Pagina 57 van 68
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 28 apr 2009 09:46
door c89Vl
hmm dat is wel apart ja, dan zou ik het ook niet weten waar je die kan halen.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 28 apr 2009 15:51
door n03L
Die gast heeft 407 trades gedaan en 100% positieve feedback dus je kan het in feite gewoon bestellen kans dat het fout gaat is toch klein.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 28 apr 2009 22:07
door c89Vl
Dag allen,
Welke luchtfilter is nu beter of perfect voor een 15/15mm dellorto?
- Stnd brom Luchtfilter
- Powerfilter 15mm / Puch Maxi
- Powerfilter 15mm / Tomos A35b A3 (zown gaasje is dit met zwart kop)
- Crossfilter Tomos nt Power1 R : (
http://www.scootbike.nl/index.php/compo ... ct_id,278/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Groet
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 mei 2009 11:52
door Ricker
Omdat 2e hands (of nieuw) bromcilinders zo moeilijk te vinden zijn, en ik toevallig dit zag:
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?z=tomos&s=0" onclick="window.open(this.href);return false;
''Cilinder 50 cc snel met nicasilwand set tomos''
Is dat gewoon net zo snel als een standaard brom? En geldt dat dan voor de trekkracht of de top?
En past zo'n ding op een standaard snor zuiger?
thnx

)
Edit:
Weet iemand waar je gewoon bromkopjes kan kopen?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 06 mei 2009 20:57
door c89Vl
klein vraagje:
Ik wil mijn spruitstuk demonteren, blijft deze aan de cilinder zitten als ik die er gewoon af haal? Want cilinder is super simpel bij youngst'r geloof ik, want benzine kraantje zit namelijk aan de andere kant van deze type tomos. Dus dan is het toch gewoon uitlaat los maken, luchtfilter, carb en cilinderkop en dan plop: je hebt cilinder + spruitstuk in je handen?
Ik hoor het graag.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 06 mei 2009 21:49
door tomosnewbie
Als je alleen je spruitstuk en cilinder wilt hebben hoef je je luchtfilter er niet af te halen hoor, maar verder is het wel goed.
En als je het spruitstuk er af wilt halen moet je ff kijken of je zo een hebt waarvan de bovenste 2 schroefjes platgeslepen zijn zodat je ze niet kunt losdraaien.
Als je die hebt moet je 2 gleufjes erin zagen en dan zou je ze met een schroevendraaier los moeten kunnen draaien.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 mei 2009 15:59
door c89Vl
oke! bedankt!.. kga dit weekend is ff fixen,, ja als je wilt kijk ff in algemeen en dan topic youngst'r vraagjes, staan paar dingen die ik nog ff moet weten, ik wil namelijk het natuurlijk wel helemaal goed hebben!:)
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 mei 2009 17:25
door sjaakvanvoorschoten
Dag allen,
Welke luchtfilter is nu beter of perfect voor een 15/15mm dellorto?
- Stnd brom Luchtfilter
- Powerfilter 15mm / Puch Maxi
- Powerfilter 15mm / Tomos A35b A3 (zown gaasje is dit met zwart kop)
- Crossfilter Tomos nt Power1 R : (
http://www.scootbike.nl/index.php/compo ... ct_id,278/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Groet
crossfilter tomos nt Power1 R is wel goed.
std brom luchtfilter is ook aardig. maar je ts is dan wel erg stil.
Omdat 2e hands (of nieuw) bromcilinders zo moeilijk te vinden zijn, en ik toevallig dit zag:
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?z=tomos&s=0" onclick="window.open(this.href);return false;
''Cilinder 50 cc snel met nicasilwand set tomos''
Is dat gewoon net zo snel als een standaard brom? En geldt dat dan voor de trekkracht of de top?
En past zo'n ding op een standaard snor zuiger?
thnx

