Pagina 2 van 4
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 18 mar 2009 16:42
door rob4
Ik had al gekeken bij tosser maar hij wil blokkjes hebben die nog rijden maar dat doet deze dus niet. weet iemand eigenlijk van wat voor materiaal die kap is die stuk is? Kan ik dat gewoon lassen met mig-mag of moet ik daar een ander apparaat voor hebben. Het lijkt wat op alluminium maar dat weet ik niet zeker. (matiriaal-leer was nooit mijn sterkste punt op de metaaltechniek

)
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 20 mar 2009 19:10
door PimW
Als je goed kijkt zie je dat dit een (niet origineel) 27tands tandwiel is. Dat betekend dat de vorige eigenaar een gat in die kap heeft moeten maken zodat de kettting vrij kan draaien. Ik weet niet wat de setup nu is maar dan was hij vroeger waarschijnlijk opgevoerd.
Je kan dit tig lassen of lijmen met speciale metaal epoxy. Doe je dit dan houd je je vliegwiel en ontsteking net, er bestaat een kans dat het gaat roesten en storen als er water bij komt of smeer. Rijden zonder dat schotje is mogelijk maar dan is het wel raadzaam zo nu en dan eens wat schoon te maken daarachter.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 20 mar 2009 19:45
door rob4
Dat tandwiel is er later pas ingezet door de brommerboer. Toen zat dat gat er al (zat te denken ik was dat gat al een keer tegengekomen. Een TIG-lasapparaat heb ik niet bij de hand alleen mig-mag en elektrode. Weet iemand hoeveel zo'n kap nieuw ongeveer kost? Serker nog weet iemand een ander motorblok voor dat ding? (tegen betaling +/- €150.- heb ik er voor over) En er ligt toch een A3 motor in.
Ja ik weet veel vragen maar daar hoop ik dan ook veel antworden op te krijgen.

Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 21 mar 2009 06:38
door 7P_
Die dingen zijn hard to find.
De meeste blokken die erop passen, dus gewoon de A5, zijn allemaal gitzwart.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 21 mar 2009 11:18
door rob4
Dat vind ik niet erg, ik had er al een pouch blok ondergezet maar die was in een te slechte staat. En een ander soort motorblok vind ik eigenlijk wel orgineel, dat heeft niet iedereen.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 21 mar 2009 16:22
door 7P_
http://www.lifan.com/en/product_list.as ... 655&id=888" onclick="window.open(this.href);return false;
Chinees Lifan blokkie?
Viertakt schakel
Kosten nieuw werkelijk geen klote.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 21 mar 2009 16:23
door adje
Ik zie geen prijs?
Maarja als er iets kapot is heb je geen onderdelen.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 21 mar 2009 16:29
door 7P_
Adje, er is zo gruwelijk veel te koop voor die Chinese meuk.
http://www.dratv.com/newengines.html" onclick="window.open(this.href);return false;
255 dollar heb je er al een. Geen geld dacht ik zo.
Een compleet nieuw Tomosblok betaal je 500 euro ongeveer voor hahaha
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 21 mar 2009 20:35
door rob4
Is wel leuk zo'n motor, een nadeel is dat ze uit amerika komen en ze alleen maar via boot verzenden
Dan is hij pas hier over heel wat weken.
Dan maar een ander blok zoeken. Een andermodel tomos blok kan er toch ook onder?
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 22 mar 2009 10:48
door 7P_
Jazeker.
Weet iemand hier of er niet zo´n 4L blok onder past?
Dat zou bruut zijn. De revival is geïnspireerd op de Tomos T4L
Lekker schakelblokkie

Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 22 mar 2009 12:38
door rob4
Wel dik, maar ik bedoel een A3 blok o.i.d. Zo'n zwart motorblokkie.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 04 apr 2009 16:28
door TomosTuningWassenaar
ja, een ander a52 blok past er ook onder. Gewoon alle blokjes van tomos. Van die schakels weet ik het niet zeker.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 05 apr 2009 15:08
door rob4
Ik heb er nu een ander blok onder zitten. Het is een zwart blokje weet niet welke. Er is alleen een heel groot probleem, hij gaat niet uit... Er zaten maar twee stekkertje aan en die ziten nu aan gesloten (zwarte en een gele). Wat kan ik er aan doen? Altijd laten lopen is niet echt een optie... Ik zat zelf te denken om tussen de gele draad een schakelaar te zetten. Is dat wijs of ben ik dan een beetje aan het aan modderen?
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 05 apr 2009 15:33
door 7P_
In mijn ogen moet ie gewoon uitgaan als je één van de twee onderbreekt met een schakelaartje en zal dit ook gewoon de beste oplossing zijn.
Btw, k zou het wel leuk vinden als je ons een beetje op de hoogte hield met foto-updates

Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 13 apr 2009 18:28
door rob4
Hier komt ie dan. Weer een update. Zoals al besproken een motor revisie zit er voor dit blok niet meer in. Maar bij Erik van dit forum heb ik nu een ander blok. Hij hang er onder en hij loopt al, maar hij ging niet uit. Ik was eerst van plan om de gele te onderbreken maar dat was geen goed idee, daar zit je verlichting op, dus de zwarte in onderbroken en hij gaat nog uit ook!
Verder loopt het motortje mooier dan het oude motortje. Maar bij gas geven slaat hij nog wel dood, dus de carberateur nog ff schoonmaken en afstellen. Als het zo doorgaat gaat hij dit weekend alweer de weg op.

Het aan/uit knopje.

De draden weerwar, niet een erg duidelijke foto. Het rode draadje boven loopt door in een zwartdraadje wat naar de schakelaar gaat. en dan weer terug naar de zwarte die voorlangs loopt, met dat witte ding (onderkant). Daar gaat hij het blok weer in.

Achterkant van de schakelaar. met de twee zwarte draden.

Het "nieuwe" blok onde de brommert

Nog een keer

en de laatste maal.
Verder is mijn bougie vet/nat, dat houd toch in te grote sproeier?

Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 13 apr 2009 19:19
door TomosTuningWassenaar
Dit houd idd in dat de sproeier te groot is. Maar ik zou eerst maar even een stukje rijden, dan weet je meer. Welke sproeier zit erin?
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 13 apr 2009 19:30
door rob4
uit mijn hoofd 53 of 58 (eerder 53). Hij valt dood met gas geven, dus rijden word moeilijk, maar als ik de choke half open zet doet hij het wel goed.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 01 jun 2009 20:04
door rob4
Zoals hierboven al aangegeven, is het mengsel niet helemaal oke.
Kan dat ook te maken hebben dat er een carbarateur van een (brom)Revival op zit en een ander blok (zo'n zwarte). Ik dacht een A3 blok.
Mijn tomos heeft nu met het nieuwe al weer aardig wat wat kilometers gereden, zeker nadat hij de nieuwe wiellagers heeft gehad. Alleen de afstelling is nog niet goed. Ik zit nu met de shoke-klep te spelen tijdens het rijden.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 01 jun 2009 20:53
door Rutger nl
Als je met de choke half open goed loopt,dan moet je een grotere sproeier.
Re: Motor revisie + reparatie kappen revival
Geplaatst: 01 jun 2009 20:58
door rob4
Ja zover snap ik het nog, mijn vraag nu is of er veschil zit in de carberateur van die twee motorblokjes.