Pagina 1 van 1
Vraaagje over 65/70cc !
Geplaatst: 31 okt 2008 19:01
door jackstah
Hey ik was ongv 2 uur geleden begonnen met de begrenzing uit me spruitstuk te halen , na 2 uur te hebbe gekloot begint dat ringetje los te komen (ik heb dit gedaan via de manier die bij FAQ stond met de spijker) dus ik helemaal blij dat hij er af kwam en toen gaf me pa nog een klap ertege aan en boem dag spruitstuk dus had ik een ringetje en een half spruitstuk in me hand. Heel blij was ik natuurlijk niet
Maarja hoe zet ik er een nieuw spruitstuk op?
en dan komt mn 2e vraag , nu zou ik er misshien wel een blok onder willen gooien met meer vermogen , dus kan ik dan beter voor de 65 of 70 cc gaan? en van welk merk zou ik het moeten kopen (linkje!

)
Jack
Re: Tecno Terugloop demper?
Geplaatst: 31 okt 2008 19:26
door adje
Ja tuurlijk, lagere top, beter trekkracht.
EDIT: Huh WTF, dit was eerst een ander topic?
Re: Vraaagje over 65/70cc !
Geplaatst: 31 okt 2008 23:13
door PimW
Ik denk dat jij gewoon zonder al teveel aanpaswerk wat meer vermogen wilt en een hogere topsnelheid.
Je kunt dan gaan voor een DMP of Airsal cilinder. 65cc of 70cc is eigenlijk allemaal hetzelfde en komt neer op een cc of 63. Een nieuw spruitstuk zet je het er het makkelijkste op wanneer het blok onder de brommer vandaan is. Als dit niet wenselijk is of onmogelijk dan zul je het blokje moeten laten zakken door de voorste twee blokophang-bouten los te halen.
Je ziet het spruitstuk dan vast zitten met 4 boutjes. Draai deze los, vervang de pakkingen (2 stuks, aan beide kanten van het membraan eentje!) en monteer een nieuw spruitstuk.
Wil je gaan rijden met een 65cc dan raad ik je aan een 15mm carburateur te nemen en een andere uitlaat. Maar dit is helemaal aan jouw om te beslissen. Ori setup met een grotere cilinder loopt niet zo heel super namelijk (er valt veel meer uit te halen dan je dan doet zegmaar).
Re: Vraaagje over 65/70cc !
Geplaatst: 31 okt 2008 23:16
door jackstah
ik heb er al een 15 mm carb onder zitten en een tecno terugloop uitlaat + 22 TW alleen me spruitstuk was nog standaard , maar ik zou het liefst rond de 60 wille blijven rijden maar met een lekkere trekkracht daarom zat ik aan 65/70cc te denken, en wat is het verschil tussen DMP en Airsal?
Re: Vraaagje over 65/70cc !
Geplaatst: 01 nov 2008 09:39
door sjaakvanvoorschoten
kwa poorten zijn dmp en airsel gelijk. alleen de spoelers van een airsel zijn andsers dan die van dmp. welke beter is weet ik niet.