Pagina 1 van 1

krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 19 dec 2007 04:23
door skipper
ik heb hier een paar foto's van mn bougie, misschien kunnen jullie meer zeggen maar ik snap er niks meer van, ik heb een 50cc 1412 carb en std bromuitlaat en std filter zonder begrenzer, en 15mm spruitstuk. maar hij maakt nog steeds zo'n uitval geluid als ik geen gas meer geef tijdens het rijden, maar dan valt ie soms ineens uit, of na een tijdje stationair, ik heb er nu sproeier 55 inzitten, de onsteking heb ik al op allerij manieren gehad, de ene stand werd de bougie zwart, en reed ie 30, en de andere rijd ie 45 en is ie deze kleur.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 19 dec 2007 08:41
door steeksleutel
Foto's zijn een beetje waazig, maar de kleur is wel goed. Ik denk dat het een kwestie is van je stationair toerental wat hoger zetten.

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 19 dec 2007 09:16
door lolo
waarschijnlijk even je stationair schroef aandraaien. Maar trekt hij ook vasle lucht bij de carburateur oid, dan kan je hem ook moeilijk afstellen.

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 19 dec 2007 14:36
door skipper
scheelt dat zoveel met die carb pakking? en hoeveel pakkingen heeft dat dan? 1 of 2? en met sproeier 58 ziet ie ongeveer hetzelfde eruit, alleen zonder het witte, dat kan toch nooit zulke hoge sproeiers voor een std brom? en hij maakt een 4takt geluid soms, maar als ik geen gas meer geef maakt ie zo'n uitval geluid wat ik al zei, en als ik gas loslaat en weer vol gas doe dan heeft ie een klein dipje, hij toont alle 2 de symptonen van teveel en te weinig benzine, heel raar. en hij trekt nergens valse lucht, behalve misschien bij de carb, maar zoveel zal dat toch niet schelen ? met sproeiers enzo?

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 19 dec 2007 21:00
door shadowranger
En of dat wat kan schelen. Elk beetje valse lucht wat erbij komt scheelt in de mengselverhouding. Alles moet goed aansluiten en gasdicht zijn, dat is een vereiste om de motor goed te laten functioneren. Je moet het zien als cola drinken met een lek rietje. Dan krijg je ook weinig binnen.

Probeer het lek op te sporen met deo of een ander vluchtig, niet brandbaar middel. Gaat je toerental veranderen, dan heb je valse lucht. Hoe kom je aan de snelheidsindikatie? Ik vind dit nog een redelijke snelheid voor een standaard bromsetup en dat bewijst de kleur van je bougie ook.

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 19 dec 2007 22:54
door skipper
ja de snelheid is goed, maar hij komt er heel langzaam op top zeg maar, en dat uitval geluid als je geen gas meer geeft is ook heel irritant, en de gas reactie is dan ook niks waard, en hoe moet je dat doen met deo? ik snap niet zo goed wat je bedoelt daarmee, ik zal morgen eerst wel een pakking halen voor mn carb, maar sproeier 55 is toch veel te groot voor die setup? *mn grootste zorg is dat uitvallen als ik geen gas meer geef, dan blijft ie nog heel even aan en valt ie uit, heel irritant.

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 20 dec 2007 19:02
door skipper
weet iemand het? ik heb trouwens sproeier 60 erin gehad voor gein, en ik heb ermee gereden, hij viertakt dan wel, en hij word warm, dus dat is symtonen dat ie teveel benzine krijgt, haal ik de bougie eruit, gewoon dezelfde kleur als met sproeier 55.. heel raar

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 22 dec 2007 18:37
door skipper
ik neem aan dat niemand het weet? want ik krijg geen reactie terug, dan ga ik wel iemand zoeke die dr misschien een beetje meer verstand heeft ofzo

Re: krijg het niet afgesteld

Geplaatst: 23 dec 2007 12:36
door shadowranger
Er zijn je diverse mogelijkheden aangegeven, heb je dit überhaupt nog nagelopen? Je geeft overigens zelf ook weinig feedback op wat anderen je aandragen en wat de resultaten zijn.

Btw, om de paar uur het topic kicken heeft ook geen zin om daardoor sneller antwoord te krijgen. Om dan vervolgens ovenstaande reactie hier neer te zetten, zul je zeker niet geholpen zijn.

Nog 1 maal het advies: loop de drie basisvoorwaarden eens goed langs (brandstofmengsel, ontstekingtijdstip, compressie). Verder neem ik dat je uitlaat nog voldoende uitlaatgas kwijt kan en niet zit dichtgekoolt. Eventueel ontkolen of vervangen.

Bouw alles terug naar standaard setup (14/12 of 14/9 carburateur met sproeier 50 of 51, normaal luchtfilter, normale uitlaat. De ontateking afstellen (volgens specificaties brom/snor) en loop de pakkingen en keerringen na, bij twijfel vervangen). Kijk hoe het dan gaat, maar werk vanuit een standaard situatie.