Pagina 1 van 2

Hij houd in..

Geplaatst: 03 aug 2005 17:20
door tasja26
Ik heb het al eens eerder gehad en toen heeft een kennis het voor me opgelost maar ik heb het weer :cry:

Mijn brommer houd steeds in...ik geef gas en steeds houd ie even in en gaat dan gewoon weer verder, maakt niet uit of hij warm of koud is...

wat zou dit kunnen zijn en hoe los ik dit op??? hij lijkt er iets minder last van te hebben als ik niet elke keer als hij uitgezet wordt voor een paar minuten het benzinekraantje sluit...

bedankt

Geplaatst: 05 aug 2005 12:18
door Milan
Is je brommer opgevoerd? bijv andere uitlaat/luchtfilter?
Ik denk dat je een wat grotere sproeier nodig hebt, of dat je je carburateur
even schoon moet maken. Groeten Milan

Geplaatst: 05 aug 2005 22:40
door oedje
is het bij het overschakelen of bij de top

Geplaatst: 06 aug 2005 15:18
door tasja26
Zover ik weet is hij niet opgevoerd..

Het is niet op de top alleen maar ook niet echt tijdens het overschakelen..

Heb laatst wel me luchtfilter eraf gehad..kan het zijn dat die er niet helemaal goed opzit dat hij valse lucht aanzuigt??

Hoe maak ik me carberateur schoon??

Geplaatst: 06 aug 2005 16:36
door vinniebakkie
ligt waarscheinlijk aan de sproeier

moet je ff je bougie checken..
alsie koffibruin is, isie wel goed
isie grijzig dan moet de sproeier groter..
isie wat vettig.. zwart.. dan moetie kleiner..

Geplaatst: 06 aug 2005 16:37
door tomosforum
zorg dat alles goed vast zit luchtfilter enzo, als het dan nog is zal het wel de sproeier zijn

Geplaatst: 06 aug 2005 18:56
door tasja26
er zit tussen mijn luchtfilter en carberateur een rubber met zeg maar twee vouwen, nu heb ik mijn luchtfilter over allebei die vouwen geschoven, dacht zo zit ie goed..

bouchie heb ik bekeken, het palletje in het midden is koper kleurig, de ring eronder zeg maar is zwart met koper kleurig..

hoe kan ik die sproeier het beste schoonmaken??

zijn er ook voor mij makkelijker te bevestigen luchtfilters??

Geplaatst: 06 aug 2005 19:49
door Milan
heey, je luchtfilter zit waarschijnlijk goed. Deze heeft niets te maken met je probleem. Hoe je je carburateur schoon kan maken? Heel Simpel: Je maakt hem los van je brommer, dan haal je hem deels uit elkaar: Bijv. vlotterkamer er af, benzine filter. En dan maak je hem goed schoon in een bakje warm water. Vervolgens met je hem goed afdrogen, inelkaar zetten en terug zetten op je brommer, en klaar is kees.

ps. in je vlotterkamer zit je sproeier, maak je carburateur vooral op dit punt goed schoon. En als je niet weet hoe alles heet en inelkaar zit, kan je het beste even een kijkje nemen bij de exploded views.

suc6 ermee, MILAN

Geplaatst: 06 aug 2005 22:51
door vinniebakkie
de sproeier moet je ff goed doorblazen met hogedrukslang... heb je die niet.. dan gwoon goed blazen..

Geplaatst: 07 aug 2005 12:00
door tasja26
alvast bedankt voor de tips...zal er morgen eens voor gaan zitten...even de carberateur eraf - uitelkaar halen - en dan alles goed schoon maken en dan maar hard blazen voor de sproeier...

ik zal het resultaat weer even laten weten

Geplaatst: 08 aug 2005 21:03
door tasja26
weet niet of het goed is wat ik heb gedaan en heb hem nog niet getest. maar heb het volgende gedaan:

Uitlaat demper verwijderd en schoongemaakt.
uitlaat los gehaald en schoongemaakt.
Cilinder kop verwijderd en pakking schoongemaakt
Bouchie schoongemaakt
Carberateur verwijderd
carberateur schoongemaakt met heet water en schuurspons
Vlotterkamer was schoon
Benzine filter was ook schoon

Loopt mooi kwa stationair...lijkt alleen te ratelen alsof er iets los zit in me blok...had ie al hoor

Geplaatst: 09 aug 2005 21:01
door tasja26
Nou heb hem vandaag getest..

