Ondertussen weer een aantal Tomossen verder waarvan ik geen topic heb aangemaakt, heb ik nu weer een project klaarliggen wat wellicht leuk is om bij te houden.
Het word wederom een Tomos van begin af aan opbouwen en dit keer met onderdelen die ik reeds op voorraad heb, om de zolder een beetje op te ruimen tegelijkertijd.
Ik heb gezocht naar een zo net mogelijk frame met kenteken, om daarmee te beginnen. Deze heb ik gevonden voor weinig, welke ik allereerst ga voor behandelen (roestpreventie), plaatselijk bijwerken en reinigen. Bij deze kies ik ervoor om hem in originele kleur te houden en niet over te spuiten, dat kan later altijd nog maar is voor het uiteindelijke einddoel niet aan de orde.
Het frame in den beginne, een frame van een kaal gestripte Tomos voor donor onderdelen:
Ik had reeds een compleet gereviseerd blok klaarliggen met lichte upgrades, dus die word voor dit frame gebruikt.
Verder komt er een chrome achterbrug onder, echter ben ik er nog niet uit welke kleur is die maak:
Als uitlaat heb ik keuze uit verschillende opties. Ik heb een aantal Bullets liggen, maar die ga ik niet gebruiken. Ik ga of voor een Tecno Circuit uitlaat (trekkracht) of voor de looks en ik gooi mijn Homoet eronder die ik opnieuw in de hittebestendige verf heb gezet:
Tevens heb ik al tijden een set nieuwe YSS RD-220 verstelbare schokbrekers liggen, die ook meteen hun bestemming op dit frame zullen vinden:
De keuze van het zadel ben ik nog niet uit wat ik neem, dat komt later op wel. Ik heb een nieuwe buddyseat, Xtreme achterzadel, origineel zadel etc. allemaal liggen, dus dat beslis ik later.
Ik ben bezig om een set bananenvelgen te spuiten in een parelmoer kleur. Nieuwe banden hiervoor liggen ook te wachten.
Als koplamp heb ik ook verschillende opties liggen, maar ik kwam een lamp tegen die denk ik mooi gaat passen. Het is een 6.5 inch gele chopper koplamp met rooster:
Een nieuw type voorvork heb ik ook van de stapel gepakt om te gebruiken voor dit project, rijd toch wel zo prettig vind ik zelf.
Heel veel klein spul heb ik nieuw al liggen, te denken aan kabels, bobine, kabelboom, achterlicht.
Spatborden doe ik opnieuw spuiten en een roestbehandeling aan de binnenkant geven, zodat die er ook even tegenaan kan.
Een nieuwe kentekenplaat ga ik ervoor bestellen, die zet ik in de blanke lak wat ik met al mijn platen doe, dat oogt een stuk mooier.
Ik heb diverse sturen liggen, ik denk dat ik er een ook netjes opnieuw straal en spuit en daar heb ik ook nog een leuk idee mee om uit te werken.
Al met al is er nog wat werk te verzetten, wat het uiteindelijke eindresultaat zal worden weet ik zelf ook nog niet helemaal.
Dat word gaandeweg het project duidelijk en ik zal ook af en toe weer een update geven als jullie dat leuk vinden.
Tot de volgende!