Pagina 1 van 1

Ontsteking

Geplaatst: 12 aug 2005 00:38
door Jessenpa
Hallo,
ff twee vraagjes,kan ik de onsteking&vliegwiel van een S25 overzetten in een A35b blok? Het zit er al in,maar moet nog nieuwe contactpunten halen.
Krijg ik geen problemen met het ontstekingstijdstip o.i.d. :roll:

Ook hebben we een A35 gekocht die 2 jaar (buiten)heeft stilgestaan.
Ik heb de carb & luchtfilter schoongemaakt en doorgeblazen,start en loopt als een zonnetje maar niet stationair. Ik heb met de stationairschroef alles al geprobeerd, erin en eruit gedraaid maar geen reactie.Kan het aan het membraam liggen?? Roest of zoiets? of toch ergens valse lucht?
Tips zijn meer dan welkom,we willen hem graag verkopen,maar dan wel goed lopend.
Wim.

Geplaatst: 12 aug 2005 01:35
door G!zmo
spoelpoorten misschiem? ik weet zelf nie eens wat het is maar hoorde gister dat daar aan kon liggen

Geplaatst: 12 aug 2005 09:28
door JooL
nerd, wat moet daar dan mee zijn?????

de goedkoopste oplossing is bij je caberateur de sletschroef uitdraaien zodat je gasschijf iets omhoogkomt. zo blijft ie wl stationair lopen

Geplaatst: 12 aug 2005 11:50
door Tomie
Op de vraag of de ontsteking en vliegwiel past, je schrijft dat het op de puntjes na, er al op zit! Dus het zal dan wel passen. Ja, je moet de nieuwe puntjes afstellen. En dat is goed te doen. Met een schuifmaat en een setje voelermaatjes, lukt dat prima. Er is een "how to" op dit forum. Heeft de brommer volledig buiten gestaan? Dus niet onder afdakje o.i.d.? Twee jaar stil is lang. Wat je moet checken zijn de standaard dingen bij brommers. Bougie, liefst nieuwe erin. ALLE zeefjes van de bezine-toevoer. Is de tank van binnen roest vrij? Zo niet spoelen maar! Nieuwe koppelingsvloeistof (carter-olie) erin, oude eruit. Vullen tot aan de overloop. En dat ie niet stationair loopt, zou ik nog even geen aandacht aan besteden. Trek de uitlaatdemper eruit, en ontkool hem. Als je alles hebt gecheckt / vernieuwd, start dan die tomos en ga er mee (proef) rijden. NIETS forceren en goed luisteren naar afwijkende geluiden. Tikken, krassen, piepen, schaven enz. Waarom (proef) rijden? Na twee jaar kan er van alles aan elkaar gaan plakken. Het gaat weerstand geven. Dus alles moet weer op elkaar gaan inlopen. Laat hem maar lekker warm draaien, maar blijf allert. Heb je de stad / dorp lekker door gecrost, ga je dan bezig houden met het stationair afstellen, bij warme motor.
Na je (lange) proefrit kan je eens naar de cylinderkop kijken en eventueel ontkolen. Ook op de kop van de zuiger het kool VOORZICHTIG weg schrapen. En gebruik ALTIJD nieuwe pakkingen. Succes!

Ontsteking

Geplaatst: 21 aug 2005 11:01
door Jessenpa
Ik heb even navraag gedaan bij de brommerboer en die heeft me verteld dat er in de carburateur een heeel klein gaatje zit die voor het stationair toerental is en dat die vaak verstopt zit.Dus dat ga ik even nakijken.
Want de stationairschroef heb ik alle standen al geprobeerd maar doet niets :? .
En de ontsteking zit er bij de A35b in en hij loopt als een trein,dus dat probleem is opgelost :lol: .
Ik hou jullie op de hoogte met het stationair lopen van de A35 :wink: .
Wim.

Geplaatst: 21 aug 2005 12:17
door poekelen
er zit geen stagionear gaatje in een dellorto carbrateur (ik neem aan dat hij een sproeier bedoeld). dus ik denk dat het ergens bij valse lucht moet zoeken...

Ontsteking

Geplaatst: 21 aug 2005 21:00
door Jessenpa
Hey Poekelen,ik moet je hier toch ongelijk geven.
Ik heb bij de A35b gekeken omdat daar de carb af was en hij heeft echt gelijk............ :o Het is een klein gaatje dat ik heb doorgeprikt met de 'haar' van een staalborstel.
Zit in het venturi gedeelte,tis maar een halve millimeter klein. Daarom heb ik het niet gezien bij de A35 :?
Wim

Geplaatst: 21 aug 2005 21:38
door poekelen
nooit geweten. maar nu wel. maar als je er beter over nadenkt moet het eigenlijk wel..

sorry maar ja iedereen kan het wel eens fout hebben :oops:

carburateur

Geplaatst: 21 aug 2005 22:14
door Jessenpa
We leren hier zo steeds wat van elkaar :lol:
Het gaatje zit net onder het koperen pijpje met de gaatjes erin,zit vaak verstopt met lichtbruine smurrie die in het venturie ligt.
Onder die smurrie zit ook dat bijna ontzichtbare gaatje.
Wim

ontsteking

Geplaatst: 24 aug 2005 21:06
door Jessenpa
Gaatje zat inderdaad verstopt :( . Maar ik heb hem doorgeprikt en nu loopt hij weer perfect stationair :lol:
Dus probleem(en) opgelost :P . Dus wie er zijn carburateur af haalt om hem schoon te maken moet ook gelijk het gaatje even doorprikken :!:
Wim.