Pagina 165 van 183

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 18 jun 2010 20:58
door stanneman
Jongens wat is nou de term denk ik "viertakten"

ik weet opzich dat er dan een te grote sproeier in zit of zo iets maar wat hoor je dan ?

ik had namelijk het idee dat toen ik van bromkop naar hd kop verwisselde dat hij dat toen deed :)

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 19 jun 2010 16:53
door cornetjhu
ik ben opzoek naar een nieuwe cilinder,
deze is te koop maar de eigenaar wist niet of hij op tomos past. DE RECHTSE (50cc)


Afbeelding

past de rechtse op tomos zonder aanpassingen?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 19 jun 2010 16:54
door tomostefan
Ik geloof het niet

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 19 jun 2010 21:38
door shadowranger
Rechtse lijkt me een Puch cilinder. Op zich past die wel, echter krijg je problemen met het spruitstuk en alle andere aanverwante items. De hoek waarin een Tomos cilinder staat tov het blok is namelijk anders als van een Puch.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 19 jun 2010 22:38
door tomostefan
En je moet natuurlijk een spruitstuk maken.
En je uitlaat omlassen

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 20 jun 2010 00:55
door boy-1993
ik ben opzoek naar een nieuwe cilinder,
deze is te koop maar de eigenaar wist niet of hij op tomos past. DE RECHTSE (50cc)


Afbeelding

past de rechtse op tomos zonder aanpassingen?
als je een 50cc zoek ik heb nog een 50cc standaard en een 50cc snel van airsal allebei voor tomos pb me maar ff:P

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 11:27
door Sugi
Iemand enig idee na hoeveel km het verstandig is om de lagers en keerringen te vervangen in het blok?

ZUIGER

Geplaatst: 22 jun 2010 11:28
door cornetjhu
hoever moet je zuiger in je cilinder kunnen als er geen zuigerveren omheen zitten.
want ik heb mn cilinder af gehaald, en mn zuiger.
en ik stop[ net mn zuiger, zonder zuigerveren in mn cilinder, (aan de goede kant). maar hij klemt:

Afbeelding
op de foto hierboven heb ik mn zuiger er gewoon in laten "vallen", hij klemt dus.

hoort dit?

ik heb een standaard snor cilinder, en standaard zuiger.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 11:32
door Jan de Lasser
als het goed is is je zuiger KLEINER als je cilinder, moet dus gewoon passen.
Is de Zuger te groot, dat past het dus idd niet en heb je een verkeerde zuiger.
Je vertelt niet of dat spul eerder in elkaar heeft gepast?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 11:35
door cornetjhu
als het goed is is je zuiger KLEINER als je cilinder, moet dus gewoon passen.
Is de Zuger te groot, dat past het dus idd niet en heb je een verkeerde zuiger.
Je vertelt niet of dat spul eerder in elkaar heeft gepast?
deze cilinder en zuiger zaten er gewoon in toen ik mn kocht.
ik heb laatst de zuigerveren vervangen, en met veel moeite met 4 handen de zuiger in gekregen,
dit ging echt moeilijk.

maar zonder zuigerveren past het niet eens soepel :P.
als ik doorduw past het trouwens wel, maar dan moet ik even duwen

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 11:37
door Jan de Lasser
je kunt de cilinder een beetje vettig maken met wd 40 oid?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 11:43
door cornetjhu
je kunt de cilinder een beetje vettig maken met wd 40 oid?
bedankt, heb net mn zuiger door de benzine gehaald en erin laten vallen en glijd perfect. hopen dat het ook goed gaat met zuigerveren :P
dankudanku.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 12:49
door Jan de Lasser
is goed jong, daarvoor is het forum 8)
kan ik als ouwe zak ook nog 's wat goeds doen :lol: :lol: :lol:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 15:30
door advance
Is dit een beetje een goede deal?

Achterbrug + achterband van een revival
Complete voorvork inclusief wiel

samen voor 125. Is dit een beetje netjes?

