• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos A35

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 08 okt 2013 14:10

Standaard is 260mm dacht ik.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog


Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 08 okt 2013 17:26

Standaard is 280mm
300mm is prima geschikt voor bijvoorbeeld kinderen en als je zelf wat zwaarder bent...
Ik reed met 320mm omdat ik mijn vriendin wel eens achterop had en geen zin had om te remmen voor drempels :P

Nadeel van 320mm is dat soms je uitlaat dan tegen je achterbrug aan komt en je hier dan een busje tussen moet zetten.
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 09 okt 2013 08:08

Ok dan ga ik voor de 300 mm. Vanochtend voor het eerst weer met de Tomos naar me werk. Cilinder en kop waren behoorlijk warm. Misschien toch nog ergens valse lucht, maar rijdt er niet minder om. Ik ga van het weekend weer even zoeken.

Kan dat warm worden ook aan de bougie liggen, heb er een hittegraad 6 in zitten aangezien de Tomos 35 km/h rijdt werd dit me ook aangeraden, is dit goed?
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 09 okt 2013 11:33

Ok dan ga ik voor de 300 mm. Vanochtend voor het eerst weer met de Tomos naar me werk. Cilinder en kop waren behoorlijk warm. Misschien toch nog ergens valse lucht, maar rijdt er niet minder om. Ik ga van het weekend weer even zoeken.

Kan dat warm worden ook aan de bougie liggen, heb er een hittegraad 6 in zitten aangezien de Tomos 35 km/h rijdt werd dit me ook aangeraden, is dit goed?
Dat hij warm word is niks mee hoor.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 09 okt 2013 12:36

Ok dus ik hoef me geen zorgen te maken. Fijn om te horen. Ik ga eens rustig rond kijken voor een reserve blok om eens uit elkaar te halen en te kijken hoe dat binnenin allemaal precies in elkaar zit.
Omhoog

Gebruikersavatar
boeat
Vaste forummer
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 aug 2012 22:47
Locatie: helmond
  • Citeer

Berichtdoor boeat » 09 okt 2013 17:35

Ik zou me er geen zorgen om maken. Wat ik wel zal doen is de kleur van je bougie in de gaten houden.
Zeker als je een flink stuk gereden hebt, en twijfels hebt dat je cilinder te heet wordt.

Slim dat je is wil bekijken hoe je blokje precies in elkaar zit. Dan weet je ook beter waar over je praat.
ToMos a35, DeRbi SeNda, HoNda WaLLaRoo....!
VOLVO 850 T5
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 21 okt 2013 08:55

Ik heb maar besloten om een nieuwe cilinder te gaan kopen, er komen nog steeds wel wat gassen tussen de cilinder en uitlaat vandaan en ik kan de uitlaat niet goed vastdraaien aangezien de bouten doordraaien, als ik de uitlaat beweeg zie ik ook dat de bout gewoon niet vast zit want die beweegt mee. Heb het dus helemaal gehad met dat ding dus die cilinder moet gewoon verdwijnen en er een nieuwe op komen. Boel zit aardig vastgeroest dus flink WD40 er tussen spuiten en met het trucje wat hier staat om de cilinder los te krijgen hoop ik dat het gaat lukken. Meteen even allerlei pakkingen vervangen en dan weer de uitlaat netjes vast schroeven zonder gekloot.

Tapeindes zijn al vervangen dus dat is niet meer nodig gelukkig :)

Moet ik nog ergens op letten of is het (als het los komt) over de tapeindes schuiven, nieuwe erop schuiven en de rest weer monteren?

En moet ik gewoon een A35 50 CC, diameter 38 mm cilinder hebben?
Omhoog

brother
Diehard
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 mei 2011 22:02
Locatie: waalwijk
  • Citeer

Berichtdoor brother » 22 okt 2013 20:18

jaa je moet die van 38mm hebben
en je zou je tapeinden van je blok kunnen insmeren met vet of kopervet.
en ik raad je aan je uitlaat vast te zetten met imbusjes in plaats van die tapeindjes
tomos S25 loopt over de 50
tomos A3/S25 liep ook 50 is nu een test frame voor me gerepareerde blokken
tomos qautro brom zit 70cc met 16mm snelheid 75 en heeft waterkoeling!
project: viewtopic.php?f=68&t=18117
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 28 okt 2013 08:55

Heb van Dusvin een cilinder overgenomen. Nu nog een pakkingenset en even spul halen om de oude cilinder los te krijgen.

Laatst nog een nieuwe achterdrager erop gezet en dan komen er tegen de tijd wel nieuwe schokbrekers, winter komt er toch aan :mrgreen:
Omhoog

Gebruikersavatar
Jurre255
Moderator
Moderator
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 sep 2013 12:37
Locatie: Saasveld
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 03 nov 2013 11:35

Goede keuze om je cillinder en kop te vervangen, vooral omdat je dan niet meer met die uitlaat zit te kutten.
Als ik jou was zou ik er een 50cc hoge druk kop voor kopen ( 18 euro bij tomos parts )
Dan trekt je Tomos nog wat harder
Tomos A35
65cc
HD- KOP
Technigas chrome uitlaat.
15\15 Dellortho SHA

Voor vragen, stuur gerust een PB.
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 05 nov 2013 13:54

Nog steeds niks van Dusvin vernomen, weet iemand of hij op vakantie is ofzo? Mijn PM's worden wel gelezen maar niet beantwoordt. Anders nog ff afwachten.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jurre255
Moderator
Moderator
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 sep 2013 12:37
Locatie: Saasveld
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 05 nov 2013 18:53

