De veer van de keerring zit aan de binnenzijde. Zoals jij toen adviseerdeEven terug naar pagina 2, helaas is je foto daar niet meer zichtbaar hoe je krukaskeerring daar zit. Ik herinner me dat daar de veer om de krukaskeerringlip zichtbaar was. Als dit geen dubbel afdichtende keerring is dan zit deze verkeerd om. De veer is om de lip aan te drukken en hoort normaal bij een enkelzijdige keering aan de lagerzijde/ spoelruimtezijde van het carter te zitten, niet aan de buitenkant zichtbaar.
Je hebt ook de voetpakking en zuiger vervangen? Komt de inlaatpoort wel genoeg open? In het geval dat je een zuiger hebt gemonteerd die een te lang hemd heeft (geen OEM Tomos) kan dit het misschien verklaren dat er weinig tot geen aanzuiging plaatsvindt. Een te dikke voetpakking (al dan niet in combinatie met de zuiger) ook. Uitlaat is niet verstopt of op een andere manier geblokkeerd dat de motor de gassen niet kwijt kan? (Het is in die zin een soort luchtpomp).
Misschien lijkt de zuiger hetzelfde, maar kan het gat voor de zuigerpen op een andere plaats zitten (dichterbij de kop, waardoor de onderzijde de inlaatpoort niet (voldoende) vrijgeeft). Jouw cilinder is zuigergestuurd, dus ben je afhankelijk van de juiste zuiger.....
De inlaatpoort is nieuwe materie voor mij? Deze zuiger kwam exact overeen met hetgeen erin heeft gezeten. Maar wellicht wel goed om naar te kijken.
Nee, zoals fons al aangeeft, demper in OEM uitlaat wil nog wel eens sneller dichtkolen. Weet niet of motor voor de revisie nog een keer gedraaid heeft? Eventueel even bij de aansluiting op de cilinder losmaken en dan kijken of de motor dan wel wil aanslaan of minimaal benzine wil aanzuigen.De uitlaat heb ik eerlijkheidshalve nog niet naar gekeken. Dan bedoel je de uitlaatpoort denk ik hè?
Gaan we proberenHet odp en bdp van de zuiger klopt gewoon, als de nieuwe zuiger even hoog is als de oude dan klopt het gewoon.
Ik had wel de cilinder even gevlakt dmv een vel schuurpapier op iets vlaks te lijmen...kopje uiteraard ook zodat het weer mooi glimmend is waar de koppakking op kan afdichten....zoals het nu eruit ziet heb ik er geen vertrouwen in dat het 100% dicht is ondanks dat je een koppakking gebruikt.
Ik heb het midden carter inderdaad ook gesplitst en daarbij de pakking vervangen. Weggesneden na montage inderdaad.Ik vraag mij af(wederom het hele verhaal teruggelezen) of je nu de middencarter ook hebt gesplitst of niet. Mocht dit wel zo zijn en je hebt een nieuwe pakking daartussen gemonteerd, heb je het verbindingsbrugje tussen de boven en onderkant pas weggesneden na montage?. Zo nee dan kan het daar nog lekken. Ik kan het op je foto niet goed zien of er een zit en zo ja of deze goed tussen de helften zit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten