Een nieuw lid, dat bij de eerste post meteen een nuttige opmerking maakt

Als je choked zorg je dat het mengsel meer benzine krijgt want je sluit de luchtinlaat in wezen gedeeltelijk af, dus inderdaad een großere Sprüher

Ik ben dan nieuw,maar niet noob.Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Een nieuw lid, dat bij de eerste post meteen een nuttige opmerking maakt![]()
Als je choked zorg je dat het mengsel meer benzine krijgt want je sluit de luchtinlaat in wezen gedeeltelijk af, dus inderdaad een großere Sprüher
Ga is uit m'n topic joh, bezem.
Dat is bij mij dus ook al gebeurd, de helft van mijn linkerzijscherm is weggeslagen toen de spie van mijn voortandwiel brak en de boel dus heerlijk vastliep. Ik heb een beetje het gevoel dat Tomos op die motorschermen niet het hardste aluminium gebruikt heeft... ik vind een vervangend motorschermpje trouwens wel behoorlijk aan de prijs.Dat dat stuk metaal uit je vliegwieldeksel is, zie je bij best veel tomosjes, waarschijnlijk is de ketting een keer gebroken tijdens het rijden, vaak slaat de ketting dan zo hard tegen dat metaal aan, dat het breekt, of er komt een deuk in, soms is die deuk ook zo diep dat het tegen het vliegwiel aan zit (geeft een heel fijn geluidje)
als je materiaalkeuzes moet maken heb je dit rijtje nodig: kosten, sterkte en gewicht. Alledrie kan niet, kies er 2. als je sterk en licht alu wilt hebben, betekend dit dat het duur gaat worden. Wil je goedkoop en licht, dan gaat de sterkte er op achteruit.costs, strenght, weight, pick two
Een ding word vergeten, een ketting hoort niet te breken. Als je het echt goed wil doen moet je gewoon eens in de zoveel tijd (geleik met grote beurt bijv.) je ketting vervangen. Duur is het niet en dan blijft je kapje heel. En je heb kans dat je tandwielen er ook langer beter van blijven.Kettingen kunnen heel wat aanrichten, ze hadden gewoon meer ruimte moeten overlaten tussen het tandwiel en het scherm, dan was er niets aan de hand geweest, maarja, ik heb hem ook al 2x mogen vervangen op mn eigen tomos.
Die aan/uit schakelaar is netjes man, soortvan retro staat wel bij die revival(ja ik ben een mierenneuker
)
tandwielen en kettingen slijten op elkaar in, als je de ketting vervangt, moet je ook de tandwielen vervangen, eigenlijk. Verder hebben ik op school eens uitgerekend of de ketting van tomos eigenlijk wel goed is voor tomos; het houdt niet over, maar het kan. Dezelfde ketting op puch kan veel meer hebben.
Een ding word vergeten, een ketting hoort niet te breken. Als je het echt goed wil doen moet je gewoon eens in de zoveel tijd (geleik met grote beurt bijv.) je ketting vervangen. Duur is het niet en dan blijft je kapje heel. En je heb kans dat je tandwielen er ook langer beter van blijven.
En dat blok is een A3 blok. Dus geen standaardt revival blok.
En wat denken jullie van de kleur? zal ik hem weer donkerblauw maken of een andere kleur, zoals zwart? Het moet niet te worden dus geen olijfgroen met een witte ster erop. Ik denk dat het weer blauw word.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten