Pagina 2 van 3

Re: Tomos A35

Geplaatst: 08 okt 2013 14:10
door Borcheld11
Standaard is 260mm dacht ik.

Re: Tomos A35

Geplaatst: 08 okt 2013 17:26
door MichielWolthaus
Standaard is 280mm
300mm is prima geschikt voor bijvoorbeeld kinderen en als je zelf wat zwaarder bent...
Ik reed met 320mm omdat ik mijn vriendin wel eens achterop had en geen zin had om te remmen voor drempels :P

Nadeel van 320mm is dat soms je uitlaat dan tegen je achterbrug aan komt en je hier dan een busje tussen moet zetten.

Re: Tomos A35

Geplaatst: 09 okt 2013 08:08
door Pug205GTi
Ok dan ga ik voor de 300 mm. Vanochtend voor het eerst weer met de Tomos naar me werk. Cilinder en kop waren behoorlijk warm. Misschien toch nog ergens valse lucht, maar rijdt er niet minder om. Ik ga van het weekend weer even zoeken.

Kan dat warm worden ook aan de bougie liggen, heb er een hittegraad 6 in zitten aangezien de Tomos 35 km/h rijdt werd dit me ook aangeraden, is dit goed?

Re: Tomos A35

Geplaatst: 09 okt 2013 11:33
door homoetje
Ok dan ga ik voor de 300 mm. Vanochtend voor het eerst weer met de Tomos naar me werk. Cilinder en kop waren behoorlijk warm. Misschien toch nog ergens valse lucht, maar rijdt er niet minder om. Ik ga van het weekend weer even zoeken.

Kan dat warm worden ook aan de bougie liggen, heb er een hittegraad 6 in zitten aangezien de Tomos 35 km/h rijdt werd dit me ook aangeraden, is dit goed?
Dat hij warm word is niks mee hoor.

Re: Tomos A35

Geplaatst: 09 okt 2013 12:36
door Pug205GTi
Ok dus ik hoef me geen zorgen te maken. Fijn om te horen. Ik ga eens rustig rond kijken voor een reserve blok om eens uit elkaar te halen en te kijken hoe dat binnenin allemaal precies in elkaar zit.

Re: Tomos A35

Geplaatst: 09 okt 2013 17:35
door boeat
Ik zou me er geen zorgen om maken. Wat ik wel zal doen is de kleur van je bougie in de gaten houden.
Zeker als je een flink stuk gereden hebt, en twijfels hebt dat je cilinder te heet wordt.

Slim dat je is wil bekijken hoe je blokje precies in elkaar zit. Dan weet je ook beter waar over je praat.

Re: Tomos A35

Geplaatst: 21 okt 2013 08:55
door Pug205GTi
Ik heb maar besloten om een nieuwe cilinder te gaan kopen, er komen nog steeds wel wat gassen tussen de cilinder en uitlaat vandaan en ik kan de uitlaat niet goed vastdraaien aangezien de bouten doordraaien, als ik de uitlaat beweeg zie ik ook dat de bout gewoon niet vast zit want die beweegt mee. Heb het dus helemaal gehad met dat ding dus die cilinder moet gewoon verdwijnen en er een nieuwe op komen. Boel zit aardig vastgeroest dus flink WD40 er tussen spuiten en met het trucje wat hier staat om de cilinder los te krijgen hoop ik dat het gaat lukken. Meteen even allerlei pakkingen vervangen en dan weer de uitlaat netjes vast schroeven zonder gekloot.

Tapeindes zijn al vervangen dus dat is niet meer nodig gelukkig :)

Moet ik nog ergens op letten of is het (als het los komt) over de tapeindes schuiven, nieuwe erop schuiven en de rest weer monteren?

En moet ik gewoon een A35 50 CC, diameter 38 mm cilinder hebben?

Re: Tomos A35

Geplaatst: 22 okt 2013 20:18
door brother
jaa je moet die van 38mm hebben
en je zou je tapeinden van je blok kunnen insmeren met vet of kopervet.
en ik raad je aan je uitlaat vast te zetten met imbusjes in plaats van die tapeindjes

Re: Tomos A35

Geplaatst: 28 okt 2013 08:55
door Pug205GTi
Heb van Dusvin een cilinder overgenomen. Nu nog een pakkingenset en even spul halen om de oude cilinder los te krijgen.

Laatst nog een nieuwe achterdrager erop gezet en dan komen er tegen de tijd wel nieuwe schokbrekers, winter komt er toch aan :mrgreen:

Re: Tomos A35

Geplaatst: 03 nov 2013 11:35
door Jurre255
Goede keuze om je cillinder en kop te vervangen, vooral omdat je dan niet meer met die uitlaat zit te kutten.
Als ik jou was zou ik er een 50cc hoge druk kop voor kopen ( 18 euro bij tomos parts )
Dan trekt je Tomos nog wat harder

Re: Tomos A35

Geplaatst: 05 nov 2013 13:54
door Pug205GTi
Nog steeds niks van Dusvin vernomen, weet iemand of hij op vakantie is ofzo? Mijn PM's worden wel gelezen maar niet beantwoordt. Anders nog ff afwachten.

