• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

65, 70 en 80 cc

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
michiel-tomos
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 dec 2005 23:34
  • Citeer

Berichtdoor michiel-tomos » 11 jan 2006 21:25

Ik lees vaak op het forum verhalen, over mensen die een ander blok onder hun tomos zetten. Bijv. een 70cc blok.
Ik heb een vraag: Als je zo'n blok er onder zet, en de politie pakt je, zijn er dan extra consequenties naast de snelheidsovertreding?
En gaat je brommer ervan naar de kl*te als je er zo'n blok onder zet?

bedankt,
In bezit per 16 - 02 - 2006:
Tomos Classic
Omhoog


Gebruikersavatar
jboy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 600
Lid geworden op: 03 nov 2005 23:48
Locatie: hoorn
  • Citeer

Berichtdoor jboy » 11 jan 2006 21:32

:? wat ik van andere in de buurt heb gehoord moet je het niet op een tomos doen waar je veel mee rijdt bijv. naar school

want met 70cc rij je hard is leuk maar er gaat wel veel stuk.

en als de politie je pakt ik weet niet wat er met de tomos gebeurt maar je krijgt wel een flinke boete :shock:

maar voor de rest zou ik het niet weten

de politie kijkt geneens naar me :wink: :wink: :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
michiel-tomos
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 dec 2005 23:34
  • Citeer

Berichtdoor michiel-tomos » 11 jan 2006 21:43

:? wat ik van andere in de buurt heb gehoord moet je het niet op een tomos doen waar je veel mee rijdt bijv. naar school

want met 70cc rij je hard is leuk maar er gaat wel veel stuk.

en als de politie je pakt ik weet niet wat er met de tomos gebeurt maar je krijgt wel een flinke boete :shock:

maar voor de rest zou ik het niet weten

de politie kijkt geneens naar me :wink: :wink: :wink:
k hoorde dat als je 70cc airsal er onder zet de brommer daar geen nadeel van ondervindt

Maar kun je een 50cc ook lekker hard laten lopen? ik hoorde dat bij deze instellingen een 50cc'tje ook 75 loopt.
Grotere sproeier
Standaard uitlaat snel
28 tandwiel voor
spuitstuk naar 14 mm uitboren
Luchtfilter ontgrenzen
In bezit per 16 - 02 - 2006:
Tomos Classic
Omhoog

Gebruikersavatar
fido
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 20 okt 2005 18:33
Locatie: Gendringen
  • Citeer

Berichtdoor fido » 11 jan 2006 21:48

Tuurlijk wel, het blok is gemaakt voor een gangetje van ongeveer 50 km/u. Als je dan een 70cc op je blok zet ga je daar vet overheen, alles gaat nu sneller slijten, vooral je koppeling. Er zijn mensen op dit forum die niet langer dan een week met een koppeling gedaan hebben :wink:

Om je 50cc snel te laten lopen zul je hem moeten tunen, dus de uitlaatpoort, inlaatpoort en evt. spoelpoorten bewerken. Je kan ook je cillinderkop afvlakken. Maar hierover is veel te vinden op het forum.
Gr Fido
Kapper Knap kapt knap, maar de knecht van kapper Knap kan knapper kappen dan kapper Knap kappen kan...
Omhoog

Gebruikersavatar
michiel-tomos
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 dec 2005 23:34
  • Citeer

Berichtdoor michiel-tomos » 11 jan 2006 22:49

Tuurlijk wel, het blok is gemaakt voor een gangetje van ongeveer 50 km/u. Als je dan een 70cc op je blok zet ga je daar vet overheen, alles gaat nu sneller slijten, vooral je koppeling. Er zijn mensen op dit forum die niet langer dan een week met een koppeling gedaan hebben :wink:

Om je 50cc snel te laten lopen zul je hem moeten tunen, dus de uitlaatpoort, inlaatpoort en evt. spoelpoorten bewerken. Je kan ook je cillinderkop afvlakken. Maar hierover is veel te vinden op het forum.
Gr Fido
thnx, maar is het tunen van je 50cc blokje niet net zo slecht voor de brommer in het geheel als een 70cc blok eronder hangen?
In bezit per 16 - 02 - 2006:
Tomos Classic
Omhoog

Gebruikersavatar
jboy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 600
Lid geworden op: 03 nov 2005 23:48
Locatie: hoorn
  • Citeer

Berichtdoor jboy » 11 jan 2006 23:04

nou je kan een 50cc wel snel laten gaan hoor, ik heb dan een brommer dus de standaard tandwielen van brommer.

je uitlaat? gewoon een snellere als een standaard snel. :wink:

grotere cabreteur + spruitstuk (meer trekkracht, ietsje hogere top) :roll:

membraam grotere kopen :?

