Pagina 2 van 4

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 13 aug 2012 22:48
door Hardbreaktwo
als je normale grote busje hebt moet alles erin :P hoeveel ml zit erin?

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 13 aug 2012 22:53
door boeat
Heb een 500ml fles van comma dexron2

Maar dit komt wel goed er zit een overloop op de zijkant van de carter waar ik de overtollige olie uit kan laten lopen. :wink:

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 14 aug 2012 01:15
door Ricker
Veel witte rook uit je uitlaat? Of bij je flens.

Dan vrees ik dat zojuist je krukaskeering lek is gegaan. Je brommer rijdt dan ook niet lekker meer omdat ie rijdt op ATF olie gemengd met mengsmering.

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 14 aug 2012 18:23
door 15melvin15
denk ook bijna zeker je krukaskeerring en er hoort 225ml olie op, maar als je idd via het tapje eruit laat komen is het altijd goed, hiervoor moet de brommer wel helemaal waterpas staan.

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 14 aug 2012 19:49
door boeat
gaat goed komen de keerringen zijn binnen :lol: :lol: :P

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 15 aug 2012 17:08
door boeat
Nu nog een gaatje in de tijd vinden waneer ik de tomos kan maken humzzz <O~ <O~ <O~

Ik wil geen winkelbespreking veroorzaken maar waar halen/bestellen jullie je tomos onderdelen? :mrgreen:

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 15 aug 2012 18:20
door Hardbreaktwo
josdijkman.nl omdat ik daar niet ver weg van woon :P
af en toe ook wel eens cityparts.nl of scootparts.nl

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 15 aug 2012 22:30
door boeat
Dank u

Tips voor het verwijderen/plaatsen van de keerringen zijn altijd welkom :mrgreen:

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 16 aug 2012 01:49
door Ricker
Zijn wiki's over gemaakt

viewtopic.php?f=54&t=7500

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 16 aug 2012 18:05
door boeat
dank u voor de tips :)


kijk de spulletjes zijn binnen

Afbeelding

ga ook proberen het spruitstuk zogroot mogelijk te maken voor mijn 16/16 mm carburatori
Als ik er door heen ga koop ik een nieuwe :P Maar welke :?: :?: :?:

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 16 aug 2012 21:47
door boeat
Gaat m niet worde spruitstuk aansluiting is te klein :roll: :roll: :roll:

word een 15mm spruitstuk
Is het ook verstandig meteen het membraam te vervangen en mee te bestellen?
Ook laat ik meteen een bromkop + pakkingset mee komen. :wink:

En dan is kijken hoe dit gaat lopen :|

Weet iemand een richtmaat voor de sproeier :?:
Er zit nu 82 in.


gr.

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 19 aug 2012 08:13
door 15melvin15
Laat die er maar gewoon eens inzitten en kijk vanuit daar wat je moet hebben, denk dat 82 te groot is maar je kunt beter met te groot beginnen.

Re: A35 van standard naar ....

Geplaatst: 19 aug 2012 12:16
door boeat
Nog maar even een bestelling gedaan zodat ik dellorto 16mm ook kan monteren
en kan beginnen met afstellen. :)

Cilinderkop 50cc
Pakkingset Tomos
Spruitstuk 15mm Tomos
Polini membraan
Remschijfslot Starry Geel 10MM met LED sleutel (voor mijn derbi om het bedrag rond temaken voor gratis verzending :) )

Vrijdag besteld nou nog wachten tot het binnen is. :mrgreen:
ik heb met 16/16 carb en 15mm spruitstuk 74 erin maar heb een 70cc met technigas next dus ga maar tussen de 60 en 70 zoeken lijkt mij

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Denk dat ik daar weer ergens tussen in ga zitten nadat ik de 82 geprobeert heb die zit er nou eenmaal in. :roll:

Re: A35 van standard naar .... (update)

Geplaatst: 29 aug 2012 00:52
door boeat
Alles zit er op en werkt!! met dank aant forum!! :)

Hij gaat als een sneltrijn 60 op een scooter teller en op een navi app 54 :mrgreen:

Beetje te snel wat kan ik doen om de snel heid te verminderen en de trekkracht meer te maken zonder dat ik overtoeren krijg :?:


Setup is nu als volgt

-Brom kop zonder pakking
-bewerkt spruitstuk
-membraam verbogen
-16/16 carburateur
-power luchtfilter (herrybak)
-sproeier 82
-sigaar met dikke bocht aangepast
-ontsteking op bromstand
-vtw 26-28 atw


Met sproeier 82 word de bougi mooi bruin dus dat lijkt me goed.

voor
Afbeelding

Na het nodige werk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
polini membraan is het niet geworden zag er niet beter uit dan de standard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


:')

Er is nog een klein probleempje ;(
De gasschuif blijft open staan dus morgen ff de mandtel van de gasschuif een 1m inkorten
kijken als t probleempje dan opgelost is. :wink:

Re: A35 van standard naar .... (update)

Geplaatst: 29 aug 2012 08:58
door Ping
Er is nog een klein probleempje ;(
De gasschuif blijft open staan dus morgen ff de mandtel van de gasschuif een 1m inkorten
kijken als t probleempje dan opgelost is. :wink:
Ik zou aan de carb niks wijzigen, zolang het niet duidelijk is of het
om een fabrieksfout gaat.
De gasschuif blijft altijd iets open staan !
Dit is dus de stationairpositie.

Mits hij uit zijn eigen teveel gas geeft :
Heb je de stationairschroef al linksom naar buiten gedraaid ?
Heb je gekeken of de gaskabel goed zit ? Met de stelschroef evt losser zetten ?

Re: A35 van standard naar .... (update)

Geplaatst: 29 aug 2012 09:27
door 15melvin15
Kijk es naar valse lucht.

sproeier 82 is veel te groot voor die set up

Re: A35 van standard naar .... (update)

Geplaatst: 29 aug 2012 10:55
door boeat
Kijk es naar valse lucht.

sproeier 82 is veel te groot voor die set up

De eenigste plek waar ik valse lucht zou kunne is tussen de bromkop en cilinder in de carburateur omdat de gasschuif open blijft staan.

als ik de stationairschroef linksom naar buiten draai moet ik er een extra veer opzetten zover zou ik m open moeten draaien voor een klein beetje redelijk stationair :?:

Dus t lijkt mij dat de gaskabel te kort is.

Alleen ik zou niet weten hoe dit met de stelschroef op kan lossen :?: :?:
Heb er al aan proberen te draaien maar dit mocht niet baten.
Als ik dan mijn luchtfilter erafhaal zie ik dat de gasschuif +- 5 mm open blijft staan (dit is bijna kwart gas)

Neem ook aan dat als de brommer valse lucht trekt dat er een onfriss geluid van de brommer afkomt en hij niet lekker meer loopt/rijd + aanvoelt. dit is echter bij mijn a35 niet het geval.

Hoe kun je anders merken dat je brommer valse lucht trekt?

Het enige is dat nu de brommer echt veel geluit door de luchtfilter maakt maar dit lijkt mij lochies omdat het een open filter is

gr.

Re: A35 van standard naar .... (update)

Geplaatst: 29 aug 2012 11:18
door boeat
kleine aanvulling bougi kleur

Afbeelding

Zo nu is het tyd voor koffie :)

Re: A35 van standard naar .... (update)

Geplaatst: 29 aug 2012 11:39
door buitertje
doe de deo test en je weet het

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: A35 van standard naar .... (update)

Geplaatst: 29 aug 2012 12:26
door 15melvin15
door valse lucht kan hij ook veel te hoog stationair lopen.