hoi ik heb vandaag de sprong gewaagd om mijn carb 12 /14 op te boren
Ik heb met een klein boortje eigenlijk wat zitten freezen
De carb is nu wat ovaal geworden
Daarna nog wat gevijld
Heb alleen iets stoms gedaan denk ik
Achter de luchtingang van de carb zit een soort ....periskoopje lijkt het wel
Ik dacht dat dat te verdraaien was,MOOI NIET ,DUS AFBLIJVEN
Er zit een heel klein gaatje in en het zal wel voor de luchttoevoer zorgen denk ik
Bij mij is ie nu dus afgebroken
Daarom de grote letters voor degene die dit ook willen gaan doen
Het was toch een carb die ik nog liggen had
Ik kwam er toen pas achter dat het spruitstukje wat naar het membraam loopt ook maar 12 mm was
Tja van geen wonder dat ie niet wil vliegen als ie zo klein Is dus die was makkelijk te vijlen
Heb de carb erop gedaan
Ik heb een hekel aan tomos dat je er zo moelijk erbij kan (zit onder frame)
Zat een sproeier van 58 in
Maar hij loopt niet lekker ,is niet stationair af te stellen ,wil wel opstijgen want doordat ie harder draaide ,moest ik echt de rem inknijpen anders was ie weg
Maar het rijden viel tegen ,blijf de zelfde snelheid als voorheen houden
Dus of het nu aan die periscoop ligt of sproeier of wat dan ook ik weet het niet
Maar voor mij houd het expiriment op
Als de carb nu aan de zijkant zou zitten dan is het nog wel te doen om te sleutelen ,maar ik ben het gescharrel onder dat frame nu echt beu
heb de org carb er weer op en heb het idee dat ie wel beter trok
Denk dat dat uitvijlen van het spruitstuk toch iets opleverde
Maar als ik goed keek
meet ik met de schuifmaat ,aan de zijde waar de gasschuif zit 14 mm(dus de kant die naar het spruitstuk ga)
Wat heeft dat dan voor nut als het spruitstuk zelf maar 12 mm is ?
dit vind ik niet echt logisch
Graag de gouden tip hierover
