Pagina 2 van 18
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 13 mar 2010 18:25
door PimW
Ik had/heb een schijtding van halfords.
Deze kan ik veel meer navigatie mee doen, groter beeld, waterdicht en robuust.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 13 mar 2010 18:34
door Koeieneus
En hij is net zo lomp

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 13 mar 2010 19:03
door PimW
Dankje
Ook bredere steppies gemaakt tijdje terug. Had ze later nog gelakt maar dat zand onder je laarzen trekt t er zo weer af. Misschien ooit eens poedercoaten ofzo:

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 14:58
door PimW
Geen idee of het iemand verder boeit ofzo
Maar vandaag even de tank gepast:
Plan is de tellerpartij iets vlakker te leggen zodat de navigatie meuk erboven past. Zelf voorkuipje maken met wss twee ronde koplampen. De kuip is dan in één deel en zit vast met snelsluiters.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 15:17
door Timo
Niet mooi. Doe dat ouwe terug man
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 15:36
door PimW
Zit er alweer op, kan zo niet rijden.
Maar het komt er wel op

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 15:44
door Timo
Een grote bah.
Of je spuit die kappen in een andere kleur, dan wil ik het misschien nog wel mooi vinden. Mja, jij bent het uiteindelijk die bepaald of je voor schut gaat rijden.

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 15:50
door PimW
Duh hele tank moet nog opgeknapt worden. Je denkt toch niet dat ik eerst ga lakken en er dan vrolijk overheen poly-ester? Voor schut rijden?
Kan mij dat nou verotten.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 15:52
door Timo
Vervoer = vervoer en zo denk ik er ook over Pimmie
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 15:57
door PimW
Zo denk ik helemaal niet.
Ik denk dat ik zo met een grotere tank beter op reis kan in gebieden waar minder benzine te vinden is. Die lampen die er in komen moeten een bak licht geven waar je U tegen zegt, niet dat pis straaltje dat er nu uit komt. Kappen worden makkelijker te verwijderen als er gesleuteld moet worden en het geheel steviger.
Aangezien ik wat inleveren op gewicht voorop zal ik beugels ed van aluminium gaan maken om te compenseren. Ik cross hier wekelijks mee en heb een aantal offroad ritten in de agenda staan voor dit jaar. Uiteindelijke doel is dan een Rally te rijden over een jaar of drie. Later misschien met deze wel Afrika in.
Dat de tank er wat lomper uitziet neem ik voor lief. Tuurlijk maak ik het netjes en lak ik de motor in 1 kleurstelling. Neemt niet weg dat ik het gewoon mooi vind. Wat anderen van mijn vervoer vinden boeit me niet en niet opbouwende kritiek heb ik niks aan dus mag je voor je houden.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 16:55
door Timo
Is dit wel zo'n geschikte motor dan om mee te crossen? Misschien zeg ik nu wel iets heel stoms

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 17:01
door PimW
Hij is eigenlijk meer voor Rally en reizen geschikt. Helaas heb ik hier geen woestijn om de hoek waar ik even wat ga spelen.
Dan maar oefenen op het technische gebeuren.
Het gewicht is een grote beperking maar oefening baart kunst. Kijk maar eens wat ze met die Dakar motoren allemaal voor mekaar krijgen.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 17:05
door Timo
Joah klopt wel. En met zulke banden dan?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 17:33
door PimW
Ik wil natuurlijk ook gewoon de snelweg op kunnen met redelijke rij-eigenschappen en levensduur van mijn banden. Dus heb ik nu gekozen voor Enduro banden. Combinatie van grof profiel met goede grip op de weg.
Hoewel ik bij de volgende set toch iets groffere wil.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 17:44
door stanneman
Hij is eigenlijk meer voor Rally en reizen geschikt. Helaas heb ik hier geen woestijn om de hoek waar ik even wat ga spelen.
Dan maar oefenen op het technische gebeuren.
Het gewicht is een grote beperking maar oefening baart kunst. Kijk maar eens wat ze met die Dakar motoren allemaal voor mekaar krijgen.
gewoon naar het strand <O~
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 18:08
door Renault
Hij is eigenlijk meer voor Rally en reizen geschikt. Helaas heb ik hier geen woestijn om de hoek waar ik even wat ga spelen.
Dan maar oefenen op het technische gebeuren.
Het gewicht is een grote beperking maar oefening baart kunst. Kijk maar eens wat ze met die Dakar motoren allemaal voor mekaar krijgen.
gewoon naar het strand <O~
Het strandje bij ons aan de rijn is een uitstekende optie

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 mar 2010 18:18
door PimW
Ik kom wel eens logeren ja

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 29 mar 2010 16:56
door PimW
Vlak voor de boer aangereden kwam om me van zijn veldje te schoppen

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 29 mar 2010 17:21
door Timo
met een gave cross helm op, ja hoor.

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 29 mar 2010 17:22
door Riny
pas maar op dat die niet met hagel gaat schieten die gekke boeren je weet het nooit met ze