delft, haal een fietser in en opeens slaat mn tomos af, ik moest echt vol gas blijven geven om 'm nog enigzins te laten lopen :? uiteindelijk istie niet helemaal uitgevallen maar lieptie wel weer.. als ik nu van stilstand optrek dan maaktie super veel overtoeren aan het eind van zn 1e versnelling, een vriend van me zei dat ik miosschien een warmloper heb gehad, maar lijkt me sterk, aangezien mn tomos niet helemaal is uitgevallen, en ik daarna weer gewoon kon rijden..
zou het inderdaad een warmloper kunnen zijn geweest?? of denken jullie dat het wat aders is geweest?

Geplaatst: 20 okt 2007 11:19
door Paul123
geen warmloper, eerder iets in de richting van je koppeling of dergelijke.

Geplaatst: 20 okt 2007 11:20
door PhilipNL
geen warmloper, eerder iets in de richting van je koppeling of dergelijke.
gelukkig :) daar dacht ik eerlijk gezegd pook aan, maar die vriend van me was er aardig zeker van dat het een warmloper was, dus stelde metteen voor om mn blok uit elkaar te halen :?
daar hazd ik natuurlijk mn bedenkingen bij:P maar bedankt;) :wink:

Geplaatst: 29 okt 2007 21:41
door triple-X
dit kan het wel zijn geweest..
heb je verder prestatie verlies?

Geplaatst: 29 okt 2007 22:42
door xanderz
warmloper hoeft niet persee vast te staan. kan zeer stroef gaan dats alles. rijd hij nadat hij afgekoelt was even traag als toen het gebeurde? bij warmloper heb je weleens dat je tijdelijk trager gaat maar nadat hij een nachtje afgekoelt is de meeste kracht weer terug. er zal wel compresie verlies zijn

als het in het blok zelf zit dan zou ik toch kijken naar de 2de koppeling en zeker het vraagteken veertje(staat vast wel een faq over)

ik denk zelf neit dat je koppeling of iets anders het in 1 klap kan begeven. het is meer een slijt geval vanplaats instant-schade.

om te kijken of het een warmloper was moet je even de cilinderkop er af halen(wd40 er op) pijpsleutel 11. 10 minuten werk als het niet vastgerot is.
kijk of je een ring in je cilinder zit(niet de ring van je bovenste dode punt). dit is een indicatie dat je zuiger klem zat(warmloper.

ik raad ten zeerste aan om dat te doen omdat je koppeling te bekijken veel meer tijd kost en je moet ook nog eens nieuwe olie halen+carterpakking. bij kop er af halen heb je alleen een nieuwe koppakking nodig.

mvg,
xander
ps: kort maar krachtig? :P