Pagina 2 van 2
Geplaatst: 31 mei 2006 22:37
door tomosa35power
70 cc op s25 lol
euh
met *standaard carb kom je nog niet ver denk ik
als je een s25 heb heb je maar 1 versnelling kun je dus maar 1 veer inkorten
dus gwoon 1 cm af halen ofzo
Geplaatst: 31 mei 2006 23:31
door Joop56
Hoe kan het dan dat ik een S25 2-Speed Automatic heb?
Kan ook makkelijker, een 14/12 carb

Geplaatst: 01 jun 2006 10:14
door tomosa35power
dan heb je dus een tomos a3
maar met een grotere carb ga je nie egt harder maar trek je beter op
Geplaatst: 01 jun 2006 10:50
door Tossie
Mensen ontopic aub
Geplaatst: 01 jun 2006 23:07
door tosje
ehmmm ik heb een s25 met overschakeling dus 2 versnellingen.
maar hoe vindt je dus deze vraagteken veer?
ow morgen ga ik mijn HPI er opzetten op hoeveel vooronsteking moet ie ongeveer staan bij een 50cc?
Geplaatst: 02 jun 2006 09:44
door tomosa35power
nou als je de carter deksel eraf haalt dat zie je je eerste versnelling metteen die moet je eruithalen en de veer die er zit inkorten
geen verstand van hpi
Geplaatst: 02 jun 2006 11:12
door ex-gast
jongens de topic starter heeft gelijk als je je tomos verder naar rechts houd dan draaid hij meer toeren voordat de koppeling aangrijpt dit heeft oa met de olie te maken
maar in sommige gevallen kan de tomos in zijn vrij gaan je kunt dan gas geven wat je wil maar zal niet vooruit gaan een verklaring heb ik hiervoor (nog) niet
wat ook voorkomt en dat heb ik zelf wel eens gehad met wat tomosjes is dat als je je achterwiel omhooghoud>het wiel snel laten draaien en dan met kracht het wiel weer op de grond zetten
nu kunnen er 2 dingen gebeuren 1 je bent een slappeling en de tomos schiet de bosjes in
of 2 je tomos heeft er in eens een vrijloop op zitten
je kunt nu er gewoon op gaan zitten en vol gas geven zonder dat je ook maar 1 mm verplaatst wil je nu weg rijden dan moet je even mee steppen dan schiet hij ineens in zijn versnelling
let op dit werkt niet bij alle tomosjes en bij schade niet bij mij komen janken
Geplaatst: 03 jun 2006 15:01
door angelonoordhof
ik heb wel als ik een burn doe en dan me achterwiel afrem , dat het blok nog zwaar op toeren door draait als een gek. Terwijl t tandwiel allang stilstaat , en het blokje nog druk bezig is en dan na een tijdje schiet hij er weer in zodat ik weer kan rijden.