Pagina 7 van 18
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 15 jun 2010 20:31
door PimW
Staal las ik zelf, aluminium laat ik lassen.
Maar bedenk dat het aluminium van de ijzerwaren handel veel minder hard is dan dat van een goede ijzerboer. Ik denk zelf dat ik hier en daar wat overkill heb aan aluminium.
Maar ik heb me wel vaker vergist in de klappen die de motor krijgt dus neem het zekere voor het onzekere.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 15 jun 2010 20:35
door michabooij
owke dan, mooi frame heb je laten maken, lekker licht en stevig genoeg voor koplampen, nu moet je nog een dasboord met ledjes maken, gwn dat die mee gaan met de naalden van je meters!
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 15 jun 2010 20:38
door PimW
Um.
Frame heb ik helemaal gemaakt en tussendoor weggebracht om stukjes te laten lassen.
Ik probeer juist van alle tierelantijnen af te komen dus aan extra meuk begin ik liever niet. Enige wat ik nog overweeg als luxe zijn de twee waarschuwingslampjes voor het benzine peil. Aangezien de kranen geen reserve stand hebben.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 15 jun 2010 20:48
door michabooij
owke en ja je kan het zo bekijken, hoe meer onderdelen, hoe meer er kapot kan gaan!
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 15 jun 2010 21:03
door stanneman
perecies !
ik vind die keleuren combi vet

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 10:07
door PimW

Km Teller beugeltje. Zegt jullie waarschijnlijk niets maar links en rechts heb ik er stukjes staal in moeten lassen om hem op het alu subframe te krijgen. Had ik al gedaan maar er moest eventjes wat lak op dus meteen maar plaatje gemaakt.
Zijkappen met glasvezel aangepast op de iets andere vorm van het zadel. Is nog vrij grof maar het past al wel zo.
Ook ben ik al vier dagen in de weer met een stom beugeltje om de kuip vooraan extra vast te zetten. Zit allemaal net niet haaks en tussen alles in dus dat wil niet zo goed.
Aangezien ik er nu hechting aan over gehouden heb pleur ik die weg en begin opnieuw
Hij rijd al wel en zelfs met de kuip half bevestigd rijd het al een stuk beter. Lekker stil zonder getril dus voor mij is het project al geslaagd

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 10:22
door Koeieneus
Ziet er wel beter uit met die kappen.
Ben je al uit over de kleuren?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 13:35
door michabooij
oranje!
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 13:57
door Koeieneus
oranje!

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 14:52
door PimW
En dan klad ik er met een edding 800 heul groot kaaateeeeemmm op.
Nounee.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 14:53
door Jan de Lasser
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 14:54
door stanneman
ik vind wel vet dat je helemaal je eigen motor ontwerpt

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 15:21
door Koeieneus
ik vind wel vet dat je helemaal je eigen motor ontwerpt

Ja, dat is waar.
Maar deze is al uniek natuurlijk.

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 20:01
door PimW
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 21:05
door stanneman
ziet geilaus

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 22:23
door michabooij
je moet eigenlijk die knipperlichten inbouwen in je kuip,
en ga je nog wat doen met die aansluiting tussen kuip en koplamp?
owja gebruik je rubber ringetjes om je kuip mee te bevestigen?>
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 22:35
door PimW
Inbouwen is erg veel moeite terwijl ik alles met een lullig klappertje finaal kapot kan maken. Zoals het nu zit loopt het ook niet vol water en kan ik ze gewoon vervangen als dat nodig is.
Kuip zit met snelsluiters, niet met rubber.
Die gaten in de kuip voor de koplampen word wss afgewerkt met een rubberen strip. Ik houd het expres wat vrij van de lampen zodat het wat kan bewegen. Hopelijk zoveel mogelijk trillen en resoneren voorkomen.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 22:52
door Koeieneus
Ik zou de spiegels in het kuipje verwerken.
Die dingen steken er wel een meter bovenuit.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 22:57
door PimW
Jongens jullie snappen het niet
Hoemeer je inbouwt hoe meer er stuk gaat als je valt dus hoe meer je weer moet oplappen. Daarnaast word de kans dat niet meer door kunt rijden ook groter.
Als ik nu sleutel trek ik de hele kuip zo van mn motor. Dat is fijn want je kunt meteen aan de slag ipv eerst tien minuten met dat plastic te worstelen.
Ik bouw niks in, het gaat goed zo.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jun 2010 23:00
door Koeieneus
Daar heb je wel gelijk in

.
Misschien als je erop zit dat de hoogte van de spiegels wel meevalt.