Hey,
Ik ben nu al een tijdje bezig met het afstellen van mijn tomos. Heb een 15/15 met sproeier 62 en de bougie is goed na 6km volgas rijden dus de sproeier zal het niet zijn.
Maar als ik op de top rijd begint het blok/cilinder (?) te ratelen en houd ie ook in, hij valt zo'n 5km/u terug. Gisteren had ik mijn onsteking nog vroeger gezet (hij staat nu 1mm over de bromstand) en het ratelen is nu voorbij. Maar hij houd nog steeds hetzelfde in op de top. De eerste twee kilometer gaat hij goed, zo'n 55km/u. Maar als hij goed warm is haalt ie nog maar net de 45km/u.
Ook heb ik nog een ander raar probleem wat ik nog nooit eerder heb gehad en niks over kan vinden. Mijn tomos start echt heel slecht, alleen met de choke gaat hij aan. En als ie dan eenmaal aanstaat en ik wil weg rijden gaat hij tot de 10km/u dan "valt hij uit", het lijkt net alsof je je uitknopje een seconde inhoud, en dan schiet ie ineens weg. Als ie warm is is dit probleem weg, iemand enig idee?
De onsteking heb ik nu al op verschillende standen gezet, stappen van 0,1mm boven de bromstand maar het geeft geen verschil.
Ik heb een paar topics over het eerste probleem gevonden maar er word geen nuttig antworod gegeven. Iemand enig idee?