• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

wat kan ik het beste doen?

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
streetmate84
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 apr 2009 20:37
Contacteer:
Contacteer streetmate84
Website
  • Citeer

Berichtdoor streetmate84 » 23 sep 2009 23:32

Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje. Omdat ik dagelijks meerdere malen van de weg word afgedrukt (vooral met het optrekken) wil ik sneller gaan optrekken en mag mijn top wat omhoog.
Het probleem is nu dat ik niet wil dat mijn brommer opgevoerd lijkt en klinkt. Voor de Streetmate heb je alleen de Tecno funtastic en de Tecnigas next r. Deze uitlaten wil ik dus niet.
Daarom ben ik aan het twijfelen om er een andere cilinder op te gooien. De brommerboer vertelde dat het mogelijk is om een a35 cilinder op mijn Streetmate te gooien.
Dus mijn vraag is doe ik er goed aan om een 65 cc dmp cilinder te kopen en hierop een standaard snel uitlaat te plaatsen?
En als ik een 50 cc snel eronder doe, trek ik dan sneller op?
groeten,
Walter
Kom ik de fietsenstalling binnen zegt die gast:" Wij mogen geen motorfietsen binnenlaten".
Omhoog


robsten
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 aug 2009 17:16
  • Citeer

Berichtdoor robsten » 23 sep 2009 23:37

als je een 50 snel haalt en je doet die goed afstellen dan trek je wel sneller op ja.
ook kun je dan gewoon je uitlaat hetzelfde houden. Maar voor een beter resultaat zou ik dan toch voor een andere uitlaat gaan.
Omhoog

Gebruikersavatar
martijnn
Vastgeroeste forummer
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 apr 2009 11:07
Locatie: 't Harde
  • Citeer

Berichtdoor martijnn » 23 sep 2009 23:37

Als je een 65cc erop doet met een *standaard uitlaat dan trek je wel een stuk sneller dan met je 50cc.
Ik weet niet of je een snor of brom hebt.
Maar ik ging met een 65cc en 14/9 carburateur *standaard uitlaat 48 km per uur en trok super snel op.
Mijn tomosjuh

Tomos onderdelen te koop.

Mijn setup:
65cc airsal
Puch Hd kop
15/15 dellorto sha carb
Sproeier 70
Dmp terugloop uitlaat
Powerfilter
Ontsteking op bromstand
74 km/p op digitale teller
Omhoog

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1161
Lid geworden op: 30 okt 2008 10:04
Locatie: Zoetermeer, ZH
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 23 sep 2009 23:38

Jij zit met een A55 blok, deze heeft vrij grote spoelkanalen, een A52 blok heeft deze niet, een 50 of 65cc airsal is gemaakt voor een A52, dus die heeft kleine spoelkanalen, je carters hebben dan grotere spoelkanalen dan die van je cilinder, waardoor er allemaal mengsel tegen de onderkant van je cilinder slaat, hierbij gaat zeker wel vermogen verloren, je zou een A55 airsal kunnen kopen, deze heeft Waldo volgens mij nog te koop staan hier op het forum, ook de DMP cilinders zijn voor A52 blokken gemaakt.

Maare, er is ook gewoon een Standaard-Snel voor jouw tomos hoor, deze verkopen ze bij Scooterenminibikeshop.nl
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!
Omhoog

Gebruikersavatar
streetmate84
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 apr 2009 20:37
Contacteer:
Contacteer streetmate84
Website
  • Citeer

Berichtdoor streetmate84 » 24 sep 2009 19:33

Bedankt voor jullie reacties. Ben vandaag naar de brommerboer geweest en heb met heb overlegd. Hij beweerde dat het gebruik van deze cilinder goed moest gaan op een a55 blok, het was eerder gedaan. Dus ik heb de cilinder gekocht en erop gegooit. Het probleem is nu dat de brommer heel slecht loopt, trekt erg traag en heeft een top van 30 km/h. Ik heb verschillende sproeiers geprobeerd 56, 58 66 en 72 andere maten had hij niet op voorraad. Bij 56 t/m 66 moest ik de choke aandoen anders viel de brommer uit. Wanneer ik de choke uit doe maakt de motor eerst meer toeren om daarna uit te vallen. Bij 72 viertaktte de brommer. Moet ik dus een sproeier hebben tussen 66 en 72 of kan het ergens anders aan liggen, kan mijn standaard luchtfilter te weinig lucht door laten of is mijn spruitstuk te klein ofzo (12mm)? heb deze namelijk ook moeten vervangen want de originele past niet op de dmp. En verder heb ik een membraam op de cilinder gezet want deze zat niet op mijn Streetmate.
Alles is standaard behalve een standaard snel uitlaat.
Bedankt
Kom ik de fietsenstalling binnen zegt die gast:" Wij mogen geen motorfietsen binnenlaten".
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 sep 2009 20:15

