Pagina 1 van 1
carb
Geplaatst: 23 sep 2005 11:01
door tomos a5
heey
heb nu een 15 mm carb van dellorto gekocht
en er onder gezet maar als ik hem start loopt
die heel hoog stationer ik heb er een andere sproier in gezet was
82 heb nu 58 in gedaan maar loopp zelfde wat ken ik er nog aan
doen
groetjes tomos a5
Geplaatst: 23 sep 2005 11:32
door skoeddies
de stationairschroef indraaien.. zit aan de zijkant van je carb
Geplaatst: 23 sep 2005 11:46
door tomos a5
de stationairschroef indraaien.. zit aan de zijkant van je carb
is helemaal in gedraait en zat 82 in heb er nu 58 in maar looppt
nog steeds heel hoog en als ik gas geef valt
die ook uit
Geplaatst: 23 sep 2005 16:57
door Milan
je moet de schroef juist UIT je carburateur draaien.
Maar je zegt ook dat als je gas heeft dat ie dan uitvalt: laat hem eerst 30 seconden ofzo warm draaien en probeer dán gas te geven.
Suc6, Milan
Geplaatst: 25 sep 2005 12:04
door tomos a5
je moet de schroef juist UIT je carburateur draaien.
Maar je zegt ook dat als je gas heeft dat ie dan uitvalt: laat hem eerst 30 seconden ofzo warm draaien en probeer dán gas te geven.
Suc6, Milan
als je hem er helemaal uit draait gaat die meer toeren maken
wat heb dan nut
Geplaatst: 25 sep 2005 13:32
door SCHNITZEL
staat je gas kabel niet te strak

als ie te strak staat gaad ie ook veel toeren draaien stationer

Geplaatst: 25 sep 2005 14:58
door C. van Klaveren
Zorg eerst dat je `m goed stationair hebt lopen.
Zoek is rond hoe groot de sproeier ongeveer moet zijn bij z`n caburateur. [forum misschien ?]
Die tip van : staat je gaskabel niet te strak, is een scherpe.
Je monteert tenslotte ook een grotere carburateur. [Even de kabel bij de gashandel losmaken]
Je meld: bij een sproeierbezetting van 58 slaat hij af als je gas geeft.
Simpel: De sproeier is te klein. Plak maar eens voor de helft je luchtinlaat op die carburateur af. Als hij dan redelijk "normaal" reageert weet je zeker dat sproeier 58 te klein is.
To the point:
Draai je regelschroef er haast helemaal uit.
probeer `m te starten. Doet hij het. dan staat je gasschuif gewoon open. [Of omhoog zo je wilt]
Hij trekt toch ook geen valse lucht via een afgebroken metalen gaskabelbegeleiding of een kabelstelschroef die los bovenop de carburateurdeksel ronddanst.
{Dan krijg je het ook nooit voor elkaar}
Werk precies en niet ff gauw, dan is het gedoemt te mislukken.