Hij start een beetje moeilijk, maar start wel en draait dan ook mooi..alleen na een tijdje stationair draaien valt ie uit, misschien boutje te strak gedraait??

nu houdt ie niet of nauwelijks in tijdens optrekken, maar als ik gelijk me gas helemaal opentrek loopt hij niet lekker, doe ik hem iets terug dan trekt hij als een trein...alleen houdt hij op de top een beetje in hoe kan dit?

Geplaatst: 09 aug 2005 21:16
door vinniebakkie
voor dat stationair lopen, moet je de stationair schroef ff goed afstellen..

en dat andere probleem ligt waarscheinlijk toch aan je sproeier..te groot/te klein..

Geplaatst: 09 aug 2005 21:18
door tasja26
hoe kan dat nou? heb dit namelijk niet eerder gehad en heb in de tussentijd ook me sproeier niet vervangen...Is hij misschien gewoon stuk??of heeft ie nu gewoon een beetje last van vocht van het schoonmaken?

Geplaatst: 09 aug 2005 21:20
door vinniebakkie
voordat je schoonmaakte hield ie toch ook al in?

heb je misschien iets veranderd? voor de schoonmaak nog?

Geplaatst: 09 aug 2005 21:46
door tasja26
idd voordat ik hem schoonmaakte hield hij ook al in...toen was het wel veel erger dan nu...tijdens het schoonmaken is sproeier nietverwijderd...misschien nu er eens uitdraaien uitblazen en er weer indraaien?

voor de rest heb ik voor de schoonmaak niets veranderd.
tenminste niet rondom mijn blok..alleen andere wielen

Geplaatst: 09 aug 2005 22:11
door vinniebakkie
jah zou ik wel ff doen alsik jouw was..

je weet maar nooit..

Geplaatst: 10 aug 2005 10:31
door tasja26
Vanmorgen weer gebruikt...nog niets meer gedaan sinds gisteren...

Als ik hem start moet ik hem eerst stationair laten draaien en dan pas gas geven, geef ik gelijk gas dan valt hij uit...Choke wil aan blijven, geeft die klik niet zeg maar...

Hij houde wel wat in maar kan komen omdat het nog vroeg was haha...maar merkte dat als ik bijna aan me top ben dat hij dan opeens veel meer toeren lijkt te gaan draaien zonder dat ik hier in snelheid iets van merk

Geplaatst: 22 aug 2005 22:46
door oedje
kijk ff of je goeie afstelling hebt.
ga een blokje rijden op top, gewoon een paar keer rond je straat op topsnelheid, dan gelijk uitzetten niet eerst stationair laten lopen maar gelijk uitzetten. en gelijk je bougie eruit draaien en die moet dan een koffie met melk bruine kleur hebben.
is ie zwart heb je een te grote sproeier is ie tegen de witte kant heb je een te kleine sproeier

Geplaatst: 05 sep 2005 20:29
door essie
he,

Ik heb er ook niet veel verstand van maar ik had/heb hetzelfde met mijn tomos.
Bij navraag garage werd mij verteld dat dit zo hoort. Ik heb een snorbrommer en als hij bij ongeveer de 27 komt gaat hij ook inhouden.
Dit is de begrenzer, een snor mag natuurlijk maar 25 met uitloop naar 30.
Ook als hij heuvel afgaat en nog niet aan zijn top zit houd hij in.

Dit kan verholpen worden door; andere uitlaat (en dus voer je m op)
of andere tandwielen. dit is wat mij verteld is. Ik heb t maar zo gelaten.

Essie