en mischien een 50cc snel :wink:

nou dan kom je al een heel eind

ik ga dr 50cc snel, morge onder zette :wink:

maar ik ging met 50cc org. tandwielen (brommer) en de rest standaard behalve andere uitlaat ging ik ong 70 :wink: en een iets groter sproeiertje

en ja als je nog harder wil met 50cc gewoon een NOS injectie erin bouwe :lol:
maar dan blijft je blok niet zo lang heel meer :shock:
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 12 jan 2006 09:21

Of je nou te hard gaat met een 50cc of 70cc maakt toch niks uit? Als ze je dan op de rollenbank zetten ben je toch de sigaar, want te hard is te hard. 't Is gewoon een kwestie van een goede begrenzer bedenken, bijvoorbeeld die chokebegrenzer :wink:

Ik ben gelukkig nog niet gepakt met mijn projecttomos.. *klopt af*
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 12 jan 2006 11:56

k hoorde dat als je 70cc airsal er onder zet de brommer daar geen nadeel van ondervindt

Maar kun je een 50cc ook lekker hard laten lopen? ik hoorde dat bij deze instellingen een 50cc'tje ook 75 loopt.
Grotere sproeier
Standaard uitlaat snel
28 tandwiel voor
spuitstuk naar 14 mm uitboren
Luchtfilter ontgrenzen
Lijkt me sterk dat ie dan 75 gaat lopen
Als je een terug loper neemt met een 16/16 en tandwiel 22 achter. dan wil ie 70 halen maar dan moet dat dan wel op een bromfiets. Doe je dit op een snorfiets dan wil ie niet zo hard gaan lopen.

Luchtfilter ontgrezen is niet helemaal waar. er zit zoon ding in om de lucht gelijkmatig aan te voeren. Haal je die "prop" eruit dan gaat ie zwaar kak lopen omdat ie veel te veel lucht krijgt en dit krijg je niet afgestelt.

75 is wel heel hard.[/quote]
Afbeelding
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 12 jan 2006 12:28

uhm het is juist de bedoeling dat je meer lucht krijgt
daar draaid alles om zonder extra lucht geen extra vermogen

je moet er voor zorgen dat je alles weghaald/verbeterd/gladder maakt wat lucht kan tegenhoude/afremmen

dus die standard luchtfilter is op de geluidsdemping na niet erg fijn

helemaal niet met al die slangen en propper enz wat ze er tegenwoordig in gooien


het is grote onzin dat je dat niet afgesteld krijgt

gewoon een hele berg sproeiers kopen en proberen

wil het egt helemaal niet lukken dan is simpelweg de carb te groot voor de rest van de setup

ik bedoel hier mee dat de motor een bepaalde "zuigkracht"heeft daar moet je je carberateur grote op kiezen

neem je dus een te grote carb dan krijg je om het simpel te zeggen en slecht mengsel
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 12 jan 2006 12:34

voor de 70cc personen , die daar aan willen beginnen :

voordelen : meer koppel , vaak betere poort timing , dus meer vermogen en snelheid

nadelen , de kracht op de lagers en drijfstang word natuurlijk groter
net zoals dat je een 50cc zou opvoeren

ervaring leerd dat als je niet alleen opvoerd (hoe dan ook) maar de rest ook goed aanpast dat de betrouwbaarheid niet egt afneemd

met andere woorden : voordat je gaat opvoeren : sterkere lagers , krukas en er voor zorgen dat de rest allemaal prima in orde is

als je dit onthoud zal het opvoeren geen extra problemen geven
het wil ook prima zonder , maar dan zit je wel vaker met problemen

of je nou een 70 of 50 cc hebt



politie kijkt in 99% van de gevallen niet of er meer cc's onder zitten
wel naar de snelheid
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 12 jan 2006 13:10

uhm het is juist de bedoeling dat je meer lucht krijgt
daar draaid alles om zonder extra lucht geen extra vermogen

je moet er voor zorgen dat je alles weghaald/verbeterd/gladder maakt wat lucht kan tegenhoude/afremmen

dus die standard luchtfilter is op de geluidsdemping na niet erg fijn

helemaal niet met al die slangen en propper enz wat ze er tegenwoordig in gooien


het is grote onzin dat je dat niet afgesteld krijgt

gewoon een hele berg sproeiers kopen en proberen

wil het egt helemaal niet lukken dan is simpelweg de carb te groot voor de rest van de setup

ik bedoel hier mee dat de motor een bepaalde "zuigkracht"heeft daar moet je je carberateur grote op kiezen

neem je dus een te grote carb dan krijg je om het simpel te zeggen en slecht mengsel
Als je een snor caberateur hebt dan zal dit heel moeilijk gaan. ik heb het niet over andere caberateurs, die buis is voor een lange aanhaal van lucht. ik laat deze dan ook ten alle tijden zitten.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 12 jan 2006 16:59

de koppeling houdt eht nooit lang.

