Pagina 25 van 68

Geplaatst: 23 feb 2007 20:11
door thomas
mijn setup is nog std behalve een andere uitlaat(28mm bocht merklooze uitlaat)
en ik wil zo rond de 60 gaan maar ik weet niet hoe groet carb ik er dan op moet gaan zetten maar ik denk idd dat ik voor de 15/15 ga(nog goeie merken??)

Geplaatst: 23 feb 2007 20:20
door sicktuning
ja dellorto is wel aan te raden..

Geplaatst: 23 feb 2007 21:03
door dodo
tandwiel 22 achter of kleiner dan je nu hebt
15/15 is aan te raden
evt een ng andere uitlaat technootje ofso

en dit is helemaal niet slecht voor je blok wel als je het verkeerd afstelt maar het maakt niks uit

Geplaatst: 25 feb 2007 11:00
door Jordi
Ik reed nu met 14 mm dellorto en proma gp 60. Ik heb nu 15/15 dellorto gekocht, hoe hard zou ik nu gaan dan?

Geplaatst: 25 feb 2007 11:46
door dodo
55 zoiets mssn 60

Geplaatst: 25 feb 2007 12:47
door Mr.Dar-Q
Je trekt alleen wat harder :wink:

Geplaatst: 26 feb 2007 15:47
door thomas
past een 15/15 carbje er gewoon zo onder zonder aanpasingen??

Geplaatst: 26 feb 2007 16:35
door Volty
ja, het past gewoon.

je moet alleen wel de carburateur afstellen!

Geplaatst: 27 feb 2007 11:52
door thomas
en hoe doe ik dat??

Geplaatst: 27 feb 2007 12:54
door Tossie
de goede maat sproeier erin doen en de brommer stationair afstellen door het schroefje.

Rij je met origineel filter op de 15/15?

Geplaatst: 27 feb 2007 18:16
door Jordi
Er zit toch luchtfilter in de carburateur?

/edit:

Afbeelding

Achter dat zwarte klepje.

Geplaatst: 27 feb 2007 20:23
door thomas
ik heb de 15/15 er nog niet in zitten
moet je een nieuw filter kopen dan(die zit er meestal toch bij?)

Geplaatst: 01 mar 2007 08:59
door J1
ik heb een endy reverse uitlaat, maar er zit altijd een vieze vlek op van benzine dat uit de uitlaat komt, en als het een beetje nat weer is en ik start m'n brommer zie ik op de grond echt een regen van benzine neerkomen, is dit normaal? mijn brommerboer zei van wel omdat dit een 70cc uitlaat is, klopt dat?

Geplaatst: 01 mar 2007 09:02
door Paul123
waar vind je benzine precies? en als de uitlaat goed zit aangesloten zou dit niet mogen gebeuren.

Geplaatst: 01 mar 2007 09:14
door J1
de benzine die spat gewoon mee met de uitlaatgassen dus gewoon uit de demper
en dat zorgt voor een vieze vlek op m'n uitlaat,

Geplaatst: 01 mar 2007 19:00
door Paul123
Nou, dan gaat er iets niet goed, want iemand die ik reed eerst 50cc met een endy en die had daar geen last van.

Geplaatst: 01 mar 2007 19:00
door shadowranger
de benzine die spat gewoon mee met de uitlaatgassen dus gewoon uit de demper
en dat zorgt voor een vieze vlek op m'n uitlaat,
Ik denk eerder dat je carburateur het probleem veroorzaakt. Verbrand mengsel kan namelijk niet meer als vloeistof uit de uitlaat komen.

Wat wel mogelijk is, is dat er wat benzine uit de carburateur spat en over je blok druipt tijdens het rijden (zeker met grotere, niet goed afsluitende carburateurs is dit goed mogelijk). Er kan overigens ook wel wat olieresten uit de mengsmering uit je uitlaat komen, maar dat is meestal aan de achterzijde.

Geplaatst: 01 mar 2007 19:25
door Riiiick
ontsteking afstellen, is dat nou een kapje los draaien iets verstellen en klaar of moet je dan wel meer onderdelen eraf halen? ik heb weinig ervaring met brommers.

heb nu een snor brommer met:
bromkop
atw 24
tecnigas next
is dan 50 een redelijke snelheid? en gaat die door ontsteking afstellen nog harder of trek die dan harder op?

Geplaatst: 01 mar 2007 19:28
door Volty
In de FAQ staat een heel mooi topic over ontsteking afstellen!

Geplaatst: 01 mar 2007 19:31
door shadowranger
Het is iets meer werk. Je moet namelijk ook je vliegwiel verwijderen anders kom je niet bij je ontstekingsplaat.

Zie ook How-To of FAQ hoe dat moet.

50 is idd een redelijke snelheid, netjes zo te noemen.

Hij kan iets harder gaan lopen, maar verwacht geen grote getallen. Vaak wordt dit gedaan om het "viertakten" op top te verhelpen (ontsteking staat voor standaard Tomos snor erg laat om het vermogen te drukken).

Edit: Volty is me net voor :oops: :oops: :P