Pagina 2 van 8

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 25 nov 2011 21:50
door Alex..
wat een fantastich ding :wink:

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 26 nov 2011 17:48
door Mr. Horsepower
Uiterlijk is netjes, nu nog monster blok eronder.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 26 nov 2011 19:23
door MichielWolthaus
Komt geen monsterblok onder zeker niet zolang ik de brommer gebruik als dagelijks vervoer.
En is sowieso zonde om er een 'monsterblok' onder te hangen aangezien je in mijn ogen dan heel de brommer verpest.
Dan is het mooier om er een BT50 blok van maken, dan kan die al 80 en met een paar kleine aanpassingen haal je dan 100. Maar zie het nut er niet echt van als alle wegen waar ik kom toch maar 60kmh zijn.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 01 dec 2011 12:20
door eL Quadro
Wie zegt dat je je aan die snelheid houd?

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 01 dec 2011 15:00
door MichielWolthaus
Ik, anders moet ik auto's gaan inhalen.
Geen strak plan.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 24 dec 2011 16:39
door jeffjamm94
zeer mooie tomos :mrgreen:

hoop zelf ook ooit op een dag een schakel tomos te rijden 8)

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 24 dec 2011 16:46
door tamiya
Nice ding, zuinig op zijn!

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 24 dec 2011 19:55
door biersmurf
Mag ik een keertje erop rijden :p

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 24 dec 2011 20:58
door MichielWolthaus
Nee :p
Brommer is weer bijna af, voorvork is uit elkaar geweest, voetsteunen zijn weer recht gemaakt.
Rempendaal is weer netjes gemaakt, en de standaard heb ik gelast(vaders eigenlijk, kan zelf niet met elektrodes lassen) en helemaal opgeknapt.
Alleen nog standaard en linker voetsteun monteren en dan koppelingskabel nog even vast maken en ik kan weer rijden.

Foto's komen binnenkort, staan nog niet op mijn computer.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 27 dec 2011 20:13
door MichielWolthaus
Nadat ik een ongelukje had gehad met de AT-50, er het één en ander aan gedaan. Want sommige dingen stonden mij niet helemaal aan.
Het slechte lopen vond ik nogal vervelend dus heb ik heel de carburateur schoon gemaakt in wasbenzine en alles op de juiste manier in elkaar gezet...
Mooi schoon carburateurtje :D
Afbeelding

De 'spacer' tussen de carburateur en de inlaat heb ik fatsoenlijk aan laten sluiten op beide, en nieuwe pakkingen gesneden (uit... een melkpak 'een beetje beun moet het wel blijven hè')
Spacer, goed te zien dat die nogal beun was...
Afbeelding
Nieuwe pakkingen en spacer netjes gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Tadaa, alles gemonteerd (zit nu wel andere benzine slang op, deze trok ik kapot met de benzine kraan schoon maken(niet zo heel gek).
Afbeelding

Ik heb het benzine filter in de kraan schoon gemaakt en de kraan uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet met vloeibare pakking omdat de kraan last had van langzaam lekken.
Afbeelding

Ook de koppelingshandel onder handen genomen, want het gat in het hendel was 8,5mm en het boutje waarmee die vast zat was 6mm dus daar zat lekker veel speling op. Busje gedraaid en er tussen gezet. Gelijk ook de koppelingskabel goed afgesteld
Helaas had de draaibank er geen zin in en zit het gat niet helemaal mooi in het midden, maar werkt net zo goed.
Afbeelding

Toen kwam het meest tijd rovende deel, het balhoofd voelde niet prettig aan, dus heb ik deze uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, opnieuw in het vet gezet en er nieuwe lagerballetjes in gedaan. Voelt nu weer solide aan.
Een 'pers' gemaakt om het balhoofd in mijn frame te persen.
Afbeelding

Omdat één voetsteun krom was geworden door het ongeluk moest ik die terug buigen, en de ander was ook niet helemaal recht meer dus beide even terug gebogen, toen kwam ik erachter dat de standaard helemaal houtje touwtje vast zat, er zat een stukje aluminium op geklemd met een slangenklem om te zorgen dat de standaard niet tegen het achterwiel aan kwam, de gaten voor de bout waarmee de standaard gemonteerd zat, zaten helemaal niet in één lijn dus heb daar het één en ander aan gelast en een busje voor gedraaid, nu past de standaard weer heel mooi in het frame en draait lekker en is lekker stevig, alleen komt nog steeds tegen het achterwiel aan, ga hem nog door de midden slijpen en dan weer 'scheef' aan elkaar lassen.
Zoals de gaten eruit zagen...
Afbeelding
Nieuw plaatje gemaakt plus een busje.
Afbeelding
Na het lassen zwart gespoten(mag straks wel weer over helaas), ook de moer erop gelast want die kreeg ik bij het monteren van de standaard heel lastig los omdat je er geen ring en ook geen steeksleutel op krijg, dus het hem toen met een schroevendraaier tegen gehouden :') .
Afbeelding
Een foto van hoe het busje zit voor de duidelijkheid
Afbeelding

Zo, een hoop tekst en eigenlijk maar weinig gedaan ;)

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 dec 2011 20:20
door MichielWolthaus
Gister de standaard doormidden gezaagd, gepast en vast gelast.
Vandaag heb ik hem gespoten, en morgen even monteren denk ik.
Afbeelding
Afbeelding

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 dec 2011 21:29
door brother
jij hebt vast wel ooit van een centerboor gehoord? ;) maar vraag het toch ff na omdat je gat uit het midden is :P
ziet er verder echt super netjes uit!!
kom je er een keer mee naar waalwijk want wil hem wel een keer in het echt bewonderen :D

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 dec 2011 21:40
door MichielWolthaus
Ja, maar die hebben we net weer niet op het werk.
maar dit werkt ook, en je ziet er niets meer van.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 dec 2011 22:50
door brother
ik word er op me werk mee dood gegooit :P
jah zolang het werkt is het goed!

