Pagina 1 van 2

DMP 50cc

Geplaatst: 20 okt 2007 15:06
door Jasper11
Iemand ervaring ermee?
Qua trekkracht enzo? :oops:

Geplaatst: 20 okt 2007 18:07
door keesy
hahah, nee ng niet.
heb vanmiddag net DMP 50cc snel besteld
en 15/15 carb.
k hoop dat ik het ng deze vakantie binnen heb :P

Geplaatst: 22 okt 2007 18:58
door martijn-tomos
ey ik heb een dmp 50 cc
is wat mij betreft een goede cilinder voor die prijs.

ik rijd nu met:
dmp 50cc + bromkop
14/12 carburateur, spruitstuk ontgrenst
en twv 26/28

ik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)

maar ik denk dat het een goede cilinder is voor die prijs!!!

Geplaatst: 22 okt 2007 21:52
door YoGHuRT
ik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)
Rijd ik nou ongewoon snel of wat

setup:
standaard cilinder + bromkop, onsteking brom stand
standaard carb, sproeier 56
techno estoril
twv 26-24

Geplaatst: 23 okt 2007 11:56
door keesy
ey ik heb een dmp 50 cc
is wat mij betreft een goede cilinder voor die prijs.

ik rijd nu met:
dmp 50cc + bromkop
14/12 carburateur, spruitstuk ontgrenst
en twv 26/28

ik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)

maar ik denk dat het een goede cilinder is voor die prijs!!!

@ martijn. wat voor uitlaatje hebe je dan??

Geplaatst: 23 okt 2007 12:50
door martijn-tomos
een techno chroom, zelfde als bullet als ik me niet vergis, maar merk is techno

Geplaatst: 23 okt 2007 12:51
door martijn-tomos
ik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)
Rijd ik nou ongewoon snel of wat

setup:
standaard cilinder + bromkop, onsteking brom stand
standaard carb, sproeier 56
techno estoril
twv 26-24
hoe hard rij je dan, mijn onsteking staat niet op bromstand, maar mijn atw is 28, dus dat scheelt heel veel, als ik 26 of zelfs 24 erop leg, dan rijdt ie ook een stuk harder. alleen ik wil me trekkracht behouden.!!

Geplaatst: 23 okt 2007 13:12
door rubenzzz
toch krijg ik nu een hoge eigendunk 8)

Ik heb:

50cc cilinder
Snorkop
14/9 carb
Verder alles standaard van een Snor.

Ik Rij 50 :lol:

Geplaatst: 23 okt 2007 17:10
door YoGHuRT
ik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)
Rijd ik nou ongewoon snel of wat

setup:
standaard cilinder + bromkop, onsteking brom stand
standaard carb, sproeier 56
techno estoril
twv 26-24
hoe hard rij je dan, mijn onsteking staat niet op bromstand, maar mijn atw is 28, dus dat scheelt heel veel, als ik 26 of zelfs 24 erop leg, dan rijdt ie ook een stuk harder. alleen ik wil me trekkracht behouden.!!
Ik rijd nu 55

Geplaatst: 23 okt 2007 17:17
door Wald_70
toch krijg ik nu een hoge eigendunk 8)

Ik heb:

50cc cilinder
Snorkop
14/9 carb
Verder alles standaard van een Snor.

Ik Rij 50 :lol:
onzin. dit haal je van je leven niet met die setup. 25 ga je

Geplaatst: 28 okt 2007 15:57
door C. van Klaveren
Beste Wald

Het is mogelijk om met een "standaard" Snor die snelheid te halen. En dan spreek ik over eigen ervaring. In het verleden (1 jr terug) reed ik met mijn SnorTomos, met als enige "opvoer" item de imitatie Snor uitlaat een snelheid van 45Km (zuiver geklokt). En bij positieve wind haalde ik gewoon 47. (Scheurde hij natuurlijk niet even naar toe. maar hij reed het wel)
Dat alles gewoon met ATW 33. (Hij jankte wel in z`n toeren, maar dat is een kwestie van fijntuning)

Als je die snelheid van 45 omzet naar een ATW van 24 kom je simpel weg aan de snelheid van 54. Het is een kwestie van 200% precies werken en er alles bij betrekken om het optimaal te laten lopen.

