Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04 okt 2007 11:59
door Thomazzi
Oke, is goed, ik zal hier even naar kijken vanmiddag, dan laat ik het wel even weten..

Gr Thomazzi

Geplaatst: 07 okt 2007 18:17
door Thomazzi
Nou mensen, ik was vandaag bij me moeder (woon eigenlijk bij jeugdzorg) en toen wou ik me brommer starten, en daarna repareren..

Nu kwam ik dus tot een heel groot probleem.
Me brommer wil niet starten:

1. Als ik de brommer start OP de BOK dan doet ie het wel gewoon, maar zoals bij vele brommers draait mijn achterwiel, nu dus ook, maar als ik me achterrem inknijp zodat mijn achterwiel stilstaat pleurt ie ineens uit.

2. Als ik de brommer weer start en dan NIET op de bok wil die niet aan, en dan ook helemaal niet, ik heb geen flauw idee waar dit aan kan liggen, heb ook al mijn oliepijl nageken en goed gemaakt, maar dat hielp ook niet, en heb een nieuwe olie keering opgehaald en gemonteerd.

Dus weet iemand waar dit aan kan liggen, want ik heb nu helemaal GEEN vervoersmiddel meer want mijn heilige fiets heeft het ook begeven :(

Geplaatst: 07 okt 2007 19:48
door Volty
Dat lijkt me een probleem in je versnellingsbak.. haal de rechter carterkap er maar eens af, en kijk of je iets vreemds ziet, vooral bij de koppelingen.

Geplaatst: 07 okt 2007 20:08
door vdWal
ik heb dit geval bij mijn oude blok gehad maar omdat er toen nog veel meer stuk was ben ik opzoek gegaan naar een ander blok,

heb hem later toen wel opengehaald en bij mij lag het aan meerdere dinge in de koppeling

de segmenten waren kaal de veer was kapot en om je segmenten zitten een soort klemetjes 3 stuks daar was er 1 van gebroke, mja of dit bij jou ook het geval is weet ik natuurlijk niet

Geplaatst: 08 okt 2007 00:11
door Bram112
Heb je wel de cilinder nagekeken? Als je keering namelijk lek was dan kan er dus nog veel olie in je tussencarter zitten. ik zou zeggen, haal de kop er is af en kijk of er allemaal zwarte smurrie op zit.. zo ja, verwijder dit allemaal en maak t even goed schoon

Geplaatst: 08 okt 2007 08:56
door Thomazzi
Dat zal ik doen!
Als ik er dan niet uit kom, ga ik wel opzoek naar een ander blok voor een paar tientjes, want hier wordt je ook niet goed van..!


@volty; de schroefjes van mijn rechterkarter kap zijn doorgesleten, of iemand heeft met een boor die schroefjes uitgeboord want ik krijg die carterkap er met geen mogelijkheid af..!

Weet iemand hier ook een antwoord op?

Geplaatst: 08 okt 2007 10:31
door Volty
Dan kan je de koppen van de schroefjes/imbussen eraf boren.

Als ze er af liggen moe tje meestal nog wel wat wrikken, want de kap klemt vaak nog op de 2 busjes waarmee ie gepositioneerd zit.

Geplaatst: 15 okt 2007 16:05
door Thomazzi
Vandaag heb ik me blok eraf gehaalt en open gemaakt, ik kreeg dat ding er met geen mogelijk-heid af :(

Wat ik aantrof:

Koppeling is zo gaar alst maar kan, allemaal zwarte vieze gore smurrie rondom me blok, die keering zag k niet meer liggen op de juiste plaats, op 1 of andere manier is die eraf gepleurt ofzo :?
(Hoe kan het dat me keering eraf is gepleurt eigenlijk, kan hem nergens meer vinden :shock: )

Dus; Koppeling is na zun grootje, oliekeering is weg, en blok olie zat er teveel in en op 1 of andere manier zat er ook iets in me blok van het olie.. :?

Weten jullie ook ergens waar ik een andere/nieuwe koppeling kan krijgen?
Ben al bij de bromboer geweest, koppeling 150 euro :? :shock: :(

Geplaatst: 15 okt 2007 17:12
door flopper
marktplaats vind je vaak wel losse koppelingen of segmenten

Geplaatst: 15 okt 2007 17:19
door Renault
http://www.euroscooters.nl/shop/advance ... g&x=15&y=3


maar dan ben je nog redelijk wat kwijt,
ik zal als ik jou was ook even op marktplaats kijken
(of misschien hier op het forum!)

