Pagina 6 van 68
Geplaatst: 29 mei 2006 15:30
door Tossie
als je van 33 naar 28 gaat, wordt je tandwiel kleiner en dus heb je ketting over.
Deze kan je dan (laten) inkorten.
Vtw is 26 als die standaard is, lijkt me wel.
Geplaatst: 29 mei 2006 16:15
door Bobski
verloren snelheid met zo'n beetje alles...
andere carb , andere uitlaat , HD Kop kan ook
HD kop moet je ff je kop erafhallen en dat "witte" weg vijlen oid

dus je mot eerst bij die kop die er nou op zit dat witte wegvijlen
en dan pas ken die hd erop?
...
Geplaatst: 29 mei 2006 18:50
door Vuile Beunkoe
nee
hij bedoelt zelf een HD kop maken, dat is gewoon de kop vlakken.
heb je al een HD kop, die past er zo op
Geplaatst: 31 mei 2006 17:41
door Mr.Dar-Q
ik heb nou VTW 26 ATW 28.. snorfiets, proma gp uitlaat, ik rij nou alstie btje warm is 30 en ik wil graag wat sneller
Zal ik 26 of 24 nemen...? en merk je het heel erg in het optrekken??
Geplaatst: 31 mei 2006 17:57
door freaky_Tomos
bij jouw denk ik wel want je hebt ook nog eens 1 speed
vind et eigenlijk wel raar dat jij met een proma en een atw 28 maar 30 gaat
rij je ook met een 14/9 carb ?
wat jij eigenlijk zou moeten doen is je tomos weer helemaal std maken en kijken hoe hard die rijd
dan zorgen dat die 25 gaat rijden als tie bij 20 rijd.
sproeier verstopt, uitlaatpoort dichtgekoolt?
dan de proma erop en weer het 28 atw pakken
dan zou die wel 35 moeten rijden
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 31 mei 2006 18:58
door _RuBeN_
Ik heb een snortomos s25...alles is standaard maar heb er nu sinds een tijdje een Proma GP onder liggen. ATW is 33 maar hij trekt echt heel slecht....hij is volgens mij wel goed afgesteld want de bougie is mooi koffiebruin. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Geplaatst: 31 mei 2006 20:16
door Joop56
Weet je zeker dat je atw 33 hebt?
Want die dingen zouden meoten trekken als een malle.
Geplaatst: 31 mei 2006 20:23
door _RuBeN_
Weet je zeker dat je atw 33 hebt?
Want die dingen zouden meoten trekken als een malle.
Ja dat staat op het tandwiel...maar hij is ook verder nog helemaal standaard...hij begint pas goed te lopen als hij naar zijn 2 schakelt....dus is het misschien iets met de koppelingsveren? Maar het is toch raar want met mijn originele s bocht uitlaat trok hij zwaar hard en met mijn Proma GP trekt hij voor geen meter...vooral als hij nog koud is...
Geplaatst: 31 mei 2006 21:12
door Joop56
Hij is goed afgesteld zeg je
Dan hoort hij nog harder te trekken juist.
Ik snap het niet echt.
Geplaatst: 31 mei 2006 21:21
door _RuBeN_
Hij is goed afgesteld zeg je
Dan hoort hij nog harder te trekken juist.
Ik snap het niet echt.
Ik begrijp er eigenlijk ook weinig van...maar als ik de choke naar beneden duw...(een stukje dan) dan begint hij ook te haperen...dus de sproeier zou volgens mij goed moeten zijn....de bougie heeft ook de goede kleur
Geplaatst: 01 jun 2006 17:19
door Mr.Dar-Q
bij jouw denk ik wel want je hebt ook nog eens 1 speed
vind et eigenlijk wel raar dat jij met een proma en een atw 28 maar 30 gaat
rij je ook met een 14/9 carb ?
wat jij eigenlijk zou moeten doen is je tomos weer helemaal std maken en kijken hoe hard die rijd
dan zorgen dat die 25 gaat rijden als tie bij 20 rijd.
sproeier verstopt, uitlaatpoort dichtgekoolt?
dan de proma erop en weer het 28 atw pakken
dan zou die wel 35 moeten rijden
Hij is goed afgesteld, bougie mooi bruin enzo, uitlaatpoort heb ik pas een beetje in zitten schuren enzo dus die is nog schoon, ik heb zelfs een hdkop gemaakt, toen gingdie iets harder (anders haalde die de 30 niet eens..)
