Tomos gaat traag, rook uit carburateur.
Geplaatst: 02 feb 2009 00:06
Ik zit weer met een probleeeem
Het gaat om de tomos van een vriend van me,
Het ding reed een tijdje, alleen hij startte zeer slecht en de verlichting bleef maar doorbranden (ook met andere spanningregelaars) toen na een tijdje gingen we het voortandwiel vervangen, en zagen we dus dat het hele deel wat de ontsteking apart houdt van het voortandwiel was weggefreest (oude eigenaar zijn werk), oftewel, alle rotzooi van de ketting kwam bij de ontsteking, dus dat was wel een verklaring.
Dus wij andere middencarters gekocht, en het hele blok weer netjes in elkaar gezet, maar nu is het ding dus echt niet vooruit te branden, en na een tijdje rijden, als je dan de motor uitzet komt er rook uit de carburateur, bij het stuk waarhij zegmaar op het spruitstuk aansluit, dus heeft iemand hier een verklaring voor.
Maar het ding rijdt nogsteeds erg traag, wat me wel is opgevallen, is dat de spoelers van de oude carters getuned waren, en omdat het lager van een nieuw gehaald carter dus flink verrot was, gebruikt het blok dus nu een getuned carter en een niet getuned carter, kan dit de rede zijn dat het blok echt veel trager is dan voorheen?
Setup:
12mm spruit getuned
Airsal 65cc JPT Tuned
16mm Dell'Orto
Homoet 4P
Puch HD Kop 50cc
Doppler Membraam

Het gaat om de tomos van een vriend van me,
Het ding reed een tijdje, alleen hij startte zeer slecht en de verlichting bleef maar doorbranden (ook met andere spanningregelaars) toen na een tijdje gingen we het voortandwiel vervangen, en zagen we dus dat het hele deel wat de ontsteking apart houdt van het voortandwiel was weggefreest (oude eigenaar zijn werk), oftewel, alle rotzooi van de ketting kwam bij de ontsteking, dus dat was wel een verklaring.
Dus wij andere middencarters gekocht, en het hele blok weer netjes in elkaar gezet, maar nu is het ding dus echt niet vooruit te branden, en na een tijdje rijden, als je dan de motor uitzet komt er rook uit de carburateur, bij het stuk waarhij zegmaar op het spruitstuk aansluit, dus heeft iemand hier een verklaring voor.
Maar het ding rijdt nogsteeds erg traag, wat me wel is opgevallen, is dat de spoelers van de oude carters getuned waren, en omdat het lager van een nieuw gehaald carter dus flink verrot was, gebruikt het blok dus nu een getuned carter en een niet getuned carter, kan dit de rede zijn dat het blok echt veel trager is dan voorheen?
Setup:
12mm spruit getuned
Airsal 65cc JPT Tuned
16mm Dell'Orto
Homoet 4P
Puch HD Kop 50cc
Doppler Membraam