slijpen is idd wel de laatste optie, als het goed is heb ie een kliksysteem dus mote je dart ff uitboren en nieuwe erin schuifen, de nieuwe dan profesorisch vastlassen oid.
Ik ben nu maar eens begonnen aan het blok, ik was het schuren een beetje zat ....
Ik heb de carburateur helemaal opengehad, alles goed schoongemaakt en weer in elkaar gezet...
Toen heb ik de cilinderkop eraf gehaald, en zoals je kan zien is de onderste helf heel erg verroest, echt niet normaal meer..
Dus nou zit ik erover te denken om hem te laten zandstralen, maar wat kost nou zoiets?? Het deel dat erboven op zit is wat nieuwer, dat ziet er nog wel aardig uit dus dat is niet zo'n probleem.
eehmm... de spoelpoorten?? waar zitten die en wat is daar mis mee??
Sory maar ik weet wel zo'n beetje hoe alles werkt, maar niet hoe alles heet... al die namen, ik haal altijd alles doormekaar
edit: en wat weten jullie over zandstralen hoe en wat?? K zit er namlijk over te denken om het onderste deel van de cilinderkop te laten zandstralen.
links en rechts van je cilinder,tussen de inlaat en de uitlaat poort zitten je spoelpoorten.
aan de foto van je cilinder is te zien dat ze daar stukken hebben uit geveilt of geslepen.
das ook de reden waarom je zuiger aan de zijkant zo zwart is.
ik denk dat je onsteking iets te laat staat,zo krijg je na verbranding en dat gebeurd bij jou in de spoelpoorten.
wat betreft het zandstralen van je cilinder,das een optie maar plak um dan wel goed af zodat er geen zand in de cilinder komen kan.
daar je dan snel krasjes in je cilinder krijgt.
ik zelf zou um met een kwast en ontvetter eerst goed schoonmaken en um dan met een dunne roest borstel schoonmaken.
je kunt um met zwarte uitlaat verf spuiten,deze is ook hitte bestendig.
gebruik geen primer of grond verf,daar deze niet hitte bestendig is.
De cilinder en de cilinderkop worden gezandstraald (.. of is het nou zandgestraald )
Vanmiddag uit school ff langs gebracht, morgenmiddag weer ophalen... T zou een eurotje of 15 worden dachtie.
Ik hoop maar dat hij hem goed afplakt dat er geen krasjes aan de binnenkant komen
jajah hij word dezelfde kleur matzwart als mijn uitlaat... heb nog een halve bus Motip 650 graden hittebestendig staan dus dat gaat dan ook over de cilinder
ENN jawel de cilinder is gezandstraald, ziet er goed uit nu nog ff spuiten en gaan
Hij kon alleen de cilinderkop niet verder krijgen dan dit (plaatje) omdat tie gepowdercoat was, maar hij zegt van: jah ik heb em nu opgeruwd, op zich kan je dit gewoon ontvetten en spuiten..
Nu aan jullie de vraag: is dit verstandig??
noujah genoeg gelult hier de pics:
(let maar niet op de komkommer op de achtergrond, was ff snel op het aanrecht )
Ik heb de cilinder+cilinderkop gespoten
Eerst in een badja ammonia gelegd, met een tandeborstel tussen de lammellen het laatste beetje zand vandaan gehaald, laten drogen, afgeplakt en toen met een kwastje wasbenzine nog even goed ontvet overal tussen enzo, en hier is het resultaat
Hier hangen ze nog te drogen, toen ze goed hard waren heb ik ze een klein uurtje in de oven gezet, 200 graden
Toen heeft mijn pa het stuurslot van mijn onderste kroonplaat eraf geslepen, khad het sleuteltje namelijk niet en daarna heb ik gelijk beide kroonplaten in de grondlak gezet, nu ''alleen maar'' het frame nog voor de rest zit alles al in de grondlak..
Gelijk de onderkant van het zadel in de hammerite gezet, het zag er eerst niet uit:
Ik heb ook al een idee van de uiteindelijke kleur van wat tie moet worden:
Rood metallic (zelfde kleur als brommer op plaatje)
maar dan met zwarte strepen... waar weet ik al een beetje: op de zijkanten van de tank en op de zijkapjes) maar hoe en welke vorm daar moet ik nog over denken
kga eerst wel met paint aan de slag kijken hoe het staat
Maar deze week (kheb vakantie) ga ik hem af krijgen hoor
Kben hem nu al een beetje in elkaar aan het zetten om hem morgen te schouwen (dit doe ik vóórdat ik het frame in de grondlak zet want ik wil geen gezeik dat die gast van de fiestemaker de nummertjes niet meer kan lezen )