Weer een vraagje van technische aard om meer trekkracht te verkrijgen.
Tomos standaard
carb. 14/9
Sproeier 50
luchtfilter slang in luchtfliter naw
spruitstuk normaal voor 14/9
tandwiel verhouding voor/achter 26/26 tand
ontsteking staat op bromstand (bovenste streep)
standaard tomos uitlaat zonder s bocht
Nieuwe cilinder 50cc en bromkop
bougie B6hs
De tandwiel verhouding voor/achter was 26/33 tand, snelheid rond de 27
Nu is de tandwiel verhouding 26/26 en is snelheid toegenomen maar trekkracht afgenomen, wat eigenlijk normaal is als de rest niet wordt aangepast.
Nu is de vraag:
1. Spruitstuk / carburateur
In het spruitstuk zit een busje dat eruit gehaald kan worden door het uitboren in een boorkolom of zoals velen doen met een bout en moer. Als het busje eruit is ontstaat een opening van 15 mm.
Kan op dit spruitstuk nu de car. 14/9 geplaatst worden en wat is de winst?
Is het beter om een carb. 14/12 op het zojuist aangepast spruitstuk te monteren met spoeiermaat 54, en wat is de winst?
of beter een ander spruitstuk erop zetten?
Dit even beknopt aan de eerste hand van aanpassingen.
grt