Re: Tomos A35

Geplaatst: 05 nov 2013 18:53
door Jurre255
Nog steeds niks van Dusvin vernomen, weet iemand of hij op vakantie is ofzo? Mijn PM's worden wel gelezen maar niet beantwoordt. Anders nog ff afwachten.
Dus je hebt de cillinder nog niet en het geld wel overgemaakt?!

Re: Tomos A35

Geplaatst: 05 nov 2013 19:00
door homoetje
Hij is net nog op het forum geweest en heeft een topic geopend. Vind het wel raar dat hij je berichten wel leest maar niet er op reageerd.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Tomos A35

Geplaatst: 05 nov 2013 19:04
door Jurre255
Hij is net nog op het forum geweest en heeft een topic geopend. Vind het wel raar dat hij je berichten wel leest maar niet er op reageerd.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Het wordt er dus 1 voor de zwarte lijst?

Re: Tomos A35

Geplaatst: 05 nov 2013 19:11
door homoetje
Nee dat niet per se. Misschien heeft hij er zijn redenen voor. Zou nog wat keren proberen contact met hem op te nemen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Tomos A35

Geplaatst: 05 nov 2013 19:13
door Jurre255
Nee dat niet per se. Misschien heeft hij er zijn redenen voor. Zou nog wat keren proberen contact met hem op te nemen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Ja dat is de beste optie, gewoon even geduldig afwachten..
Maar hij moet wel ff laten weten, wanneer hij er niks meer van laat horen want dit moet niet kunnen o|O

Re: Tomos A35

Geplaatst: 06 nov 2013 08:20
door Pug205GTi
Ik had het geld vorige week maandag overgemaakt maar nog niks gehad. Er zat gister wel een briefje van PostNL in de bus, dus ik denk dat de cilinder wel binnen gekomen is maar er niemand thuis was. Kreeg ook gisteravond antwoord van Dusvin. Komt allemaal goed dus. :)

Re: Tomos A35

Geplaatst: 06 nov 2013 09:56
door Jurre255
Ik had het geld vorige week maandag overgemaakt maar nog niks gehad. Er zat gister wel een briefje van PostNL in de bus, dus ik denk dat de cilinder wel binnen gekomen is maar er niemand thuis was. Kreeg ook gisteravond antwoord van Dusvin. Komt allemaal goed dus. :)
Helemaal top!

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Tomos A35

Geplaatst: 06 nov 2013 11:42
door Pug205GTi
Ik ga zaterdag even spullen halen om de cilinder eraf te kunnen halen, eerst moet er wat aan me auto gebeuren wat ik het weekend even wil doen en dan ga ik maar eens aan de slag met de Tomos.

Re: Tomos A35

Geplaatst: 31 mar 2014 10:49
door Pug205GTi
Zo nou we zijn al een aantal maanden verder ( zeg gerust bijna een half jaar ) en ik heb eindelijk de zin gevonden om weer eens met de Tomos verder te gaan. Ik had dus een cilinder overgenomen waar wel normale boutgaten in zitten om de uitlaat in vast te schroeven. Gister dus even kijken hoe simpel we de oude cilinder eraf konden krijgen. Met heel veel tegen zin eraan begonnen want het zou vast een hels karwei worden.

Nou als eerst de kopbouten er af gedraaid (dit had ik vorig jaar vervangen (tapeindes + bouten) dus dat ging heel simpel). Spruitstuk eraf gehaald (kan je ook zo lekker bij pfff daar is de meeste tijd in gaan zitten). Nou de uitdaging om die oude cilinder eraf te halen. Had in de Wiki een how-to gelezen en daar had ik vorig jaar al wel de benodigde spullen voor gehaald.

Maar eigenwijs als ik was toch even kijken of ik hem eraf kon trekken. Rondom met WD-40 even ingespoten en de cilinder even rustig wat heen en weer bewegen. Tot mijn grote verbazing zat er beweging in :o

Heel rustig omhoog gehaald en uiteindelijk de oude cilinder er af getrokken. :) Nou dat was simpel en ik denk dat dat te maken heeft met de tapeindes die ik vorig jaar vervangen had, zat geen roest op dus het er overheen schuiven was peanuts. Moest nog pakkingen halen voor de voet, kop en uitlaat, dit had ik nog niet gedaan aangezien ik dacht wel een week bezig te zijn om de cilinder eraf te krijgen. Dat de uitlaat in de oude cilinder niet vast bleef zitten was duidelijk, schroefdraad was nergens meer te vinden.

Ik heb alvast de membraan en spruitstuk op de nieuwe cilinder gezet en mijn vrouw gaat nog even pakkingen halen. Ik moet nog even kortere inbusboutjes kopen om de uitlaat vast te zetten want 30 mm is toch wat te groot :P

Welke lengte moeten die bouten hebben? 15 mm?

En de zuigerveren horen wat speling te hebben?

Zuiger ziet er voor de rest top uit alleen wat aanslag bovenop, kan je dit nog met iets weg krijgen of is daar speciaal spul voor ofzo of een methode?

Ik heb alles met doeken dicht gedopt om te zorgen dat nergens vuil in komt. Morgenavond eens proberen alles te monteren als ik daar tijd voor heb en eens kijken of hij wil starten. Kunnen we eindelijk weer rijden nu het mooie weer eraan komt.