Pagina 1 van 1
GROOT PROBLEEM HELUP
Geplaatst: 12 sep 2005 14:32
door cobus
Geplaatst: 12 sep 2005 14:36
door Vuile Beunkoe
uitboren, nieuw draad tappen en grotere busjes aan de bovenkant vd vering zetten.
Geplaatst: 13 sep 2005 00:20
door hellbat
Inderdaad, gewoon opnieuw optappen.
Als de draad zover kapot is dat je bijna geen metaal meer hebt, kun je overwegen om bij een lokale smid/garage/motorrevisiebedrijf of wat dan ook een HELICOIL in te laten draaien, daarmee wordt de schroefdraad weer zo goed als nieuw, en kost je maar een paar euro.
Groeten Marcel
Geplaatst: 13 sep 2005 16:35
door oedje
is die helicoil een soort pasta welke je erin doet en welke dan hard word.
of is dat iets anders.
Geplaatst: 13 sep 2005 17:01
door Vuile Beunkoe
nee een soort van veer die in het gat gedraaid word.
Geplaatst: 13 sep 2005 17:03
door Milan
Nog een tip voor mensen die altijd te fanatiek zijn met boutjes indraaien, en die ook vaak opnieuw moeten tappen zoals ik:
Smeer je schroefdraad altijd wat in met vaseline o.i.d.

Geplaatst: 13 sep 2005 20:38
door dombo
kopervet is nog beter ,kost wat,maar daar doe je dan ook jaren mee

Geplaatst: 13 sep 2005 21:22
door Jessenpa
Je kan ook eens een langere dan de standaard bout proberen.
Vooraan is de draad eruit,maar verder achterin zit mischien nog wat draad

.
Wim.
Geplaatst: 14 sep 2005 18:09
door cobus
JAH klopt ik heb achter in het gat schroefdraad getapt en een langere bout thnx
voor de tips
Geplaatst: 14 sep 2005 18:49
door JooL
alleen de schroever waar veel spanning op staat. anders trillen ze los.
Geplaatst: 17 sep 2005 00:49
door oedje
en die helicoil kost maaar een paar euro?? bij bromboer, en dan is je schroefdraad weer gemaakt??
Geplaatst: 17 sep 2005 09:30
door Vuile Beunkoe
ja klopt