• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Algemeen: Kleine vragen topic -2-

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3641 berichten
  • Pagina 138 van 183
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • …
  • 183
  • Volgende
boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website

Berichtdoor boy-1993 » 16 mei 2010 13:21

hij is 12mm omdat het een brom is als je het kleine busje er uit haalt is dei 15mm maar brom spruitstukken zijn 12mm dus waarom zou ik dat kleine stukje utiboren naar 15mm en de rest niet dat heeft dan 0% nut want dan gaat die van 15mm wee rnaar 12
Omhoog


michabooij
Vastgeroeste forummer
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:19
Locatie: Den Haag !!!
Contacteer:
Contacteer michabooij
Website

Berichtdoor michabooij » 16 mei 2010 13:26

fout!
brom spruitstuk is 15 mm, als ik jou was zou ik heel snel dat busje eruit halen voordat je verder gaat vragen wat je kan doen omdat niks meer nut zou hebben als je cilinder te weinig brandstof krijgt!
blaas jij maar is door een rietje en daarna door een oude keuken rol die op is,
merk je het verschil?
viewtopic.php?f=68&t=12658

mijn a35
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website

Berichtdoor boy-1993 » 16 mei 2010 13:28

dat busje heeft er niet eens bij mij ingezeten en ik heb schuifmaat erin gedaan en hij is 12mm je moet wel aan de kant van je iclinder meten he daar is die 12mm dan zal waar dat busje zit wel 15mm zijn maar dan heeft het toch geen enkel nu want dan gaat het van 16mm naar 15mm en dan naar 12mm
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website

Berichtdoor boy-1993 » 16 mei 2010 13:30

alleen het stukje waar je carb op gaat is 15mm en de rest is gewoon 12mm dus heeft het totaal geen nut maar ik ga hem zo uitboren naar 15mm en dan miss nog wel tot 16 als dat kan
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46

Berichtdoor emmerick » 16 mei 2010 13:31

ja eh ik heb geen ketting spons maar kan ik niet gewoon die kopjes eraf vijlen? dat zou toch moeten werken? en ik snap je uitleg niet helemaal 1 kant van een schakel eraf halen? dat kan toch niet als je midden in een ketting ergens een schakel eruitmoet halen? dan moet je er toch voor zorgen dat die kopjes eraf zijn? ik ga wel ff op beun manier doen 8) tenzij iemand goede tip heeft, of kun je ook iets anders gebruike ipv ketting spons? misschien een lijmklem?
Omhoog

michabooij
Vastgeroeste forummer
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:19
Locatie: Den Haag !!!
Contacteer:
Contacteer michabooij
Website

Berichtdoor michabooij » 16 mei 2010 13:34

je bekijkt even hoelang die moet worden, dan haal je de schakel voor de juiste lengte eraf, die zaag je gewoon door met ijzer zaag, dan kan je dat laatste stukje eraf vijlen en dan eruit halen,
viewtopic.php?f=68&t=12658

mijn a35
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46

Berichtdoor emmerick » 16 mei 2010 13:36

me vader gaat het nu ff bebeune met slijptop hopelijk werkt het 8)
want het zijn toch alleen die kopjes die eraf moeten? zo te zien is er op de kopjes geslagen waardoor het metaal is uitgezet waardoor hij ze dichthoud, dus erop beune met een slijptop zou ze toch eraf moeten zagen
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46

Berichtdoor emmerick » 16 mei 2010 14:00

hets al gelukt met slijptol 8)
Omhoog

markvanrijn
Tomosforummer
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 jun 2009 14:28

Berichtdoor markvanrijn » 16 mei 2010 14:34

slijptol :koning: werkt altijd met een ketting
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46

Berichtdoor emmerick » 16 mei 2010 15:27

slijptol 4 president
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen

Berichtdoor Jan de Lasser » 16 mei 2010 17:04

jan je hebt toch wel ooit je rechtercarter kap eraf gehaald? hoe heb je die olie er anders uit gekregen? via de bovenkant eruit gezogen ? :lol:

Nee hoor, ik is heel simpel,als die kap er af is: blokje kantelen, loopt de olie er zo uit :koning:

Had vandaag ff een rustdag, lekker nix doen, zelfs geen computer. :mrgreen:
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
-Arie-
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 apr 2009 18:20
Locatie: Leersum

