Pagina 2 van 2

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 29 okt 2008 21:04
door adje
Wat vind jij beter?

Toen ik hem inkortte zover als c. van Klaveren, merkte ik vrijwel nihil verschil in geluid.

Hoe verder je hem inkort, hoe zwaarder je geluid word. Dit hoor je vooral als hij stationair loopt. Misschien ook wel als je gewoon rijd, maar dan hoor je dat niet vanaf je tomos. Ik heb wel het idee dat mensen sneller doorhebben dat ik eraan kom, waardoor ze aan de kant gaan. Dus ook handiger :)

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 29 okt 2008 21:18
door poffertje
De demper van adje16 ziet er ook anders uit dan die van mij, heb je die verlast ofzo want die van mij is nu als die van C van Klaveren :?

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 29 okt 2008 21:19
door adje
Als je goed kijkt zie je dat beide dempers gewoon hetzelfde zijn, alleen andersom.

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 29 okt 2008 21:22
door poffertje
excusez-moi, inderdaad niet goed gekeken.. :P

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 29 okt 2008 21:46
door poffertje
Heeft deze aanpassing trouwens geen negatief effect op het blokje? met andere woorden kan er iets door kapotgaan?

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 04 nov 2008 10:44
door C. van Klaveren
Geachte forummers,

Vooraf: Er gaat niets kapot aan je blokje. P.

En in verlenging op mijn schrijven van 25 Okt. het volgende.

Ik heb van de week even de tijd genomen om test te rijden met de 2 dempers. Tijdens het warm rijden eerst een goed stuk weg opgezocht om test te rijden.
Omdat het verschil tussen de 2 dempers niet zo gek groot was (maar er was wel verschil) moest om iets te weten te komen over een bepaalde afstand de tijd en de snelheid opgenomen worden. En dat heb ik dan ook gedaan.
Het resultaat is als volgt: Over de afstand van ± 180 m werd met beide dempers 19 sec. gedaan.
MAAR, de ingekorte demper had een beter midden en eind shot, of te wel, bij het middentoeren gebied trok hij wat harder en op de meet (eindstreep) liep hij ± 2 km harder. [45 - 46]
En met het korte eindpijpje trok het Tomosje bij aanvang wat sterker, maar op de meet liep hij 43 - 44.

Zo gezien en getest verkies ik de demper, gewoon omdat geluid bij mij een rol speelt. En het verschil te beperkt is. Maar mogelijk doe ik de test nog een keer, omdat ik constateerde dat het benzinemengsel niet de goede verhouding meer heeft.

Ter algemene info gedaan. Met vriendelijke groet verbliijf ik

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 04 nov 2008 14:54
door Marctraider
Goed gedaan!

Ik vraag me alleen af, hoe gaat het hier bij deze oude A35 uitlaatjes met tegendruk e.d.?
Sowiezo heb ik nooit echt bij deze uitlaatjes de indruk gehad dat ze veel tegendruk leverden. Maar nu deze aanpassing is gedaan, is dit niet minder geworden? Ik kan me namelijk voorstellen dat als hij straks bijna tot geen tegendruk levert dat er veel onverbrand mengsel verloren gaat? En zo dermate de uitlaat 'zou kunnen' dichtslippen.

Aan de andere kant heb je ook geen prestatieverlies, dus je zou ook kunnen zeggen dat mijn bovenstaande niet het geval is.

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 05 nov 2008 18:24
door PimW
Welke benvindingen die jij gedaan hebt doen jou denken dat een tomos uitlaat weinig tegendruk levert?

Verplaatst naar uitlaten sectie.

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 06 nov 2008 08:45
door Marctraider
Ik heb zo altijd de indruk gehad, zelf heb ik met die standaard uitlaatjes geen ervaring. Ik weet ook niet 100% precies hoe ze van binnen in elkaar zitten. Zitten er schotten in?

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 26 aug 2009 13:41
door jeroentjee
Ben van plan om voor de gein ff te kijken naar die demper van mij. Dus ik heb het schroefje eruit gehaald maar kreeg de demper met geen mogelijkheid los. Is het 1 schroefje of is er een handigheidje om dat ding eraf te doen ?

beetje een bump, ik weet het :P

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 26 aug 2009 15:22
door shadowranger
Ja 1 schroefje en daarna naar achteren eruit tikken.

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 26 aug 2009 16:30
door adje
Schroevendraaier tegen demper en er uit tikken.

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 26 aug 2009 16:36
door jeroentjee
aai top, zal het vanavond denkk ff proberen weer :).
En dan gwn beetje richting het gaatje erafhalen ?

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 26 aug 2009 16:58
door adje
Demper kan je er normaal gewoon af trekken, maar nu zal je ff me een hamer en schroevendraaier moeten rammen omdat die er al langer op zit.

Re: Een uitlaat tip

Geplaatst: 04 nov 2009 18:25
door Ricker
Na aanleiding van deze tip heb ik de uitlaatdemper ingekort vergelijkbaar met die van de foto van C van Klaveren.. maar ik het geluid dat hij nu maakt bevalt me niet, het klinkt erg blikkerig wel loopt hij mooier.. krijg ik door de demper verder te verkorten zoals bij Adje16 op de foto te zien is een beter geluid uit de uitlaat??
Trekt hij sneller of ligt de top ook hoger?