Pagina 1 van 2
1e versnelling even blijve hangen dan pas naar 2e
Geplaatst: 26 dec 2004 17:31
door lukei
ik heb een beetje een probleem, ik heb een snorretje volgens mij uit 2000 ofzo, en ik heb er nu om hem wat harder te laten gaan een ander tandwiel, uitlaat (snel, dus zonder bocht) en een brom spruitstuk opgezet (zonder ringetje), maar nu blijft hij even hangen in zijn 1 en pas later gaat hij in zijn 2. Hij gaat niet heel mooi daar maar je hoort echt dat hij blijf hangen, wat moek hieraan doen?
Geplaatst: 26 dec 2004 17:37
door tomosforum
ik heb hier ook last van, het heeft volgens mij te maken met de koppeling. het zou fijn zijn als iemand hier het antwoord op wist

Geplaatst: 26 dec 2004 18:59
door ex-tomosbezitter
Je koppeling van de eerste versnelling na kijken desnoods toch vervangen.
Geplaatst: 26 dec 2004 19:05
door tomos tuning
idd die laagjes op je koppeling zijn versleten
Geplaatst: 26 dec 2004 19:27
door tomosforum
iemand fotos van blok? en daarop kan aanwijzen welke dingen versleten zijn? nog nooit tomosblok van binne gezien
Geplaatst: 26 dec 2004 19:32
door tomos tuning
ik zal eens wat fotos maken komende week
Geplaatst: 26 dec 2004 19:41
door tomosforum
graag

Geplaatst: 26 dec 2004 21:21
door lukei
ik heb nog een oude 2 klauws koppel (puch) kan deze erin?
Geplaatst: 26 dec 2004 21:32
door ex-tomosbezitter
Laat ik net nummer 3 zijn die dit zelfde probleem heeft. Hij gaat eerst heel veel toeren maken ondat de koppeling niet kan aangrijpen. En nou een hoop lawaai en toeren schiet ie door naar de 2e versnelling.
Dan zijn idd je schoentjes op. Ik heb precies het zelfde probleem. Dus dat worden nieuwe sigmenten halen.

Geplaatst: 27 dec 2004 00:01
door poekelen
lol bij mij is het probleem net andersom...
hij gaat supersnel na de 2

Geplaatst: 09 jan 2005 13:17
door Snorro
bij mij wisselt ie t af, ligt eraan of hij koud of warm is
maar meestal gaat ie ook iets te snel bij mij (alsie warmer is), hier voor kan je je segmenten lichter maken heb ik gehoord (dat wil ik dus ook gaan proberen

)
Geplaatst: 12 jan 2005 20:14
door ex-tomosbezitter
is het probleem al verholpen?
Geplaatst: 12 jan 2005 20:16
door tomosforum
is het moeilijk om het blok zelf los te maken, en de segmenten vervangen? en hoe zie je of die versleten zijn??
Iemand fotos van het blok van binnen en iemand nog tips bij het losmakne van het blok en koppeling vervangen???
Geplaatst: 12 jan 2005 20:53
door ex-tomosbezitter
Ik heb zelf de koppeling er al 1 keer eruit gehaald. Dat is niet echt zo heel moeilijk. Zal binnenkort eens een how-to maken als ik wat meer tijd heb.
Er zit een klein laagje olie in. Je pakt een potje en dan draai je de bout aan de onderkant eruit. En dan haal je de boutjes eruit. Pak een rubbere hammer en tik paar keer op het deksel zodat ie los komt. Dan kan je hem er zo eraf halen. Op de kickstarter as horen 2 afstandsringentjes en in het midden in klein dikke ringentje. Op de Krukas zit je de koppelingshuis zitten met de koppeling. Dan doe je een zuigerstop in de bougie gat en dan draai je de moer eraf. De 1ste koppeling is de 1st speed en die erachter zit is de 2nd speed. Zorg dat het koppelingshuis vet vrij blijft anders gaat je koppeling slippen. Je vervangt de segmenten en zet je alles zo terug zoals het was. Nieuwe pakking monteren. Dan nieuwe olie erin. Niet heel het blok dus. Je draai de schroef aan de zijkant eruit.
De olie die teveel is loopt er zo eruit. En klaar.
Geplaatst: 16 jan 2005 14:51
door Snorro
tip: let er wel op hoe en waar alles zat
ik moest tenminste wel ff kijken waar alles nou zat

Geplaatst: 16 jan 2005 21:10
door ex-tomosbezitter
Volgens mij hoeft het probleem niet altijd aan de segmentjes te liggen.
Het kan ook komen als de koppelingsveer uitgelubberd is. Of er olie in het koppelingshuis zit.
Ik heb ook zoiets
Geplaatst: 26 jan 2005 19:58
door hank
Ik heb een Quadro snorfietske en die heeft ongeveer hetzelfde met versnelling.
Als ik ca. 5 km gereden heb dan wil hij niet meer vooruit,ik heb 'm toen even afgezet (sjekkie draaien) dan weer starten en dan gaat ie weer goed voor een kilometer of 2 en dan mot ik weer ff een sjekkie draaien en dan wil ie weer even en zo rijd ik op t moment naar mijn werk smorgens en het rare is dan weer dat ik s avonds terug rijd dan is er niets aan de hand....
Ikke nie begrijpen

Geplaatst: 26 jan 2005 22:32
door JooL
Eerst moeten jullie allemaal blokolie nakijken
dat kan door komen dat ie bij warm weer beter schakeld dan bij koud weer omdat de olie dan is uitgezet
kan ook te maken hebben met een veertje in je blok
kan ook met die srpuitstuk te maken hebben,
die zonder busje.
die zit er voor een rede in namelijk. ik ken gevallen wanneer tosjes slechter gaan lopen omdat die busje eruit is.
Geplaatst: 09 feb 2005 20:57
door poekelen
als je dat busje er uit haalt moet je hem wel weer opnieuw afstellen....
Geplaatst: 09 feb 2005 21:34
door ex-tomosbezitter
Ja