En is het gewoon plug en play? Zag namelijk een ander topicvan iemand die revival onderdelen op zijn tomos had gezet. Ook met de schrijfrem?

alvast bedankt.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 15:54
door Koeieneus
Is dit een beetje een goede deal?

Achterbrug + achterband van een revival
Complete voorvork inclusief wiel

samen voor 125. Is dit een beetje netjes?

En is het gewoon plug en play? Zag namelijk een ander topicvan iemand die revival onderdelen op zijn tomos had gezet. Ook met de schrijfrem?

alvast bedankt.
Nieuw of tweedehands?
En wil je het op een "gewone" Tomos monteren of een Revival?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 15:58
door advance
Is dit een beetje een goede deal?

Achterbrug + achterband van een revival
Complete voorvork inclusief wiel

samen voor 125. Is dit een beetje netjes?

En is het gewoon plug en play? Zag namelijk een ander topicvan iemand die revival onderdelen op zijn tomos had gezet. Ook met de schrijfrem?

alvast bedankt.
Nieuw of tweedehands?
En wil je het op een "gewone" Tomos monteren of een Revival?
Het is tweedehands. Het plan is om het op een gewone tomos te monteren.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 16:02
door Koeieneus
Als het nog in een goeie staat is, denk ik dat het wel een mooie prijs is.
Alhoewel ik het een hoop geld vind.

Ik weet niet of het zo allemaal past.
Misschien kun je de eigenaar van het topic een PB'tje sturen.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 18:58
door Danny E
Maarja wat is licht opgevoerd?
Tecno Estoril
12/9@ 56.
Spruit/lucht ontgrenst.
HD kop.

Dit niet lijkt mij.
danny en met
65airsal
16/16
16mm spruit
technigas next
powerfilter
ja deze zijn toch wel redelijk licht als er verder niks drastisch is getuned aan de cilinder. gewoon plug en play dingetjes die niet perfect met elkaar samenwerken (standaard carter op standaard airsal 65 bijv) :cry: . juist hierdoor zou je juist kritischer moeten kijken naar het ontstekingstijdstip :koning: . of dit veel eerder of later moet dan de standaard bromstand voor optimale werking zul je toch echt zelf moeten uitzoeken, kun je zo niet van afstand zeggen. Zolang hij niet zwaar gaat stotteren of afslaan of moeilijk start (4/5 keer kicken met choke) kun je de ontsteking wel vroeger zetten. als hij te vroeg staat merk je dat meteen en dan moet je het ook meteen weer terug zetten, zonder door te rijden op volgas, of op het punt dat ie moeilijk gaat doen. dit kan serieuze schade geven. ook de bougiekleur in de gaten houden als je het ontstekingstijdstip veranderd. kan zijn dat ie een rijker of armer mengsel nodig heeft voor een nog betere prestatie. kan ook zijn dat ie al aardig goed staat maar net een klein tikje meer kan hebben. in sommige gevallen (zoals bij mezelf) moest ik hem erg veel vervroegen om hem gewoon op toptoeren te krijgen zonder haperingen (alsof je uit-knop indrukt bij bepaald toerental). krijg je knallen in de uitlaat als je gas dicht draait staat hij nog te laat (ik hoor veel licht-getunede tomosjes overal die dit doen :r ), verander je dit, trekt hij sneller en ligt waarschijnlijk je top nog hoger ook.

wat ook een mooi voordeel is, is dat tomosjes eigelijk altijd zuiniger worden omdat je de brandstof efficienter gebruikt, maar dit zal geen liters schelen :wink: .

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 19:52
door marccoef
Sigma BC 509

Ongestoord of NGK restistance doppie nodig?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 jun 2010 22:19
door michabooij
misschien jongen, merk je snel genoeg, gaat die marrokaans aangeven dan wel.

viewtopic.php?f=58&t=3760
hier in de faq, als ik 45 rijd zonder, en ik wil 30/35 rijen met, hoeveel micro farhad?