Poe, veel te weinig tijd de laatste dagen, en m'n Tosje start steeds slechter

Even een diagnose proberen te stellen zodat ik m'n spaarzame klusminuutjes efficient kan besteden
Waar heb ik last van?
's Ochtends:
- alleen kicken = afslaan binnen 2 seconden
- kicken met klein beetje gas = motor loopt, maar gas loslaten of bijgeven = motor dood
- de eerste 100-200 meter na dit nauwkeurig startkarweitje kan ik absoluut geen grotere hoeveelheden gas geven. In "fase 1" slaat ie dan gewoon uit, in "fase 2" houdt de motor in (lijkt gesmoord te worden) en rijd ik niet veel harder dan 25.
Na die 200 meter loopt alles weer soepel, tot ik halverwege mijn reis de heerlijk fijne Beneluxtunnel tegenkom met de geweldig werkende liften.
De roltrap naar beneden gaat prima, daarna aankicken is ook 1/2 keer en rijden.
De roltrap naar boven (dus Tosje onder een hoek van 20-30 graden met voorwiel omhoog)
moet 5-10 keer kicken, vaak met wat gas bij, voordat ie weer wil lopen. Dan heeft ie wel meteen vermogen (warme motor).
's Middags na het werk
dezelfde symptomen als 's ochtends, maar dan iets minder.
Verder, onderweg
bij 45+km/h zonder vol gas (helling af, of af en toe even wat inhouden om fietsers normaal voorbij te kunnen) hoor ik een bijgeluid dat het best te vergelijken is met een fiets waarvan je de trappers even stilhoudt. Dat is op zich niet alarmerend, maar het geluid uit de Tos is een stuk harder en klinkt grover, niet alsof alles soepeltjes loopt.
Wat ik denk:
Het moeilijk starten 's ochtends en 's middags is waarschijnlijk een verstopping in carb, sproeier, of het benzinetraject.
Kan dit ook door oude ATF komen? Dit alles staat nog op de to-do lijst, dus ik hoop dat dit ook de oorzaak is
Het moeilijk starten na de roltrap omhoog lijkt me een vollopende carb. Kan ik hier iets aan doen?
Het geluid bij gas inhouden is hopelijk ook iets dat met verse smering opgelost kan worden. Of is dit iets dat op een Tosje nou eenmaal veel geluid maakt?