Ik rij idd met een 14/9 carb, die ik een paar keer schoongemaakt heb, sproeier 51...
Maar ik zit eraan te denke dat t door die proma uitlaat komt.. dattie een btje dicht zit ofzo.. Een tijdje terug verwisselde ik hem voor een standaard snel uitlaat van een vriend. Hij ging met de proma rijden en ik met zijn std uitlaat. Mijn brommer ging iets langzamer, 22 ipv 25 (hij was btje koud) en hij zei dat hij er weinig van merkte in vergelijking met zijn eigen uitlaat..
Is t zo dat een standaard snel en een proma gp qua prestaties zo dicht bij elkaar liggen, of is mijn proma nou fout..???
Geplaatst: 01 jun 2006 23:31
door Tossie
Er zal heel iets verschil in zitten. De proma zal iets meer top geven.
Geplaatst: 02 jun 2006 00:15
door tosje
Ik heb mijn setup samen gestelt.
power one trugloop uitlaat.
70 parma kit
hpi 05
brom carb
twv 26 22
hoeveel moet ik mijn beide koppelings veren inkorten?
en wat is de snelheid die ik ongeveer zal halen?
en trekt deze setup wel goed? dus dat ik ontgrensde scoobie's er uit trek of bij houdt!
Geplaatst: 02 jun 2006 10:08
door _RuBeN_
Ik ga nu een bromkop op mijn snor tomos zetten maar moet ik dan verder nog iets veranderen of zal ik gelijk het verschil merken?
Geplaatst: 02 jun 2006 10:11
door Tossie
Koppelingsveren is naar eigen keuze, beste is beginnen met 1cm.
Vind je dat niet genoeg doe je nog een halve cm.
Als je dit goed afstelt hou je zeker scooters bij, een top van 75 moet te halen zijn.
Ik ben alleen niet zo'n fan van een 22 atw. Je schakelt met dit tandwiel erg langzaam over, natuurlijk maakt je ingekortte veer dit weer een beetje goed.
Geplaatst: 02 jun 2006 12:01
door freaky_Tomos
Ik ga nu een bromkop op mijn snor tomos zetten maar moet ik dan verder nog iets veranderen of zal ik gelijk het verschil merken?
je hoeft niks te veranderen, behalve dat je je cilinderkop verandert
wel handig is om nog meer compressie te krijgen: de ronde rand die rondom de verbrandingsruimte zit helemaal weg te schuuren
ikzelf heb dit ook gedaan met een bromkop van een eicilinder
Geplaatst: 02 jun 2006 15:34
door tosje
hoe groot moet ik mijn achtr tand wiel dan zijn?
Geplaatst: 02 jun 2006 16:23
door freaky_Tomos
als je nu een 31 atw hebt dan zou ik er maar een 28 op gooien oid.
maar omdat jij vraagt wat je nog zou moeten veranderen, zei ik: niks
Geplaatst: 02 jun 2006 16:39
door _RuBeN_
Ik ben nu bezig met een brommerkop van een puch op mijn snor tomos te zetten...maar ik krijg hem niet erop :S waar kan dit aan liggen en wat kan ik nu het beste doen zodat hij wel past?
Geplaatst: 02 jun 2006 18:04
door _RuBeN_
Ik heb hem al een stukje uitgeboord en nu past hij wel...maar ik heb er nu een tijdje mee gereden en merk eigenlijk niet zoveel verschil :S waar kan dit aan liggen?
En het lijkt wel of ik harder ga als ik mijn luchtfilter eraf haal...kan dit kloppen of komt dit alleen door het geluid?