• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Steeksleutels racertje #14 op Genemuiden

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
125 berichten
  • Pagina 5 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende
Gebruikersavatar
kevin__90
Tomos Supporter
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 dec 2007 16:02
  • Citeer

Berichtdoor kevin__90 » 03 apr 2008 22:10

Ga je morgen een vastloper krijgen, vet dat je dat kan voorspellen :D (tis 3 april :wink: ).
hoe bedoel je dat?
Tomos quadro E-start
2001
tecno gp
15/15
26-22
mijn tomos
Omhoog


PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 03 apr 2008 22:15

kijk in de titel van dit topic.
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin__90
Tomos Supporter
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 dec 2007 16:02
  • Citeer

Berichtdoor kevin__90 » 03 apr 2008 22:17

ooh zo
ik dacht dat renault dat zij naar aanleiding van mijn reactie :oops:
Tomos quadro E-start
2001
tecno gp
15/15
26-22
mijn tomos
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos4ever
Tomos Supporter
Berichten: 845
Lid geworden op: 25 mar 2007 19:46
Locatie: Blokker(Noord-Holland)
Contacteer:
Contacteer tomos4ever
Website
  • Citeer

Berichtdoor tomos4ever » 04 apr 2008 05:54

had ik maar een vast lopert, dan kon ik gauw een 70cc aanschaffen.

het is evengoed wel zwaar kut met een vastloper.

mooi opgeruimd in je topic zie ik, er staan zelfs wat foto's bij.

waarom ben je eigenlijk overgestapt naar die tecno chroom?
http://www.micrafanclub.com
Driving a Nissan March Super S

Snor raggertje boekt hem met 70 voorbij
van mij had deze tomos de verkiezing mogen winnen op originaliteit,
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 04 apr 2008 08:08

hoe lang reed je al met die dmp?
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 04 apr 2008 09:22

wat ga je nu doen met die vast loper? :P



heb er wel intresse in
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 04 apr 2008 17:53

En wat was jij er dan mee van plan? :P Zeker oefenmateriaal??

:mrgreen:
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 04 apr 2008 17:58

nee ga er iets leuks me doen dan :P 75cc van maken :D
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 04 apr 2008 17:59

Je weet dat dit aluminium is en er dan een nieuwe nicasil wand in moet hea? :wink:
Daarnaast moet die cilinder wel genoeg vlees hebben om hem zover op te kunnen boren.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 04 apr 2008 18:00

nee hor niks nikkelwand gewoon gietijzer licht op men werk :D


edit : natuurlijk wel gg25 gietijzer
Laatst gewijzigd door Ingmar. op 04 apr 2008 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 04 apr 2008 18:02

Wat ga je er dan een gietijzer bus in persen?? Wand die dmp is alu met nicalis wand. Je ziet ook dat die afgebrokkeld is.
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 04 apr 2008 18:02

Als je dat gietijzer erin doet, is dat dan wel slim? Twee verschillende metalen in 1 cilinder? ivm het uitzetten van metalen? Of maakt dat niet uit :roll: ?
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 04 apr 2008 18:03

W8 nou maar rustig af komt helemaal goed maar moet dan wel die cilinder hebbu :P

en ja ik wil er dan een gietijzeren bus in persen :evil:
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 04 apr 2008 18:36

Ik heb er denk ongeveer 3000 tot 4000 kilometer mee gereden. Hij is iets meer dan een half jaar oud.

Datum was ik ff mee in de war :x

De nieuwe cilinder zit er nog niet op. Dat doe ik als het wat mooier weer wordt. De leovinci uitlaat is ook nog niet klaar. Daarvan moet de demper nog beter worden vastgezet.

Ik doe die cilinder niet weg, mischien dat ik het nog eens als test materiaal ga gebruiken om wat te tunen.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 07 aug 2008 13:41

Updateje: stabilisator en een burn outje.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 25 nov 2008 20:53

Cilinder bewerkt.

Vragen en opmerkingen mogen komen hoor.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 25 nov 2008 21:00

Wat is de rest van je setup nu dan? Dit zelfde gaat ongeveer ook gebeuren met mijn cilinder, wat ook een 65 dmp is.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 25 nov 2008 21:21

zoiezo die inlaat verbeteren(in mijn ogen)

je hebt dat stukje wel leuk weg gefreest maar het is te hoekkig moet een egalere vorm worden dit bevordert slijtage namelijk
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 27 nov 2008 21:31

Mee eens dat je hem beter moet afwerken. Probeer de randen van de poort wat strakker te maken. Ook moet je ervoor proberen te zorgen dat de zuigerveren minder abrupt vervormingen te verduren krijgen, wat al gezegd is: dit bevorderd de levensduur.
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 28 nov 2008 15:30

mmmh, oke bedankt voor aanmerkingen. Ik zal hier nog eens kijken.

Ik heb nu dus:
65cc DMP bewerkt
standaard bromkop
0,5 mm koppakking
15/15 sha dellortho
15 mm kortspruitstuk
standaard membraam bewerkt
leovinci krul uitlaat
twv: 26-22

De top licht tegen de 80 km/h wat tegen valt.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
125 berichten
  • Pagina 5 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.