En even voor de goede orde: Ik "pruts" nog regelmatig aan m`n SnorTomos. Heb er nu een 12/14 carb. op zitten om aan meer koppel te komen en haal af en toe de snelheid van 58 - 60 Km. Daarbij maak ik ook gebruik van ATW 26. Dus als ik ATW 22 zou toepassen kom ik ruim boven de 60 (64). Maar dat hoeft niet want, ...... heb je wel eens een NOODSTOP gemaakt met die snelheid op een stille weg ? Wel, dan weet je gelijk dat je het in het verkeer nooooooooooooit zal redden.

Ik heb die testen wel gedaan. En ter vergelijking met m`n BMW motorfiets (met abs) ook. Op de BMW had ik 23M nodig en op die Tomos .... dat wil je niet weten. [Met de BMW bij 150Km/pu vol aan in de remmen, remweg 100 M] Dus.... ik heb het ervaren en ik durf op mijn leeftijd ook.

tot genoegen geinformeerd,

Geplaatst: 28 okt 2007 17:06
door Jaimster
ik rijdt ook met bijna stnd snor 40/45

Geplaatst: 28 okt 2007 17:13
door Tomosje-88
neem een kijkje bij de snelheids tabel. jullie praten broddje poep! :P

Geplaatst: 28 okt 2007 18:07
door martijn-tomos
niet elke tomos is hetzelfde natuurlijk. maar ik geloof niet dat je met standaard snel uitlaat en de rest standaard (bij een SNOR) 50 rijdt!!!

Want mijn snelheid klopt aardig met de snelheidstabel, enige verschil is ATW 26 ipv 28. maja het maakt me niet zoveel uit. Als jij daarmee de 50 redt vind ik het knap.

Geplaatst: 28 okt 2007 19:12
door Waldo
Beste Wald

Het is mogelijk om met een "standaard" Snor die snelheid te halen. En dan spreek ik over eigen ervaring. In het verleden (1 jr terug) reed ik met mijn SnorTomos, met als enige "opvoer" item de imitatie Snor uitlaat een snelheid van 45Km (zuiver geklokt). En bij positieve wind haalde ik gewoon 47. (Scheurde hij natuurlijk niet even naar toe. maar hij reed het wel)
Dat alles gewoon met ATW 33. (Hij jankte wel in z`n toeren, maar dat is een kwestie van fijntuning)

Als je die snelheid van 45 omzet naar een ATW van 24 kom je simpel weg aan de snelheid van 54. Het is een kwestie van 200% precies werken en er alles bij betrekken om het optimaal te laten lopen.

En even voor de goede orde: Ik "pruts" nog regelmatig aan m`n SnorTomos. Heb er nu een 12/14 carb. op zitten om aan meer koppel te komen en haal af en toe de snelheid van 58 - 60 Km. Daarbij maak ik ook gebruik van ATW 26. Dus als ik ATW 22 zou toepassen kom ik ruim boven de 60 (64). Maar dat hoeft niet want, ...... heb je wel eens een NOODSTOP gemaakt met die snelheid op een stille weg ? Wel, dan weet je gelijk dat je het in het verkeer nooooooooooooit zal redden.

Ik heb die testen wel gedaan. En ter vergelijking met m`n BMW motorfiets (met abs) ook. Op de BMW had ik 23M nodig en op die Tomos .... dat wil je niet weten. [Met de BMW bij 150Km/pu vol aan in de remmen, remweg 100 M] Dus.... ik heb het ervaren en ik durf op mijn leeftijd ook.

tot genoegen geinformeerd,
Ik geloof je graag dat het je gelukt is maar deze rubenzz heeft niet eens een standaard snel imitatie uitlaat en gaat 50!! :lol:

Dit is duidelijk net als wat tomosje88 zij een broodje poep verhaal

Geplaatst: 28 okt 2007 19:38
door T1nge
het loopt wel wat uit de hand :lol: waar zijn de meningen over de DMP?

( 50 met ori snor.. ga toch slapen...)

Geplaatst: 28 okt 2007 20:13
door C. van Klaveren
Geachte Forum lezers deser site

Ik ben het eens met het hier bovenstaande, waar is/blijft de mening van de DMP cilinder.

Maar nog 1x terug komend waar ik op inhaakte, de "standaard" Snor.

Voor de goede orde: Ik vertel/meld wat mijn ervaringen zijn. Die zijn geheel correct en waarheids getrouw. Wat ik meld is altijd dubbel gecontroleerd, want ik heb de leetijd dat ik mij tegenover niemand meer hoeft te bewijzen. Die SnorTomos is voor mij puur hobby. Maar dat heb ik al meerdere keren laten merken, als ook dat ik andere uitgangs punten heb waarom ik aan die Tomosjes van ons sleutel.
En verder valt nog even te melden (als jullie dat nog niet mochten weten) Mijn "standaard" SnorTomos was een jaar geleden ontdaan van zijn directe begrenzingen en was op een paar dingen geoptimaliseerd (zonder dat je dat aan de buitenkant kon/kan zien) en daar liep hij echt (optimaal) 45 mee.

EN ... nogmaals (ik schreef/schrijf alles op wat ik er aan veranderd) op die manier had ik 10 kantjes a4 geschreven en 3mnd verder voordat hij zo liep. Dus fijntunen doe je niet in een halve dag.

Tot zover mijn reactie op deze site.

Geplaatst: 28 okt 2007 20:16
door Tomosje-88
Geachte Forum lezers deser site

Ik ben het eens met het hier bovenstaande, waar is/blijft de mening van de DMP cilinder.

Maar nog 1x terug komend waar ik op inhaakte, de "standaard" Snor.

Voor de goede orde: Ik vertel/meld wat mijn ervaringen zijn. Die zijn geheel correct en waarheids getrouw. Wat ik meld is altijd dubbel gecontroleerd, want ik heb de leetijd dat ik mij tegenover niemand meer hoeft te bewijzen. Die SnorTomos is voor mij puur hobby. Maar dat heb ik al meerdere keren laten merken, als ook dat ik andere uitgangs punten heb waarom ik aan die Tomosjes van ons sleutel.
En verder valt nog even te melden (als jullie dat nog niet mochten weten) Mijn "standaard" SnorTomos was een jaar geleden ontdaan van zijn directe begrenzingen en was op een paar dingen geoptimaliseerd (zonder dat je dat aan de buitenkant kon/kan zien) en daar liep hij echt (optimaal) 45 mee.

EN ... nogmaals (ik schreef/schrijf alles op wat ik er aan veranderd) op die manier had ik 10 kantjes a4 geschreven en 3mnd verder voordat hij zo liep. Dus fijntunen doe je niet in een halve dag.

Tot zover mijn reactie op deze site.
jouw hele poep verhaal antwoord nog steeds niet zijn vraag! :P

Geplaatst: 28 okt 2007 20:23
door martijn-tomos
Geachte Forum lezers deser site

Ik ben het eens met het hier bovenstaande, waar is/blijft de mening van de DMP cilinder.

Maar nog 1x terug komend waar ik op inhaakte, de "standaard" Snor.

Voor de goede orde: Ik vertel/meld wat mijn ervaringen zijn. Die zijn geheel correct en waarheids getrouw. Wat ik meld is altijd dubbel gecontroleerd, want ik heb de leetijd dat ik mij tegenover niemand meer hoeft te bewijzen. Die SnorTomos is voor mij puur hobby. Maar dat heb ik al meerdere keren laten merken, als ook dat ik andere uitgangs punten heb waarom ik aan die Tomosjes van ons sleutel.
En verder valt nog even te melden (als jullie dat nog niet mochten weten) Mijn "standaard" SnorTomos was een jaar geleden ontdaan van zijn directe begrenzingen en was op een paar dingen geoptimaliseerd (zonder dat je dat aan de buitenkant kon/kan zien) en daar liep hij echt (optimaal) 45 mee.

EN ... nogmaals (ik schreef/schrijf alles op wat ik er aan veranderd) op die manier had ik 10 kantjes a4 geschreven en 3mnd verder voordat hij zo liep. Dus fijntunen doe je niet in een halve dag.

Tot zover mijn reactie op deze site.
dit geloof ik allemaal best, en is ook vrij professioneel gedaan denk ik.
maar dus niet wat rubenzz doet, en DAT geloof ik dus niet!!!

ps. mijn mening over de dmp heb je al!

Geplaatst: 28 okt 2007 20:45
door rubenzzz
dit geloof ik allemaal best, en is ook vrij professioneel gedaan denk ik.
maar dus niet wat rubenzz doet, en DAT geloof ik dus niet!!!

ps. mijn mening over de dmp heb je al!
Hoezo geloof je het niet... als die gast 45 rijd zonder een nieuwe cilinder te kopen, en ik heb 50 cc eronder hangen en rijd maar 5 km harder... Waarom zou je er dan niets van geloven :? Heb ook een andere tos die tussen 65 en 70 loopt....