Pagina 2 van 2

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 09 mei 2011 20:51
door Marv
Beschrijf eens exact wat het doel is dat je wilt bereiken?

Wil je harder optrekken en dezelfde top behouden.
Wil je verder door kunnen trekken?

Mijn advies is altijd:
Begin bij de basis en werk van daar uit steeds een stapje verder.

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 09 mei 2011 20:53
door 2pac
Beschrijf eens exact wat het doel is dat je wilt bereiken?

Wil je harder optrekken en dezelfde top behouden.
Wil je verder door kunnen trekken?

Mijn advies is altijd:
Begin bij de basis en werk van daar uit steeds een stapje verder.
indd

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 10 mei 2011 22:24
door Fuhrer-Paat
Ik wil dat die harder gaat,
een beetje optrek kracht erbij zou niet verkeerd zijn, als het maar niet van me top af gaat.
Maar ik hoorde vandaag weer dat het bullshit is dat hij langzamer gaat van een grotere carb, zei de bromboer(JRS) teminste

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 10 mei 2011 22:42
door brombertje
Zolang je niet te groot gaat zal je alleen trekkracht winnen. Met kleiner achtertandwiel (20) kan je dat omzetten naar snelheid. Ik trok met mijn 17,5mm carb al zo goed als alle scooters eruit die ik tegen ben gekomen. Ook de ontgrensde CPI scooter van mijn broer trek ik eruit. Sowieso ALLE standaard scooters zijn helemaal niets tegenover mijn tomosje. Ik trek al met 60 tegen bruggen op en zo speciaal is die niet.
Je moet alleen niet proberen om een 21mm of groter te gaan gebruiken. Dan gaat het wel tegenwerken.

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 12 mei 2011 23:18
door Marv
Voor een 50cc zou ik niet groter dan 18mm gaan.
Mijn ervaring met grote carburateurs is, dat ze bij hoge toeren pas tot hun recht gaan komen.
Tenzij ( ! ) je een lang spruitstuk gebruikt! (wat bij tomos automaatjes tòch meestal wel het geval is)

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 13 mei 2011 01:12
door Fuhrer-Paat
Ik heb zowiezo al 65 cc en redelijk wat toeren. dus die 17,5 zou wel terecht zijn, volgens jou dan marv

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 21 mei 2011 17:14
door Marv
Je kan gerust een 12mm op een 65cc zetten, maar ook een 24mm.
17,5 vind ik zelf voor 65cc aan de kleine kant, maar het zal vast prima rijden.

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 21 mei 2011 17:42
door brombertje
19 / 21 mm is vrij normaal op 65/70 cc met genoeg toeren. ;)

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 21 mei 2011 19:02
door 2pac
als je inlaat niet groter is heeft het weinig nut :')

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 21 mei 2011 19:05
door 2pac
Je kan gerust een 12mm op een 65cc zetten, maar ook een 24mm.
17,5 vind ik zelf voor 65cc aan de kleine kant, maar het zal vast prima rijden.
Het zijn automaatjes membraamgestuur waarvan de inlaat niet groot is het zijn geen metrakit cilinders voor op een schakel die zijn toeren heel anders gebruikt "Dat is een heel verschil "

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 21 mei 2011 19:40
door brombertje
als je inlaat niet groter is heeft het weinig nut :')
Membraanopening is 22 mm bij 22 mm en de inlaatpoort bij snelle cilinders zijn daar ook wel op berekend. Groter dan 19mm spruit en 21 mm carb heeft idd geen nut ;)
Bij mijn A55 met 15 mm inlaatpoort bij de cilinder heeft het ook geen nut om er een grotere op te zetten. Ik ga er geen 19 mm carb op zetten.

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 22 mei 2011 13:11
door Fuhrer-Paat
Moet ik nog wat aan me mebraam veranderen?

Re: Grotere carb + membraam

Geplaatst: 22 mei 2011 13:11
door brombertje
Nee.