beste mensen,
bij de schouwing zijn van mijn moeders tomos revival snor brommer we er achter gekomen, dat de snorbrommer, het type goedkeuring van een brommer voert. ( dealer gekocht )
verhaal dealer:
hoe dit kan: zo'n 2 jaren terug was er bij tomos nederland een tekort aan snor revival's en een overvloed van de brom revival's. men heeft daarom iets met de brom revival's gedaan om ze zachter laten lopen, zodat ze als snor verkocht konden worden.
dit hebben ze vermoedelijk gedaan: onsteking te laat gezet, en een kleinere sproeier erin gedaan, en soms een tomos 25 km uitlaat eronder. maar niet altijd.
verhaal tomos nederland:
aan uw type goed keuring, en framenummer kunnen wij zijn dat uw (snor) brommer als brommer bij ons uit de fabriek is gekomen. en dat het probleem dus bij uw dealer ligt.
de mogelijk heden die uw dealer kan hebben ondernomen om de brommer zachter te laten lopen zijn: ring in de uit en in laat, kleinere sproeier in de carburateur, ontstekings tijdstip veranderd of de tandwiel verhouding veranderd.
conclusie
bij mij moeder rijd hij nu iets onder volgas 30 volgas 35 en veel inhouden. ook bij het overschakelen houd ie veel in. dit wss komt door een te kleine sproeier, en een te late onsteking. wel zit er dus een tomos 45 km uitlaat onder ( ring er in ??? ). er zit igg geen snorblok onder!!!
het type goedkeuring van een BROM revival is: E12*92/61*0013*04 ( staat ook op mijn revival welke een brom is, en staat dus ook op de snor revival van mijn moeder welke door de RDW als brom wordt gezien )
controleer dus allemaal ( vooral de SNOR rijders ) welk type goedkeuring je revival voert. om problemen met en na de schouwing te voorkomen.
mocht dit niet het juiste zijn: ga dan direckt terug naar je dealer met je aankoop bewijs, deze moet dit dan met tomos nederland gaan regelen!!!
hopelijk weten jullie zo voldoende, van weer een blunder van tomos nederland! of van een gerenomeerde dealer!
wij maken er igg waarschijk een kort geding van!!!
Marco