verder de inhoud van het blok wel.

ik verwijs je ook even naar topic "koppeling na opvoeren" in FAQ
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

pimmieboy
Pindabrein
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 22:48
  • Citeer

Berichtdoor pimmieboy » 12 jan 2006 22:09

uhm het is juist de bedoeling dat je meer lucht krijgt
daar draaid alles om zonder extra lucht geen extra vermogen

je moet er voor zorgen dat je alles weghaald/verbeterd/gladder maakt wat lucht kan tegenhoude/afremmen

dus die standard luchtfilter is op de geluidsdemping na niet erg fijn

helemaal niet met al die slangen en propper enz wat ze er tegenwoordig in gooien


het is grote onzin dat je dat niet afgesteld krijgt

gewoon een hele berg sproeiers kopen en proberen

wil het egt helemaal niet lukken dan is simpelweg de carb te groot voor de rest van de setup

ik bedoel hier mee dat de motor een bepaalde "zuigkracht"heeft daar moet je je carberateur grote op kiezen

neem je dus een te grote carb dan krijg je om het simpel te zeggen en slecht mengsel

als je meer lucht geeft moet je ook meer benzine geve maar das natuurlijk logisch maar wat jij zegt van aanzuigkracht van de cilinder slaat vrijwel nergens op want ik heb ong. 2 maande lang met een 19mm dell gerede op een std tomos cilinder harder zal je er nie door gaan maar het trekt ff wat leuker en verbruikt ff wat meer :roll:
ex-tuner tomos:(
Omhoog

Gebruikersavatar
michiel-tomos
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 dec 2005 23:34
  • Citeer

Berichtdoor michiel-tomos » 12 jan 2006 22:20

nou je kan een 50cc wel snel laten gaan hoor, ik heb dan een brommer dus de standaard tandwielen van brommer.

je uitlaat? gewoon een snellere als een standaard snel. :wink:

grotere cabreteur + spruitstuk (meer trekkracht, ietsje hogere top) :roll:

membraam grotere kopen :?

en mischien een 50cc snel :wink:

nou dan kom je al een heel eind

ik ga dr 50cc snel, morge onder zette :wink:

maar ik ging met 50cc org. tandwielen (brommer) en de rest standaard behalve andere uitlaat ging ik ong 70 :wink: en een iets groter sproeiertje

en ja als je nog harder wil met 50cc gewoon een NOS injectie erin bouwe :lol:
maar dan blijft je blok niet zo lang heel meer :shock:
haha ja ik vind 70 ook wel netjes, liefst 75.
In bezit per 16 - 02 - 2006:
Tomos Classic
Omhoog

Gebruikersavatar
jboy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 600
Lid geworden op: 03 nov 2005 23:48
Locatie: hoorn
  • Citeer

Berichtdoor jboy » 12 jan 2006 22:40

:lol: heb nu 50cc snel dus we zulle zien :wink:
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 13 jan 2006 07:09

nos sloop je alles mee en is pure waanzin, beter ga je dan gewoon zuurstof injecteren ofzo..
maar 70 als richtlijn ongeacht van TWV is redelijk ja
Omhoog

Gebruikersavatar
jboy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 600
Lid geworden op: 03 nov 2005 23:48
Locatie: hoorn
  • Citeer

Berichtdoor jboy » 13 jan 2006 08:44

:lol: ja idd heb een filmpje met een scooter met nos maar die hielt t maar 100 meter vol ofzo :lol:
mijn tomos doet het gewoon :)
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 13 jan 2006 17:00

dat je met een 19 mm hebt gereden kan best
op mijn aerox had ik destijds een 21 mm op een normale 50cc (wel getuned)

maar net als wat je zelf zegd zuipt meer..... met andere woorden mengselvorming word minder

ik kan hier een uur over gaan vertellen ma daar heb ik opt forum geen zin in

kom ma keer op msn ofzow...
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 13 jan 2006 20:18

scooters kunne sowiso een veel grotere carb hebben...

16 is ruim voldoende op je tomos, heb je een echt snelle puch cil, 65polini ofzo moet je mina spruit met 19 dell pbhb ofzo pakke
Omhoog

Gebruikersavatar
lars
Vastgeroeste forummer
Berichten: 546
Lid geworden op: 14 feb 2006 10:32
Locatie: Reusel
  • Citeer

Berichtdoor lars » 14 feb 2006 21:32

mere
het is ok weer klote da die dan
weer verrekes veel zuipt met zon
grote carbreteur en benzine is tegewoordig
fucking duur :evil:
turn up your speakers en dance.

tomos quatro A35 tecno boss, 14/12del,50cc,en trekt lekker op
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.