Heb je wel gelezen wat No3l schreef? Je hebt nu waarschijnlijk een cilinder die op een A35 blok hoort en dus niet beschikt over de grotere spoelerkanalen. Daarnaast lekt ie ook waarschijnlijk naast je cilinder tussen pakking en blok door omdat de cilinder niet goed aansluit.

Het trage optrekken wordt verorzaakt doordat de "flow" van het mengsel op de kleinere openingen van de cilinder botst. Kortom, terugbrengen die cilinder en je geld terugvragen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
streetmate84
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 apr 2009 20:37
Contacteer:
Contacteer streetmate84
Website
  • Citeer

Berichtdoor streetmate84 » 24 sep 2009 23:18

Natuurlijk heb ik gelezen wat hij heeft geschreven. Daarom heb ik het ook na gevraagd aan de bromboer, die zich trouwens een Puch en Tomos specialist noemt. Dus toen hij mij verzekerde dat het geen probleem vormde twijfelde ik niet meer.
Waarschijnlijk misplaatst vertrouwen in Rinky Toys maar daar kom ik nu dus pas achter ;( .
Maar nogmaals bedankt, ik zal hem morgen er mee confronteren!
Kom ik de fietsenstalling binnen zegt die gast:" Wij mogen geen motorfietsen binnenlaten".
Omhoog

Gebruikersavatar
streetmate84
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 apr 2009 20:37
Contacteer:
Contacteer streetmate84
Website
  • Citeer

Berichtdoor streetmate84 » 25 sep 2009 19:26

Hoi iedereen.
Ik ben vandaag naar een andere Tomos en Puch specialist geweest. Hij ging meteen kijken naar de poorten en verklaarde de ander voor gek dat hij die aan mij had verkocht. En omdat de andere brommerboer mijn geld helaas niet terug wilde geven wilde de concurent voor mij de poorten uitvrezen zodat deze beter paste. Gelukkig lekt de cilinder niet en loopt de motor nu netjes. Ik moet nu alleen nog een goede sproeier vinden want de bougie is erg licht van kleur en ik vind de brommer een beetje schraal klinken wanneer ik boven de 50 km/h kom. Mijn top is nu 61 km/h. Kan iemand mij vertellen in welke richting ik waarschijnlijk moet zoeken er zit nu een 58 in (sorry heb het forum niet doorgespit naar een mogelijk antwoord want ik moet straks werken en heb weinig tijd.
Alvast bedankt!!
groeten Walter
Kom ik de fietsenstalling binnen zegt die gast:" Wij mogen geen motorfietsen binnenlaten".
Omhoog

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1161
Lid geworden op: 30 okt 2008 10:04
Locatie: Zoetermeer, ZH
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 25 sep 2009 20:57

Told ya ass! :P

Begin maar bij 66
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!
Omhoog

Gebruikersavatar
Kevin...
Tomosforummer
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 sep 2006 16:04
Locatie: Drunen [Nb]
  • Citeer

Berichtdoor Kevin... » 29 sep 2009 11:18

Kleur van je bougie?

Die moet iig koffiebruin zijn.

Enne toevoeging:
Wit is te arm
Zwart is te rijk
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
streetmate84
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 apr 2009 20:37
Contacteer:
Contacteer streetmate84
Website
  • Citeer

Berichtdoor streetmate84 » 30 sep 2009 10:42

Bedankt allemaal voor de reacties, de brommer rijdt nu redelijk maar het valt toch wat tegen. De brommer trekt tot de 30 even hard als mijn origine cilinder en pas bover de 30 gaat het een stuk harder.
De brommerboer zegt dat het komt omdat er wervelingen zouden ontstaan in het brandstof toevoer ofzo.
Daarom heb ik besloten om toch maar de a55 airsal te kopen van Waldo.
Hopen dat dit beter gaat.
groeten,
Walter
Kom ik de fietsenstalling binnen zegt die gast:" Wij mogen geen motorfietsen binnenlaten".
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.