Pagina 1 van 1

rijd en start nie lekker

Geplaatst: 04 sep 2005 14:12
door dombo
eugh euh hm
Tja ik ben ook zo,n technieker eugh :oops:
Als ik de mijne start draait ie nie echt lekker ,als ie warmer is ga het beter ,maar blijft ie stotteren ,na 4 km gereden te hebben en flink heen en weer wiegen met de tank loopt ie iets beter
Maar ik vermoed dat het vuile benzine is of zo
Maar ja ,na die sproeier van 53 erin ,mijn demper te kort afgezaagd ,een gaatje extra in de zuiger ,kan het vanalles zijn
Het valt me op dat de bougie koffiebruin is daar waar de elektrode zit ,maar onderaan de rand van de draad is ie zwarter aan het worden :? ,
Volgens deze site ,zou dat kunnen duiden op teveel brandstof :idea:
kortom ,sleutelen doe je tot er geen bouten meer zijn :roll:
Maar als iemand hier raad op weet graag :wink:

Geplaatst: 04 sep 2005 18:28
door dombo
Ik heb vandaag een stuk zonder uitlaat gereden ,maar dan trek ie slechter op en zeker niet meer snelheid

vandaag reed ik de brug af ,normaal gaat ie dan lekker hard ,maar nee hij houd gewoon in :evil: bij 40 doet ie snokkerig
Als ik 35 /40 rijd dan stottert ie ,kortom ,hij wil niet wat ik wil :evil:
Graag zou ik is willen testen of een andere demper in de uitlaat wonderen zou verichten :shock:
Een buurman 2 huizen verder heeft ook een tomos ,maar nee je mag niet zijn uitlaat of zijn demper gebruiken :shock:
gelukkig heeft een neef ook een tomos en ja hoor ,ook daar mag ik niet ff de demper gebruiken :twisted:
Dus als je ooit trouwt kijk dan uit met welke familie ,want als ze iets van jou willen dan ben je goed :twisted:
maar owee als je zelf iets nodig hebt ,dan laten ze je mooi stikken :twisted:
Kortom ik baal als een stier :roll:
Ben ik thuis lijkt het wel of de hele achterbrug zwabbert als ik tegen mijn achterwiel duwt :evil:
tijdens het rijden merk ik niets ,maar als ik mijn ketting met een steeksleutel wat optilt dan zie je het achterwiel bewegen :roll:
Is dit normaal ? of is ie rijp voor de sloop :?:

Mensen ik heb echt wel zin om mijn tommie aan de bomen te hangen :?
Ik heb nu in totaal al 260 euro eraan gehangen en nog ben ik niet tevreden :evil:
Hou het ooit is op ? :?:


Als iemand er een goed bod op doet ,dan doe ik hem weg geloof ik

een teleurgestelde zeeuw die graag door de polders knort op zijn tommie zonder problemen en lekker hard door de bochten wilt
:oops:

Geplaatst: 05 sep 2005 16:01
door dombo
hm :oops: ondanks de hitte ben ik nu wat afgekoeld
Ik heb er de org.sproeier er terug ingedraaid en hij draait weer prima
Luchtfilter schoongemaakt ,was trouwens niet echt vuil
De tank was zo goed als leeg en ik denk dat ik er hooguit 50 km mee gereden hebt
Begin te geloven dat dat gaatje in de zuiger geen goede zet was
:cry:

had alleen het probleem dat de choke het niet meer deed :cry:
Maar na nog een keer het blok te laten zakken kon ik dat verhelpen 8)
Eigen schuld eerst kijken in het vervolg voor ik hem erop zet of ie ook goed werkt :oops:
na velen malen dat blok te hebben laten zakken ,begin je dat wel door te krijgen :roll:
Maar nu zag ik dus ook dat de achterbrug redelijk wat speling heeft
Er zit maar een grote bout in de tomos ,en daar zit de speling dus ook ,Ik zie het daar bewegen ,terwijl die bout goed vast zit
Ik ben bang dat daar weer die zogenoemde bussen in moeten
Heeft iemand een idee wat die weer kosten ?
En sta er ergens of het forum hoe je zoiets moet maken?
gr een ietwat afgekoelde dombo
:wink:

Geplaatst: 05 sep 2005 18:53
door skoeddies
jah volgens mij zijn dat de bussen..
en jah daar heeft wel iets over op het forum gestaan..
maar waar ook alweer..
maar he, je brommer rijd teminste weer, das al heel wat

Geplaatst: 05 sep 2005 21:33
door martijntjuh_14
puchshop.nl daar vind je het mischien wel

Geplaatst: 05 sep 2005 22:51
door dombo
heb als is gekeken bij 50cc en zo ,maar ik weet de naam niet van die bussen
Geen idee hoe ze in werkelijkheid heten
En ja gelukkig rijd ie weer tof
Ben alleen benieuwd naar het verbruik ,denk er hard over om er maar weer een gewone zuiger erin te doen
Als ie toch niet harder wil na al die kunstgrepen dan moet ie ook maar niet zo zuipen
Misschien kan het er ook aan liggen de de demper te kort is
Maar ik zag ergens dat een nieuwe demper 5 euro kost
Dus dat is nog te doen
Alleen baal ik er nog van dat ik het niet heel ff mag gebruiken van mensen die ik ken
nou nog ff weten hoe ik die bussen vervangt en dan is het weer in orde met de tommie

Geplaatst: 05 sep 2005 23:04
door dombo
Ik heb van de heer hellbat dit gevonden op het forum ,wat betreft de bussen vervangen
Nu nog ff zoeken waar ik ze kan bestellen ,bij de brommerboer is wel de korste weg denk ik


Als je een nieuw setje achterbrugbussen haalt zit er ook een nieuwe bout bij, deze setjes kosten idd. ongeveer 11 euri.

Draai de bout eruit, trek de brug naar achteren ( eerst ketting losmaken.), en dan de binnenbus eruit, dan kun je met een grote hamer en de oude bout de buitenbussen eruit slaan.

Het kan ook anders door de buitenbussen in het midden tegen elkaar aan te slaan, en dan de twee nieuwe aan de buitenkant te monteren, dan hou je ongeveer twee milimeter over die je dan af kunt slijpen. Op die manier blijven de twee oude buitenbussen gewoon in je frame zitten.

Als het een beetje meezit zou je het in een uurtje of twee wel geklaard moeten hebben, inclusief de/ en montage van je achtervork en ketting.

groeten Marcel

Geplaatst: 06 sep 2005 02:02
door hellbat
hee, dombo, fijn dat je het gevonden hebt van dat slecht lopen, maar gaat nu eindelijk dat belletje rinkelen van die grotere carb ????

Ik zweer je dat je dan pas echt snelheid gaat voelen.

Groeten Marcel

Geplaatst: 07 sep 2005 22:33
door dombo
eej ik heb mijn stukje afgezaagde demper terug gevonden :lol:
Kwestie van 5 cm lang :?
HAHHAA ik heb met een popnageltje de boel weer aan elkaar :lol:
en geloof me ,hij trekt weer beter op haalt waar 45 en soms 48 ,
maar vandaag nam ik iemand op sleeptouw (een fietser ) :roll:
Maar harder dan 30 /35 haalt ie dan niet meer :shock:
Iets wat ik vreemd vind als ie eenmaal loop zou je zeggen dan ga tie harder ,maar misschien teveel windvang ?
Maar het gaat vooruit
Nu heeft er iemand mij een aanbod gedaan om de cilinder sneller te maken ,prachtig en lief ,maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Dan moet je toch ook een grotere carb,hebben (is al een goede tip van iemand)
of zijn er mensen die alleen de cilinder thunen ,en dat ie harder gaat zonder grotere carb?
Ik merk nu wel het verschil dat de demper erinzit en de kleinere sproeier dat ie ook gelijk een stuk minder verbruikt
afijn ik hoor het wel