van mij had deze tomos de verkiezing mogen winnen op originaliteit,
Ik heb vanmiddag een nieuwe kabel derop gezet, en hij klikt nu weer helemaal geweldig! Alleen kan ik nogsteeds niet wegrijden op zn choke, opzich geen probleem hoor maar het is wel apart vind ikStel de vrije slag van je gaskabel eens bij. Er zit nu teveel speling op wegens het uitrekken van de kabel. De stationairschroef houdt het toerental nu goed.Ik zit niet te raggen aan het hendeltje, ik moet erg veel kracht zette om mijn gashendel zover te kunnen draaien zodat ik mijn choke eraf hoor/zie klikken.. soms lukt het me niet eens met 2 handen zijn heel mijn handpalmen rood
Draai aan een van de stelnippels (bij carburateur of gashendel) totdat je geen voelbare speling meer hebt op het gasgeven. Dan moet je choke er ook gewoon weer afklikken.
Als dit niet lukt moet je kijken naar de pal in je carburateur of die niet verbogen is.
ja heb met een krijtje gedaan.heb je een streepje op je band gezet met een krijtje of dergelijke
toen op de straat een streepje gezet en verder dereden dat het sreepje weer de straat raakte en de afstand tussen die 2 streepjes moet je hebben
waar heb je dat magnetje ongeveer zitten?
Dat is niet zo raar hoor. Kan ik ook niet. Wanneer je choked verrijk je je mengsel met benzine door de luchttoevoer af te knijpen. Goed om de motor te straten als ie koud is, maar wanneer je wilt wegrijden zal hij te rijk zijn...Ik heb vanmiddag een nieuwe kabel derop gezet, en hij klikt nu weer helemaal geweldig! Alleen kan ik nogsteeds niet wegrijden op zn choke, opzich geen probleem hoor maar het is wel apart vind ikStel de vrije slag van je gaskabel eens bij. Er zit nu teveel speling op wegens het uitrekken van de kabel. De stationairschroef houdt het toerental nu goed.Ik zit niet te raggen aan het hendeltje, ik moet erg veel kracht zette om mijn gashendel zover te kunnen draaien zodat ik mijn choke eraf hoor/zie klikken.. soms lukt het me niet eens met 2 handen zijn heel mijn handpalmen rood
Draai aan een van de stelnippels (bij carburateur of gashendel) totdat je geen voelbare speling meer hebt op het gasgeven. Dan moet je choke er ook gewoon weer afklikken.
Als dit niet lukt moet je kijken naar de pal in je carburateur of die niet verbogen is.
Volgens mij heb ik dat ook wel eens. Weet niet zeker wat t is, maar heb het vooral als het erg koud is... kGa er maar gewoon vanuit dat t aan de kou ligt...Hmm ok, ik vind het niet hinderlijk dus laat het wel zo gewoonMaar hij rijd nogsteeds af en toe heel slecht weg, het is heel vervelend want het is niet altijd en dus kan ik niet uitzoeken wat het nou is
![]()
Hij komt dan heel langzaam op gang en opeens heeft hij er zin in en hoor je hem op toeren komen, komt dit iemand bekend voor?
Volgens mij heb ik dat ook wel eens. Weet niet zeker wat t is, maar heb het vooral als het erg koud is... kGa er maar gewoon vanuit dat t aan de kou ligt...Hmm ok, ik vind het niet hinderlijk dus laat het wel zo gewoonMaar hij rijd nogsteeds af en toe heel slecht weg, het is heel vervelend want het is niet altijd en dus kan ik niet uitzoeken wat het nou is
![]()
Hij komt dan heel langzaam op gang en opeens heeft hij er zin in en hoor je hem op toeren komen, komt dit iemand bekend voor?
