Dat kan best zijn, dat je een slecht contact hebt. Check de bougiekabel zowel bij de aansluiting van de bobine (schroefdrrad) als in de bougiedop (als je daarbij kan komen). Knip als je lengte hebt een stukje af om er zeker van te zijn dat je "vers" koper hebt om aan te sluiten. Vwb de draadbreuk van de uitknop, dat kun je omzeilen door de bobine rechtstreeks op het zwarte draadje aan te sluiten dat uit je blok komt. Let er wel op dat je je motor niet meer kan uitzetten als ie eenmaal loopt. Trek zeker niet aan de bougiedop, want je krijgt een opflikker van heb ik jou daar. Beter is om de benzinekraan dicht te draaien en wachten totdat deze op is. Mocht de motor toch nog uitvallen ondanks de rechtstreekse verbinding, kan het ook liggen aan een lekke condensator/ punten te ver ingebrand (als je puntenontsteking hebt). Als je condensator lekt en deze wordt warm, ontstaat de vonk tussen de punten ipv de bougie.
Speling van links naar rechts is niet goed, maar dat kan liggen aan de afstandshims die gemonteerd zitten bij de krukaswangen. Misschien heeft de vorige eigenaar een lagerrevisie willen doen, maar verzuimt de juiste shims te plaatsen. Die speling kun je opvullen door de juiste maten shims te monteren. Als je speling hebt van boven naar beneden kan het wel kwaad want dan zijn de krukaslagers versleten en dienen vervangen te worden. Hierdoor kan idd de keerring ook kapot gaan.
Afgelopen donderdag heb ik de brommer naar de brommerboer gebracht (luythink tweewielers groningen), ik heb aan hun gevraagd of ze de brommer weer rijdend wouden maken en tegelijkertijd af konden stellen omdat ik er helemaal niet meer uit kwam.
Ik heb de brommer zaterdag middag opgehaald en uit tijdgebrek zondag een klein testritje meegemaakt van 10 meter. Toen ik met de brommer mijn weg wou vervolgen viel die na 100m weer uit terwijl luythink er wat aan vervangen had, o.a:
Nieuwe contactpunten ontsteking (die is 3 week geleden ook al vernieuwd, door mij zelf

)
Nieuwe bougie (oude was 2 week oud.)
En alsnog wil die niet meer starten, ik ga er vanmiddag weer mee terug en vraag hier opheldering voor, omdat ik schijtziek ben van het merk Tomos wil ik graag weten wat voor advies ik mee kan nemen van jullie, zodat zij het kunnen repareren. --> Ik heb hier toch gewoon garantie op toch?
Kan het zijn dat de condensator overleden is?
Alvast zeer bedankt voor de terugkerende reacties.!
Past een Dellorto SHA 16/16 zonder aanpassingen op een recht spruitstuk van een S25, en tot hoever kan dit spruitstuk uit worden gefreest?
Iemand?
Ik denk dat het wel zou moeten passen, let alleen wel op valse lucht bij het monteren en rijden, het freezen van je rechte spruistuk moet zeer nauwkeurig, de buitendiameter is zo ongelofelijk klein. Ik zou zeggen: Proberen, als het je niet lukt vraag aan Waldo of Jacobvanhuppeldeplup

, die zal het vast wel weten