Geplaatst: 16 okt 2007 00:01
door Bram112
Je kunt het beste indd een 2e hands koppeling kopen dat is t goedkoopst.
Heb je ook gekeken of er veel olie door de wand is gekomen? want als dat zo is moet je dat heel goed schoonmaken.
Oliekeering is dacht ik 2,50.. trouwens raar dat je hem nergens meer kunt vinden.. naja succes!

Geplaatst: 16 okt 2007 22:23
door shadowranger
Koppelingssegmenten zijn los verkrijgbaar. Kosten on-line ergens tussen 14 en 20 euro. Keerring idd iets van 2,50 euro, Verder nog wat pakkingsmateriaal. Kost alles bij elkaar iig geen 100 euro of meer.

Zijn ze allebei gaar?

Geplaatst: 19 okt 2007 13:19
door Thomazzi
Ja, ze zijn allebij gaar.
Degene van wie ik hem heb gekocht, heeft me zwaar verneukt.
Ik heb hem 9maand geleden gekocht, voor 500eu, en hij trekte al wat verneukt, dus atw 24 erop, en 't was al een stuk beter.

Ik ga trouwens voor een nieuw blok;

Ik ging met me pa na de bromboer, met me blok.
Ik vroeg aan die gast zovan:

Moi!
Mijn blok heb ik een (beetje) verneukt, en ik wou even weten of u die ook kon repareren.

Blok was dus al open, zat een beetje te kijken, en om hem te repareren, en nieuw blokolie, pakkingen enzo, was ik 275 euro kwijt :?
Dikke later dus voor die gast, denk ie mij te verneuken :lol:

Dan maar voor een gereviseerd blok gaan op marktplaats, of hier op het TF, maar dat is een beetje aan de dure kant voor mij..

Dus bijdeze; Heeft er iemand een voor mij een goed lopend, normaal blok dat de eerste paar jaar nog wel mee gaat? :P

Geplaatst: 08 nov 2007 14:50
door Thomazzi
Ik zet het maar even in deze topic, vindt het wat onnozel om mijn vraag in een nieuw topic te vragen..:

Ik ben aan het onderhandelen met iemand van marktplaats over een nieuw/goed blok, hij kon ook snelle onderdelen er bij leveren, en ik wou even weten of dit klopt, die man die woont bij me in de buurt, dus opsturen heb ik dus ook geen last van, bespaart me weer wat centjes :lol:
Hieronder de mail die hij na me toe heeft gestuurd, post hieronder even of het wel een beetje klopt, en wat ik het beste kan nemen om me brommer dan 65-70 te laten lopen:

Hallo,

75 euro.

Kan eventueel ook snelle onderdelen bij leveren.

De zuiger heb ik bij een brommer zaak laten aanpassen en hij heeft nu 2 spoelpoorten(scheelt echt veel met het optrekken en ook redelijk wat op top.
*Polini membraam(reageert sneller en trekt beter als standaard membraam scheelt ook iets op topsnelheid).
*Kan het spruitstuk uitvrezen als je wilt(trekt sneller op en hogere top).
*Hogedruk kop komt van een 65cc polini cilinder voor een puch maxi(zeer goeie kop clinder kost los alleen al 140 euro,kop past perfect op een tomos cilinder en zorgt voor een stuk meer compresie,trekt sneller op en een hogere top.

Als je snel wilt rijden met een standaard cilinder is dit een goeie setup:

*Standaard cilinder.
*Standaard cabarateur 1515 cabarateur.
*Zuiger met spoelpoorten.
*Hoge drukkop.
*Polini membraam.
*Uitgevreest spruitstuk.
*Snel uitlaatje.
*tandwiel verhouding 26-22.



Ik schat dat je met een 1515 ong. 75-80 enmet een standaard 70.

Trekt dan super snel op omdat de onderdelen grotendeels voor het optrekken zorgen.

Hoor wel of u interesse heeft.

gr,tom

Geplaatst: 09 nov 2007 21:09
door Thomazzi
Weet iemand hier of het bovenstaande klopt?