Nee dit klopt indd niet. Zijn niet gewoon de segmenten van je eerste versnelling versleten??Hmm ik vind het apart, ik heb hem nog niet zo lang en heb eik ook nog niet gereden met mooi weer maar volgens mij hoort het niet. Hij doet het namelijk ook als ik stop bij een stoplicht terwijl de motor echt warm is. Dan kom ik amper op gang xD
ja kan volgens mij wel maar je moet dan GOED schuren en een grondlaag gebruiken, anders pakt de lak niet :SEven een kleine vraag:
Valt een chrome spatbord te schuren en opnieuw te spuiten?
Dank
Hij maakt juist minder toeren heb ik het ideeNee dit klopt indd niet. Zijn niet gewoon de segmenten van je eerste versnelling versleten??Hmm ik vind het apart, ik heb hem nog niet zo lang en heb eik ook nog niet gereden met mooi weer maar volgens mij hoort het niet. Hij doet het namelijk ook als ik stop bij een stoplicht terwijl de motor echt warm is. Dan kom ik amper op gang xD
Dan zou hij moeilijk moeten wegrijden en wat m eer toeren maken dan normaal...
de trekkracht is bijna helemaal weg, moet ik een berg op ga ik echt 15, en berg af/rechtestuk daarna dus als hij eindelijk op toeren komt gwn 35/40Hij maakt juist minder toeren heb ik het ideeNee dit klopt indd niet. Zijn niet gewoon de segmenten van je eerste versnelling versleten??Hmm ik vind het apart, ik heb hem nog niet zo lang en heb eik ook nog niet gereden met mooi weer maar volgens mij hoort het niet. Hij doet het namelijk ook als ik stop bij een stoplicht terwijl de motor echt warm is. Dan kom ik amper op gang xD
Dan zou hij moeilijk moeten wegrijden en wat m eer toeren maken dan normaal...
ik kom nog heel even terug op mijn vaargje. zou je 95 kunnen mixen met deze olie? http://www.pitparts.nl/virtuemart/vmchk ... flyer.htmljammer dat net het topic was gesloten over brommix. maar laten we zeggen dat je 5 liter benzine tankt, dan moet daar dus 100ml olie bij? en wat voor olie precies? 2takt olie ofzo?
De brommer is bij de bromboer gekocht ja, maar hij is niet nieuw. Er staat immers 9000km op de teller (die 2 weekjes stuk is) dus kan best dat ze versleten zijn eigenlijk. Garantie zit er niet meer op. Tandwiel verhouding kan het nooit zijn, tandwiel 33 achter moet gwn trekkracht betekenen lijkt mij.Als ik jou was zou ik toch even terug gaan naar de brommerdealer.
DIe snorbrommer is immers nieuw gekocht, en er zou nog garantie op moeten zitten, het lijkt me sterk als de koppelingssegmenten nu al versleten zijn.
Aan de tandwiel verhouding zal het niet liggen, ook omdat met een snellere uitlaat je vermogen omhoog gaat, dat wil dus zeggen dat je brommer sneller rijdt, en je trekkracht omhoog gaat.
Heb je je sproeier ook verandert?
Zoja, welke kleur is je bougie nu, koffie bruin is precies goed/
Als je die nog niet hebt verandert moet je even in de FAQ kijken.
Euro 95 is prima, 98 is alleen klopvaster bij hogere cilinderdrukken. Verder is deze tweetaktolie goed te mengen, maar of je nu race-olie moet nemen, ik vind van niet. Kwestie van goed smeren. Het vermogen gaat in beide gevallen niet omhoog.ik kom nog heel even terug op mijn vaargje. zou je 95 kunnen mixen met deze olie? http://www.pitparts.nl/virtuemart/vmchk ... flyer.htmljammer dat net het topic was gesloten over brommix. maar laten we zeggen dat je 5 liter benzine tankt, dan moet daar dus 100ml olie bij? en wat voor olie precies? 2takt olie ofzo?
zoja, zou 98 ook kunnne? ik wil maximaal vermogen uit me benzine halen!:P
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten