Pagina 1 van 1

Membraam 65cc

Geplaatst: 20 dec 2007 08:20
door TTpowah
Ben van plan straks een 65cc DMP cilindertje te bestellen.

Hierbij zitten wel alle pakkingen, maar geen membraam zie ik op plaatjes. Moet ik hiervoor een speciaal membraam hebben of kan gewoon je std membraam erop?

Alvast danku

Re: Membraam 65cc

Geplaatst: 20 dec 2007 08:42
door steeksleutel
Standaard membraam kan er op!

Re: Membraam 65cc

Geplaatst: 20 dec 2007 08:58
door TTpowah
waarom krijg je er bij airsall dan zoon mooi ander membraampje bij?

Die er heel wat anders uitziet dan een std -_-'

Re: Membraam 65cc

Geplaatst: 21 dec 2007 22:21
door TomosTuningWassenaar
omdat ie wat "sneller" is, maar maakt geen hol uit, althans op mijn toosje merk ik niet echt een verschil.

Re: Membraam 65cc

Geplaatst: 22 dec 2007 01:13
door PimW
wel fijn dat je carbon of glasvezel klep hebt dan. Als er ooit wat afbreekt gaat je cilinder tenminste niet kompleet naar de filistijnen...

Re: Membraam 65cc

Geplaatst: 27 dec 2007 19:32
door kevin
Begrijpt u de werking van een membraam?
Een membraam zorgt dat er geen compressie/druk verlies optreedt in de cilinder.
En dat het benzine/lucht mengsel niet terugkan.
Hij zal door een membraam niet veel harder gaan, maar wel iets.
Omdat een 65cc cilinder meer compressie heeft heb je daar ook een ander membraam voor. Die dus een hogere druk aankan.
En dus minder compressie verlies met een 65cc cilinder en 65cc membraam als met een 65cc cilinder en een 50cc membraam.

mvg kevin

Re: Membraam 65cc

Geplaatst: 27 dec 2007 19:49
door steeksleutel
Ik weet niet welke kant jij denk dat een membraam open gaat? :shock:

Hij gaat in de richting van je cilinder, met het mengsel mee. Dit is ook de enigste kant die de kleppen op kunnen.
Dus als jij van uit je cilinder druk opbouwd, zal je membraam alleen maar harder tegen het "framepje'' van je membraam worden gedrukt.

Een membraam gestuurde inlaat zorgt trouwens voor een bredere powerband tenopzichte van een zuiger gestuurde inlaat.

Volgens mij noemt men ieder ander uitziend membraam dan het orgineel een beetje te snel een 'race' membraam.

Door een ander materiaal voor de klep te gebruiken, bijvoorbeeld stugger, zou het membraam sneller open en dicht kunnen gaan.

Nu heeft het orginele membraam 2 brede pootjes, een polini 2 smalle pootjes en een doppler weer 1 groot plaatje. Deze metalen pootjes dienen om de maximale openings wijdte te bepalen van de membraam klep.