Laat ik ook maar eens iets van me laten horen..
Kzal bij et begin beginnen..
Ik had mijn bromkop afgevlakt, 2 pakkingen ertussen omdat anders de zuiger de kop raakte, een 15mm recht spruitstuk, 15/15carb met gaasfilter eraan, krukas opgevuld, alles zat okee. Toen ik ff ging rijden had hij een top van 66.8.
Zo stond het er dus bij:
Toen ging ik proberen de koppelingsveren in te korten.
Ik kreeg alleen de eerste eruit, nouw 2 cm eraf gehaald, toen ging ik em proberen terug te doen.. wat een kloteklus is dat zeg. Hij rekte steeds verder uit maar toen hij eenmaal erin zat heb ik gauw alles weer dichtgemaakt. Overmorge ga ik langs de fietsemaker een nieuwe halen, dan kort ik gelijk ook de tweede veer in.
Daarna heb ik mijn afgevlakte bromkop ingeruild voor een Puch HD-Kop.
Deze zit er nu op met 1 koppakking, maar ik heb het idee dat ik véél minder compressie heb nu. Hij trekt minder op en komt nu net boven de 60 uit. Ik ga kijken voor een puck koppakking, die schijnt iets anders te zijn, misschien dat dat werkt, anders vlak ik de kop ook gewoon af.
Ik heb daarna een andere koudere bougie eringedraait, 2 maten grotere sproeier en een veel handiger schuin spruitstuk.
Kijk eens aan:
Vanmiddag heb ik chromen veringen gekocht van Boekbak en een originele luchtfilter. Deze schijnt als je em bewerkt beter te zijn als een gaasfilter, maakt nog minder herrie ook (jah ouders he..)
Chrome veringen gelijk eropgezet, luchfilter moet ik nog ff kijken hoe ik dat fix met de stroomomvormer, en gelijk mn linkerkap erop gezet, anders krijg je elke keer van die kloteschokken in je poot onder et regenen.
Zo staat hij er voor nu bij:
Wat ik nog moet doen:
-Voor de tweede keer de keerring vervangen, ging een beetje fout, hamer met schroevendraaier is niet zo handig.
-Stationair loopt hij nog niet, met choke wel, ik zit een beetje te kutten met de choke bij elk stoplicht. Geen id hoe dit te fixen, jullie wel?
-Plastic kappen vinden en overspuiten, rechter ijzeren past niet meer.
-De luchtfilter bewerken en monteren. Hoe moet ik deze precies bewerken?
Jah nou is de school weer begonnen dus zal ik iets minder tijd eraan kunnen besteden, maar et gaat gewoond door