Setup:
• Standard brom 50 cc vierkante cillinder + snelle zuiger (zo’n alu ding met extra sleuf bovenop)
• bromkop
• 14/12 carb delhorto (onder t frame) met 12 mm spruitstuk
• Brommeruitlaat zonder al dat bochtenwerk, zo’n 25 piek standaard ding.
Nu t volgende. Complete setup overgenomen van een knakker (cillinder-carb-blok) en eigenlijk zijn oude carb vervangen voor eenzelfde type die ik nog had liggen, alleen dan iets schoner. Hij gaf aan dat ie met sproeier 54 reed. Weet alleen zijn uitlaatje niet, daar zou t verschil denk ik moeten liggen.
Geprobeerd:
54 sproeier: Start prima,draait ok stationair maar zodra ik gas geef slaat de tomos uit.
49 sproeier: Start prima, draait ok stationair. Vol gas wegrijden lukt niet, dan valt ie uit. Ik moet half doseren en zodra die op wat hogere toeren begint te komen en blok is warm dan pas kan ik vol gas en komt ie ook pas echt op snelheid. Resultaat is dat ie dus als dikke stront optrekt en duurt lang eer dat ik de top kan halen ivm het niet kunnen openen van gastoevoer.
52 sproeier: Startte niet…. Dus kon ook niet testen hoe die t verders deed…
Bougi gaf geen indicatie kleur aan bij sproeier 49 waar ik zo’n 2 uur op heb gereden zaterdagavond. (tripje naar Noordwijk voor leuk feestje daaro

Iemand een suggestie welke sproeier ik kan gebruiken? Heb nog een 50 liggen ook maar krijg het gevoel dat de luchtaanvoer niet helemaal lekker is…. Misschien zonder dat rare ijzeren filter gebeuren rijden maar met een lapje en elastiek ofzo?? Voor meer luchtaanvoer?? Tips, suggesties welkom dus!!
Ps. Met die carb onder t frame is dat sproeier gebeuren aanpassen echt POKKE werk zeg!!