Pagina 8 van 12
Re: Mijn Tomosjuh. updatezz
Geplaatst: 07 apr 2011 19:29
door Alex..
heb hier nog wel een 18mm carb liggen begrensd op 12mm, van de oude tomos, als je toch voor old-school gaat,
mag je ook wel voor een prikkie hebben?
Re: Mijn Tomosjuh. updatezz
Geplaatst: 07 apr 2011 19:43
door wurft
danke, maar ik wacht nog ff voordat ik old scool ga
ik heb nu liever 1 betrouwbare brommer en 1 onbetrouwbare dan 2 onbetrouwbare

Re: Mijn Tomosjuh. updatezz
Geplaatst: 08 apr 2011 18:53
door wurft
zoja, carb uitboren is prima gelukt.
Re: Mijn Tomosjuh. updatezz
Geplaatst: 08 apr 2011 19:13
door Alex..
zoja, carb uitboren is prima gelukt.
nice, wat moest je toch zonder ons
hoe heb je het eigenlijk gedaan?
Re: Mijn Tomosjuh. updatezz
Geplaatst: 08 apr 2011 19:28
door wurft
zoja, carb uitboren is prima gelukt.
nice, wat moest je toch zonder ons
hoe heb je het eigenlijk gedaan?
Inderdaad
Ik heb het gewoon met een kolomboor uitgeboord, natuurlijk eerst goed vastgeklemd, maar het ging prima

Re: Mijn Tomosjuh. updatezz
Geplaatst: 08 apr 2011 19:29
door Alex..
zoja, carb uitboren is prima gelukt.
nice, wat moest je toch zonder ons
hoe heb je het eigenlijk gedaan?
Inderdaad
Ik heb het gewoon met een kolomboor uitgeboord, natuurlijk eerst goed vastgeklemd, maar het ging prima

ah, k de standaard manier, wel het best/veiligst ofc, zodat je je carb niet verbeunt

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 08 apr 2011 19:53
door wurft
Hoezo standaard manier, hoe anders, met een vijl?

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 08 apr 2011 19:57
door Alex..
Hoezo standaard manier, hoe anders, met een vijl?

je zou eens moeten weten wat er wel eens langskomt

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:04
door wurft
Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter.

Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen
trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:13
door Alex..
Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter.

Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen
trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!
Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:16
door wurft
Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter.

Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen
trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!
ja dan gaat ie 130 dus nee, en ik heb geen zin in een gigantische boete/inbeslagname en 50 zonder helm vind ik gewoon te hard...
Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:18
door Alex..
Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter.

Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen
trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!
ja dan gaat ie 130 dus nee, en ik heb geen zin in een gigantische boete/inbeslagname en 50 zonder helm vind ik gewoon te hard...
50 te hard zonder helm heb je gelijk in, en het is jammer dat ze hierzo veel controleren, je ben verstandig hoor, maar zelf had ik daar de zelfbeheersing niet voor; zo snel mogelijk!
maar heb nu brommertje ernaast want ik vond 60/70 zonder helm ook te gek ja.
Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:21
door wurft
Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30..
Al die geïrriteerde automobilisten.. gaan die mongols me inhalen over de doorgetrokken streep, ik hoop echt dat iemand een keer word gesnapt door de politie en een mooie prent krijgt

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:23
door Alex..
Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30...
succes

, zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:26
door wurft
Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30...
succes

, zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc

Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.
Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:29
door Alex..
Ik kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30...
succes

, zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc

Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.
vraag aan ingmar
maar sproeier uitvijlen en dan filter aanpassen?
watvoor carb dan en spruitstuk?
vind ik echt vet, al die oude onderdelen

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:29
door wurft
Alhoewel, een expansie uitlaat zou niet verkeerd zijn... als het ook echt kilometers zou schelen.
Moet wel een custom worden aangezien hij een losse uitlaatbocht heeft en een flens met wartel.
Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:33
door Alex..
Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.
vraag aan ingmar
maar sproeier uitvijlen en dan filter aanpassen?
watvoor carb dan en spruitstuk?
vind ik echt vet, al die oude onderdelen

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:35
door wurft
Het is een Bing carb met metalen gaasfilter, spruitstuk is er niet, carb zit direct vast aan cilinder

Het werkt trouwens net wat anders, de sproeier is een soort langwerpige holle koperen schroef met een paar gaatjes aan de zijkanten geboord, deze schroef zit aan de zijkant van de carb er in geschroefd, dan is er (wat er wel uit ziet als een sproeier) een koperen schroefje, maar deze heeft een gat van ruim 1mm, deze zit direct onder de gas schuif. in de gas schuif zit een pin, en het uiteinde van die pin valt weer in dat gat.

Re: Mijn Tomosjuh. Carb uitboren.
Geplaatst: 09 apr 2011 22:37
door Alex..
Het is een Bing carb met metalen gaasfilter, spruitstuk is er niet, carb zit direct vast aan cilinder

Het werkt trouwens net wat anders, de sproeier is een soort langwerpige holle koperen schroef met een paar gaatjes aan de zijkanten geboord, deze schroef zit aan de zijkant van de carb er in geschroefd, dan is er (wat er wel uit ziet als een sproeier) een koperen schroefje, maar deze heeft een gat van ruim 1mm, deze zit direct onder de gas schuif. in de gas schuif zit een pin, en het uiteinde van die pin valt weer in dat gat.

dus een soort sproeier/venturi buisje/vernevelaar in een paar schroefjes
wat een beunerts vroeger