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 27 jan 2012 11:49
door MichielWolthaus
Paar weken weer gereden.
Toch nog een paar dingentjes die me niet aanstaan. Maar goed.
Als eerste heb ik de kabelboom een beetje aangepakt, zodat alles weer werkt. Moet nog een hele nieuwe op komen maar daar had ik nog niet alle spullen voor, moest nog een schakelaar hebben voor op het stuur en draden natuurlijk :P
De ontsteking begon raar te doen en aangezien ik toch naar elektronische ontsteking over wilde heb ik de elektrische ontsteking van mijn A3 over gezet. Voordelen zijn 12 volt in plaats van 6, 80watt inplaats van 17, en als het eenmaal afgesteld is staat het voor altijd goed.

De oude ontsteking
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de grondplaat op z'n kop gemonteerd zodat alle bevestigingspunten gebruikt konden worden, als je hem niet op z'n kop monteert kan je het onderste bevestigingspunt niet gebruiken. En omdat de grondplaat op zijn kop, de ontsteking weer verkeerd om op de grondplaat bevestigd, waardoor de ontstekingsspoel wel onderaan zit.
Afbeelding

Na wat aanpassingen, sleufgaten en een gat voor de kabels.
Afbeelding

Nog meer aanpassingen, één sleufgat moest groter en het gat voor de kabels was ook nog te klein, daarna paste alles.
Afbeelding
Afbeelding

Afstellen met de stroboscoop.
Afbeelding

En de bobine en de spanningsregelaar een plaatsje gegeven.
Afbeelding

Heb helaas geen fotootje gemaakt van de ontsteking zonder vliegwiel, maar ik neem aan dat iedereen wel weet hoe een 4spoels elektronische ontsteking van een A3 eruit ziet.

Tot nu toe ben ik er tevreden over heb er nog niet lang mee gereden alleen een klein stukje. Start in één keer en er is wat meer koppel.
Moet nog even een andere knipperlichtrelais hebben of een goede gelijkrichter en dan kan ik de knipperlichten ook weer op een fatsoenlijke manier aansluiten :)

De to do list wordt langzaam steeds kleiner.
-Uitlaat bocht vervangen en ophanging van de uitlaat vervangen, plus nog wat gaatjes dichtlassen
-Banden vervangen en wiellagers en achterrem vervangen
-Kroonplaat boven en onder vervangen (doordat deze is slechte staat zijn heb ik nog iets speling op het balhoofd)
-Een hele nieuwe kabelboom maken

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 02 feb 2012 11:30
door MichielWolthaus
Zaterdag had ik de hele brommer gepoetst, was nog helemaal niet gedaan :')

Afbeelding
Afbeelding

Mooi schoon of niet dan?

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 02 feb 2012 12:58
door Alex..
Netjes!!

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 feb 2012 14:10
door MichielWolthaus
Vandaag en donderdag even de bovenste en onderste kroonplaten klaar gemaakt voor montage.
Had andere gekocht van Mark(Tinus Tussengas) hiervan is het schroefdraad nog wel mooi en het grootste gat in de bovenste kroonplaat is niet ovaal, maar rond :P
Doordat dat gat bij mijn kroonplaat ovaal is en het schroefdraad slecht is er nog iets speling op de voorvork en hier wil ik vanaf.
Heb wel nog wat gaten moeten opboren, die van de stuurklem (8mm in plaats van 7mm) en die van de voorvoorkpoten, deze horen 8mm te zijn, maar in mijn voorvork poten zitten M10 bouten dus moesten de gaten opgeboord worden naar 10mm.

Gelijk ook alle bouten en moeren nieuw, en een nieuwe dopmoer gehaald voor het balhoofd. Nu alleen nog even een stuurslot(die ik nu heb, heb ik geen sleutels van) halen en lagerballetjes en ik kan het spul gaan vervangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 feb 2012 21:47
door brother
goed bezig!! :)

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 10 feb 2012 21:10
door MichielWolthaus
Omdat mijn luchtfilter slang met het koude weer elke keer van mijn carburateur of bleef glijden/trillen vandaag maar even een busje gemaakt om ervoor te zorgen dat de slang fatsoenlijk op de carburateur past.

Afbeelding
Afbeelding

Busje gemonteerd op de carburateur.
Afbeelding

En de slang dan weer over het busje heen.
Afbeelding

Busje had iets langer gemogen voor het mooi, maar het werkt en tzt zal ik nog wel een ander busje maken, welke iets langer is.

En de gelijkrichter met knipperlichtrelais vervangen door een knipperlichtrelais voor 12 volt(wisselspanning), de gelijkrichter maakte namelijk van 12volt(wisselspanning) 6 volt(gelijkspanning). Dus ik had ook nog steeds een knipperlichtrelais voor 6 volt.

Afbeelding

De kabelboom is nu zover helemaal in orde dat alleen nog maar de draden vervangen moeten worden en het is weer als nieuw :)