Prachtig wit rookgordijn
Geplaatst: 19 jan 2008 19:01
Hoi allemaal, als eerst complimenten voor de zeer informatieve site ! Zeer nuttige 'how to do's' !
Nu mijn rookgordijn... Ik heb een Tomos E-start (nog met het lange zadel) waarvan de keerring achter het tandwiel lekte. Dit heb ik met behulp van de FAQ eenvoudig kunnen verhelpen. De keerring achter het vliegwiel lijkt me niets mis mee. Alles is daar keurig droog en schoon.
Ook rookte het snorretje wat meer dan wenselijk, dus gelijk maar de keerring achter de koppeling vervangen. Maar nu komt het... Na het hele spulletje weer in elkaar gezet te hebben trek ik nu een waar rookgordijn van witte stinkende rook en wil het motortje niet meer zoals voorheen.
Wat is er mis gegaan ? Ik heb de keerring netjes voorzien van een oliebadje voordat ik deze voorzichtig op zijn plek heb geklopt. Dit ging overigens niet in 1 keer zoals ik had gehoopt. De keerring kantelde boven wat sneller op z'n plaats dan onder. Is hierbij de keerring beschadigd ? Optisch niet... maar kan dit toch de oorzaak zijn van de rook ?
Welk hulpmiddel kan ik het beste gebruiken om de keerring op z'n plek te kloppen ? Ik bedoel niet de hamer, maar iets van een bus ofzo. Ik gebruikte nu een stukje pvc pijp maar dat gaf dus niet het gewenste resultaat...
Please Help !!
Nu mijn rookgordijn... Ik heb een Tomos E-start (nog met het lange zadel) waarvan de keerring achter het tandwiel lekte. Dit heb ik met behulp van de FAQ eenvoudig kunnen verhelpen. De keerring achter het vliegwiel lijkt me niets mis mee. Alles is daar keurig droog en schoon.
Ook rookte het snorretje wat meer dan wenselijk, dus gelijk maar de keerring achter de koppeling vervangen. Maar nu komt het... Na het hele spulletje weer in elkaar gezet te hebben trek ik nu een waar rookgordijn van witte stinkende rook en wil het motortje niet meer zoals voorheen.

Wat is er mis gegaan ? Ik heb de keerring netjes voorzien van een oliebadje voordat ik deze voorzichtig op zijn plek heb geklopt. Dit ging overigens niet in 1 keer zoals ik had gehoopt. De keerring kantelde boven wat sneller op z'n plaats dan onder. Is hierbij de keerring beschadigd ? Optisch niet... maar kan dit toch de oorzaak zijn van de rook ?
Welk hulpmiddel kan ik het beste gebruiken om de keerring op z'n plek te kloppen ? Ik bedoel niet de hamer, maar iets van een bus ofzo. Ik gebruikte nu een stukje pvc pijp maar dat gaf dus niet het gewenste resultaat...
Please Help !!