Berichtdoor -Arie- » 16 mei 2010 18:23

Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb achter mijn voortandwiel de kering vervangen omdat hij lek was. Na het vervangen lekte hij nog steeds dus ben ik aan de slag gegaan met vloeibaren pakking. Toen heeft hij 1 dag niet gelekt, en daarna weer gewoon lekken. Dus heb ik het nog een keer geprobeert. En ja hoor weer naar een paar kilometer lekken... Nu ben ik er achter gekomen dat het voortandwiel tegen het "vulbusje" (tussen de kering en as) aan zit. Dit vulbusje zal dus denk ik mee gaan draaien met het voortandwiel waardoor de vloeibare pakking niet meer dicht....

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt :wink:
eens een Tomos altijd een Tomos
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54

Berichtdoor Pascal » 16 mei 2010 18:27

Er hoort een ringetje tussen je vtw en de keerring.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
-Arie-
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 apr 2009 18:20
Locatie: Leersum

Berichtdoor -Arie- » 16 mei 2010 18:30

Er hoort een ringetje tussen je vtw en de keerring.

:shock: die heeft er bij mij nooit tussen gezeten :cry:
dat zal vast wel verklaren waarom hij lekt... :P

danku :wink: groetjuhs Arie
eens een Tomos altijd een Tomos
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9682
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 16 mei 2010 18:48

Er hoort geen ring tussen, wel kan je van een oude fiets(binnen)band een ring knippen die goed past op het vulbusje. Echter 100% lekdicht zal het niet zijn, normaal hoort de sealring in de naaldlagers van de middenvertanding dit op de kickstartas tegen te houden. De ring rust tegen de binnenring van het grote lager aan. Daarom zit de grote keerring ook aan de buitenzijde.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
-Arie-
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 apr 2009 18:20
Locatie: Leersum

Berichtdoor -Arie- » 16 mei 2010 18:55

Er hoort geen ring tussen, wel kan je van een oude fiets(binnen)band een ring knippen die goed past op het vulbusje. Echter 100% lekdicht zal het niet zijn, normaal hoort de sealring in de naaldlagers van de middenvertanding dit op de kickstartas tegen te houden. De ring rust tegen de binnenring van het grote lager aan. Daarom zit de grote keerring ook aan de buitenzijde.
okey maar waar moet ik de rubberen ring van de binnen band dan tussen doen? tusser het voortandwiel en het vulbusje?

danku :wink:
eens een Tomos altijd een Tomos
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54

Berichtdoor Pascal » 16 mei 2010 18:58

Mijn excuses. Ik was echt in de veronderstelling dat daar een ring hoort plaats te vinden.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
-Arie-
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 apr 2009 18:20
Locatie: Leersum

Berichtdoor -Arie- » 16 mei 2010 18:59

Mijn excuses. Ik was echt in de veronderstelling dat daar een ring hoort plaats te vinden.
maakt niet uit iedereen maakt foutjuhs :wink:
eens een Tomos altijd een Tomos
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9682
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 16 mei 2010 19:00

okey maar waar moet ik de rubberen ring van de binnen band dan tussen doen? tusser het voortandwiel en het vulbusje?

danku :wink:
Yeps.Knip gewoon een ring (met een gat voor de kickstartas en groter dan het vulbusje en plaats die tussen voortandwiel en vulbusje. Wel goed strak aandraaien (desnoods blokkeer je je wiel met een stang oid) en vergeet de blokkeerplaat niet weer te plaatsen bij je moer om te borgen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
-Arie-
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 apr 2009 18:20
Locatie: Leersum

Berichtdoor -Arie- » 16 mei 2010 19:03

okey maar waar moet ik de rubberen ring van de binnen band dan tussen doen? tusser het voortandwiel en het vulbusje?

danku :wink:
Yeps.Knip gewoon een ring (met een gat voor de kickstartas en groter dan het vulbusje en plaats die tussen voortandwiel en vulbusje. Wel goed strak aandraaien (desnoods blokkeer je je wiel met een stang oid) en vergeet de blokkeerplaat niet weer te plaatsen bij je moer om te borgen.
okey en dan ook nog vloeibaren pakking tussen het vulbusje en de as?
eens een Tomos altijd een Tomos
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
3641 berichten
  • Pagina 138 van 183
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • …
  • 183
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.