Nog steeds niks van Dusvin vernomen, weet iemand of hij op vakantie is ofzo? Mijn PM's worden wel gelezen maar niet beantwoordt. Anders nog ff afwachten.
Dus je hebt de cillinder nog niet en het geld wel overgemaakt?!
Tomos A35
65cc
HD- KOP
Technigas chrome uitlaat.
15\15 Dellortho SHA

Voor vragen, stuur gerust een PB.
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 05 nov 2013 19:00

Hij is net nog op het forum geweest en heeft een topic geopend. Vind het wel raar dat hij je berichten wel leest maar niet er op reageerd.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Jurre255
Moderator
Moderator
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 sep 2013 12:37
Locatie: Saasveld
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 05 nov 2013 19:04

Hij is net nog op het forum geweest en heeft een topic geopend. Vind het wel raar dat hij je berichten wel leest maar niet er op reageerd.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Het wordt er dus 1 voor de zwarte lijst?
Tomos A35
65cc
HD- KOP
Technigas chrome uitlaat.
15\15 Dellortho SHA

Voor vragen, stuur gerust een PB.
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 05 nov 2013 19:11

Nee dat niet per se. Misschien heeft hij er zijn redenen voor. Zou nog wat keren proberen contact met hem op te nemen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Jurre255
Moderator
Moderator
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 sep 2013 12:37
Locatie: Saasveld
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 05 nov 2013 19:13

Nee dat niet per se. Misschien heeft hij er zijn redenen voor. Zou nog wat keren proberen contact met hem op te nemen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Ja dat is de beste optie, gewoon even geduldig afwachten..
Maar hij moet wel ff laten weten, wanneer hij er niks meer van laat horen want dit moet niet kunnen o|O
Tomos A35
65cc
HD- KOP
Technigas chrome uitlaat.
15\15 Dellortho SHA

Voor vragen, stuur gerust een PB.
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 06 nov 2013 08:20

Ik had het geld vorige week maandag overgemaakt maar nog niks gehad. Er zat gister wel een briefje van PostNL in de bus, dus ik denk dat de cilinder wel binnen gekomen is maar er niemand thuis was. Kreeg ook gisteravond antwoord van Dusvin. Komt allemaal goed dus. :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Jurre255
Moderator
Moderator
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 sep 2013 12:37
Locatie: Saasveld
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 06 nov 2013 09:56

Ik had het geld vorige week maandag overgemaakt maar nog niks gehad. Er zat gister wel een briefje van PostNL in de bus, dus ik denk dat de cilinder wel binnen gekomen is maar er niemand thuis was. Kreeg ook gisteravond antwoord van Dusvin. Komt allemaal goed dus. :)
Helemaal top!

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 06 nov 2013 11:42

Ik ga zaterdag even spullen halen om de cilinder eraf te kunnen halen, eerst moet er wat aan me auto gebeuren wat ik het weekend even wil doen en dan ga ik maar eens aan de slag met de Tomos.
Omhoog

Pug205GTi
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2013 09:50
  • Citeer

Berichtdoor Pug205GTi » 31 mar 2014 10:49

Zo nou we zijn al een aantal maanden verder ( zeg gerust bijna een half jaar ) en ik heb eindelijk de zin gevonden om weer eens met de Tomos verder te gaan. Ik had dus een cilinder overgenomen waar wel normale boutgaten in zitten om de uitlaat in vast te schroeven. Gister dus even kijken hoe simpel we de oude cilinder eraf konden krijgen. Met heel veel tegen zin eraan begonnen want het zou vast een hels karwei worden.

Nou als eerst de kopbouten er af gedraaid (dit had ik vorig jaar vervangen (tapeindes + bouten) dus dat ging heel simpel). Spruitstuk eraf gehaald (kan je ook zo lekker bij pfff daar is de meeste tijd in gaan zitten). Nou de uitdaging om die oude cilinder eraf te halen. Had in de Wiki een how-to gelezen en daar had ik vorig jaar al wel de benodigde spullen voor gehaald.

Maar eigenwijs als ik was toch even kijken of ik hem eraf kon trekken. Rondom met WD-40 even ingespoten en de cilinder even rustig wat heen en weer bewegen. Tot mijn grote verbazing zat er beweging in :o

Heel rustig omhoog gehaald en uiteindelijk de oude cilinder er af getrokken. :) Nou dat was simpel en ik denk dat dat te maken heeft met de tapeindes die ik vorig jaar vervangen had, zat geen roest op dus het er overheen schuiven was peanuts. Moest nog pakkingen halen voor de voet, kop en uitlaat, dit had ik nog niet gedaan aangezien ik dacht wel een week bezig te zijn om de cilinder eraf te krijgen. Dat de uitlaat in de oude cilinder niet vast bleef zitten was duidelijk, schroefdraad was nergens meer te vinden.

Ik heb alvast de membraan en spruitstuk op de nieuwe cilinder gezet en mijn vrouw gaat nog even pakkingen halen. Ik moet nog even kortere inbusboutjes kopen om de uitlaat vast te zetten want 30 mm is toch wat te groot :P

Welke lengte moeten die bouten hebben? 15 mm?

En de zuigerveren horen wat speling te hebben?

Zuiger ziet er voor de rest top uit alleen wat aanslag bovenop, kan je dit nog met iets weg krijgen of is daar speciaal spul voor ofzo of een methode?

Ik heb alles met doeken dicht gedopt om te zorgen dat nergens vuil in komt. Morgenavond eens proberen alles te monteren als ik daar tijd voor heb en eens kijken of hij wil starten. Kunnen we eindelijk weer rijden nu het mooie weer eraan komt.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.