)
Edit:
Weet iemand waar je gewoon bromkopjes kan kopen?
50cc snel is meestal sneller dan std brom. geldt voor trekkracht en top.
het past op snor zuiger.
je kunt bromkoppen kopen bij bromboer en mp en internetwinkels
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 16 mei 2009 11:54
door wwedave
ik heb een 70 cc van airsel volgens mij..
in de zuiger zit een gat he..xD
maar ehmm
mn vraag was
moet dat gat boven of onder??
want er staat geen pijl meer op enzo en ik heb hem van mn broer gekregeb
nu zit het gat boven
alleen hij maakt raar geluid en word heeel snel heet
mn techno cc word ook heel snel heet
wat is het probleem??
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 16 mei 2009 12:07
door tomosnoob
je zuiger zit goed ( moet gat naar boven )
en alles word sneller heet omdat er meer mengsel word verbrand en er dus meer hitte vrij komt.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 16 mei 2009 12:16
door wwedave
maar ik ga er niet sneller door
en wat voor pakking heb ik nodig??
ik had een een ijzeren maar die lekte
nu heb ik zo'n soort andere
en 50 cc pakking kan dat?
en met heet worden bedoel ik al heet worden na een blokje om rijden
mn uitlaat ging roken zelfs
en niet uit de uitlaat pijp maar omdat hij zo heet was
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 01 jun 2009 13:18
door sjaakvanvoorschoten
misschien een beetje laat maar:
dat gat in je zuiger moet naar de inlaat wijzen. voor tomos dus naar boven.
je hebt een 65cc koppakking nodig. wel een ijzeren want zo een andere smelt harder weg dan een sneeuwbal in een lavaput.
en dat heet worden: meng je zelf of tank je mix?
als je mixed: ze doen meestal best wel gierig met olie. en hoe minder olie, hoe minder hij wordt gekoeld.
als je zelf mengt: misschien een keertje fout gemengd
en je techno cc: misschien is ie een beetje verkoold plus ik vind de bocht als een geheel een beetje dun van de techno cc. en hoe dunner de bocht, hoe moeiljker hete uitlaatgassen weg kunnen komen. hierdoor bouw je hitte op en wordt het een beetje warm.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 17 jun 2009 21:47
door adje
Ik heb nu een snor met:
ATW 24
Begrenst luchtfilter
14/9
Bromzuiger
Standaard snel uitlaat
Bromkop
Voor de rest standaard. Hij loopt ruim 50 op de teller
Ik vroeg mij af hoeveel harder ik zou gaan als ik bijvoorbeeld een 65cc er op zou zetten met deze set up. En hoeveel maten sproeier hij omhoog moest. En als ik eventueel 28 achterop zou doen.
Ik wil namelijk vooral hard optrekken en ik wil deze set up houden omdat hij zo mooi rijdt met de choke begrenzer. Met ontgrenst luchtfilter of grotere carb doet ie het kut. (Misschien ook wel met andere cilinder, mar dan moet het gat denk ik alleen wat groter en rijdt ie voor de rest wel tjill)
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 jun 2009 19:50
door adje
Iemand?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 jun 2009 19:59
door sjaakvanvoorschoten
niet erg veel.
ik heb zelf ook een keer een middag met std snel uitlaat gereden. liep voor geen drol. ik kwma hooguit 40-45. en het is denk ik ook niet erg goed voor je cilinder.
p.s. kan ook zijn dat ik gewend was aan een technigas

maar alsnog is het niet fijn voor je cilinder)
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 jun 2009 20:01
door adje
Nou heb ik nog geen antwoord

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 jun 2009 21:10
door Administrator
Zo'n 65 met een standaard pijpje is niet alles. Loopt dan eigenlijk hetzelfde als een standaard cilinder. Dikke bocht icm een sigaar lijkt mij het beste. Het geheel loopt dan wel wat harder en kweet niet of dat nu zo slim is voor een snor.....?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 jun 2009 21:13
door adje
Volgens mij begrijpen jullie het niet
Ik wil maximaal 5 km harder ofzo maar wel harder optrekken. Bijvoorbeeld door 28 ATW te nemen en 65cc?
Mijn vraag was of dit dan een beetje klopte?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 jun 2009 21:15
door Administrator
Adje, dit klopt niet. Het is in mijn ogen niet slim om een 65cc te kopen voor 5 km/u snelheidswinst en wat trekkracht. Trek eerder je cilinder eraf, leg de poortjes wat mooier en vlak de kop. Icm met een groter achtertandwiel zal het wel aardig gaan lopen!

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 jun 2009 21:19
door adje
Kop is al afgevlakt.
Ik ga niet lopen beunen aan de poorten zonder ervaring en goed gereedschap.
Het was ook een vraag of dit zou kunnen.