Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen, ik ben sander, 20 jaar en kom uit de omgeving van emmen.
Ben in het bezit van 2 tomosjes, een flexer snor, met bromblok, en een s25 snor uitvoering, waar dit topic over gaat.
Flexer:

Moet nog het een en ander aan gebeuren qua uiterlijk, maar rijd als een trein!
Hier een foto van hoe ik de S25 kocht:

Het is niet erg goed te zien op de fotos, maar er zat een lelijk m-stuur op en geen pakjesdrager en het achterlichtglas was stuk.
Motorisch liep hij heel erg slecht, er zat een 21mm dellorto carburateur onder, gemonteerd op een standaardspruitstuk, doormiddel van een radiatorslang vast gemaakt. De 21mm dellorto carburateur hebben we vervangen voor een black edition met stage 6 kelk, en ik heb een spruitstuk op maat laten maken voor deze doorsnede.

Ook hebben we de originele uitlaat vervangen door een bullit, ik weet nog niet wat ik met de uitlaat ga doen, omdat er niet echt snelle uitlaten te krijgen zijn voor tomos, dus eerst maar met deze doen.
Ondertussen ook even dat rare M-stuur vervangen door een originele, en ook meteen het achterlichtglas vervangen, en een pakjesdrager gemonteerd, lijkt al een stuk beter!

Zoals je kunt zien ook even het kapje voor de onsteking aangepast zodat de hpi wat koeling krijgt.
Deze week zijn we er achter gekomen dat het een 1-speed blok is in plaats van 2 speed, in 1e instantie dachten we dat het aan een versleten koppeling lag, wat al eens eerder voorgekomen was maar dat is jammergenoeg dus niet het geval

De bedoeling is om deze tomos weer helemaal netjes te maken, met een origineel uiterlijk zoals het hoort. Ook ga ik dit doen met de flexer als deze af is. Echter bij toeval afgelopen week ook nog een Pro Race 2 sprint phantom gehaald die ook uit- en weer inelkaar moet, dus even zien hoe alles loopt;)
Verder zit er nog een 65/70cc cilinder gemonteerd op de tomos waarvan ik geen idee heb welke, misschien een van jullie enig idee?