Pagina 2 van 2

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 27 mar 2010 17:54
door marijn8888
Blijkbaar dicht je voetpakking dus niet goed. Ik zou inderdaad vloeibare pakking proberen. Als ie dan nog steeds valse lucht trekt weet je dat het iets anders is

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 29 mar 2010 16:50
door shadowranger
Heb je de oude pakkingresten wel goed weggehaald? Als je dat niet doet en je gebruikt idd zo'n papieren pakking kan deze gaan lekken.

Helaas voor jou, maar dit moet wel verholpen worden.

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 29 mar 2010 17:05
door chris1976gouw
Ik wil het gaan verhelpen met vloeibare pakking,dan heb ik er zeker geen last meer van.
En naar mijn weten heb ik het echt goed schoongemaakt.

Hij blijft ook niet stationair lopen,ik heb nu de gasschuif halfopen staan,en dan blijft hij in het begin ook niet lopen,maar als hij warm is wel,komt dit omdat mijn cylinder uitzet door de warmte?
Hij blijft dan wel lopen,maar als ik met de deo spuit gaat hij nog harder lopen.

Ik ga het oplossen,maar ik wil er dan direct een bromkop op zetten.

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 29 mar 2010 17:09
door shadowranger
Klinkt alsof de sproeier niet goed is. Als je al half gas moet geven om de motor draaiende te houden lijkt het mij niet goed afgesteld.

Dit icm een slechte afdichting bij de voetpakking is voor mij 1+1=2

Vloeibare pakking is leuk om te gebruiken bij bijv. carterdeksel, maar niet onder cilinderdelen. Heb je de bouten wel netjes gelijkmatig en kruislings aangedraait?

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 29 mar 2010 18:22
door chris1976gouw
Ja die heb ik goed en kruislings aangedraaid.
Als ik ze nog strakker aandraai ben ik bang dat ik mijn tapeind afbreek,en heb geen zin om die tegaan vervangen.

De voetpakking die ik er op heb gezet was wel doordrengt met carter olie,olie was er over heen gevallen,maar de pakking was niet kapot,zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

En wat de sproeier betreft,die is wel goed,zit een 51 in vanwegen mijn bullet uitlaat.
Hij verliest gewoon veel druk.

Wat ik al zij,als mijn Tomos echt dreigt uittevallen,en al begint tesputteren,en dan spuit ik met de deo opmijn voetpakking,en dan komt ie weer zeer snel tot leven,voor een aantal seconden dan,dan is de deo weer uitgewerkt.

Even een vraag tussen door.

Zou je ook kunnen testen met zeepsop,behalve dat je grote kans heb op roest,of heb je alleen een probleem met het aanzuigen van lucht,en geen lucht verlies?
Want dan zou die bellen moeten gaan blazen?

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 30 mar 2010 10:03
door shadowranger
Heb je je membraanpakking ook vervangen? Je spuit wel in de buurt van de voetpakking, maar kan ook door de membraanpakking of spruitstukaansluiting lekken.

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 30 mar 2010 12:34
door chris1976gouw
zou dat ook zomaar kunnen gaan lekken in de loop van jaren of tijd.
Het membraam is er nog nooit van afgeweest in 5 jaar tijd.

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 31 mar 2010 12:12
door shadowranger
Alles is mogelijk. Als je het wil uitsluiten vervang je de pakkingen.

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 01 apr 2010 14:10
door chris1976gouw
Met sproeier 49 (orgineel) rijd hij op zijn top wel goed.
Hij trekt nu echt heel slecht.
Als koud is,en ik start hem (met E-start en choke in 1 keer) trekt hij voor geen meter.
En duurt het ook 1 a 2 minnuten voordat hij uperhoud weg wilt rijden.
Als hij eenmaal rijd,dan trekt hij hem middelmatig naar de 30 a 35 toe.
ALs ik dan 1 kilometer heb gereden loopt hij wel wat beter (waarschijnlijk omdat hij warm is,en wat heeft uitgezet)
En dan trekt hij hem langzaam naar de 40 toe,maar daar heb ik dan wel 2 kilometer voor nodig en geen wind tegen.
Ik ga mijn cylinder er afhalen,en vloeibare pakking er tussen.
Maar dit doe ik in het paasweekend,omdat ik mijn brommer morgen nog nodig heb voor mijn werk.
Anders moet ik fietsen,en daar heb ik geen zin in haha.

Maar ik vind het toch knap,om met alleen een bullet uitlaat,en voor de rest alles orgineel,en een slecht stationair lopende tomos toch de 40 tehalen.

Re: inhouden op zijn top

Geplaatst: 01 apr 2010 19:06
door Wilson62
Check eerst effe op valse lucht en dan ,
hij kan beter wat te veel benzine dan te weinig en goeiie filters en alles schoon