Pagina 5 van 8
Re: Kx tomos V2.0 Update V-force 3 en HGS uitlaat
Geplaatst: 22 jun 2009 16:49
door 910-sprinter
nog weinig, ik heb m alleen ff op de *standaard gestart en nog met de oude uitlaat, moet zeggen dat er nu wel meer pit in zit, binnenkort maar even testen en dan de hgs pijp eronder, en weer testen.
Re: Kx tomos V2.0 Update V-force 3 en HGS uitlaat
Geplaatst: 30 jun 2009 12:49
door tomosslovenija
Hello/Hallo
English:
Greetings, my name is David, and I like your projects, I was wondering whether to get your Messenger (MSN) because I have a few questions regarding the KX project
NL:
Gegroet, mijn naam is David, en ik graag uw projecten, ik vroeg me af of je Messenger want ik heb enkele vragen over de KX-project
Groeten uit Sloveniƫ David
Re: Kx tomos V2.0 Update V-force 3 en HGS uitlaat
Geplaatst: 30 jun 2009 15:18
door Gam3m4st3r
hey man
strakke sprinter ziet er wel ziek uit zo

Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 06 jul 2009 23:14
door 910-sprinter
Vanmiddag even wezen testen met het nieuwe membraan en spruitstuk, in de powerband van de eerste versnelling had ik wiel spin, en meteen daarna liep de interne vertanding vrij en viel dus de aandrijving weg, dus morgen het blok maar even openmaken.. verder ben ik een andere uitlaat aan het maken en de hgs wordt vd week ook verlast om te testen. Voor genemuiden hoop ik toch echt dat het vermogen beter uitpakt.
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 06 jul 2009 23:26
door Ingmar.
klinkt alsof er vermogen inzit jim

Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 09 jul 2009 14:12
door Kevin...
meer als in de jouwe wss ingmar

Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 09 jul 2009 14:53
door Gietor
hoe heb je randje zo netjes gepolijst ? gewoon staalborstel erover heen gehaald om hem kaal te krijgen? duurt anders zo ABNORMAAL lang..?
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 09 jul 2009 17:16
door Ingmar.
eerst stralen en dan gewoon polijsten denk?
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 09 jul 2009 17:42
door 910-sprinter
jep eerst kaal stralen met het grofste straalzand dat er maar bestaat, zelfs dan duurt het nog lang, en daarna veel schuren en polijsten, ben trouwens nu bezig met de hgs uitlaat te verlassen, dus morgen weer testen

Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 09 jul 2009 18:39
door Administrator
Zo'n KX 80 wil over het algemeen aardig reageren op membranen en inlaattrajecten. Bij ons scheelde het 3 pk over de gehele lijn. (verschil tussen v-force 3 en standaard membraan.)
Wel leuk dat een standaard membraan veel beter presteerd ghehe.
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 09 jul 2009 19:28
door derk jan
Ik heb net deze binnengekregen.
En heb trouwens toch ook maar een kx uitlaat opgescharreld. Een oude Spes wel te verstaan. Maar tering wat een knots van een pijp is het. Net een ballon. Heb nog niets getest omdat ik nog steeds niet de toeren heb gevonden. Alles blijft hangen op 12.300 aan toeren. Zal wel niet de uitlaat zijn maar wat anders.
Ben erg benieuwd wat die van jou gaat doen met de KX uitlaat. (ik had wat problemen met ombouwen. Is niet echt een leuke uitlaat om pas te maken..)
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 11:59
door 910-sprinter
haha ja daar ben ik het wel mee eens derkjan, het is idd een lastige zaak om het een beetje fatsoenlijk pas te maken, maar hij hangt eronder. Ben wel benieuwd wat het gaat doen. Enne dat is natuurlijk ook een pracht membraan wat je daar hebt

Zal dat veel verschillen tov een V-force?
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 13:25
door derk jan
Zal wel wat verschil in zitten denk ik. De V-force is een 8 klepper en ik denk dat die onderin wat meer porrie geeft.
De VHM is een 4 klepper en zal wat meer in het middengebied werken? Tenminste zo vermoed ik.
Met de uitlaat heb jij wat meer geluk denk ik. De cilinder staat op een Tomos wat omhoog. Op de Puch staat het horizontaal wat er voor zorgt dat je eigenlijks te weinig ruimte er onder hebt. Gelukkig had ik nog een redelijk overeenkomende voorbocht liggen. Nu kwam ik dan toch redelijk onder het blok vandaan.
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 14:06
door 910-sprinter
dat is iid wel een voordeel dat mn cilinder onder een hoek staat. Maar jij had toch laatst het probleem dat je powervalve open stond? toen wou hij ook geen toeren maken toch?
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 14:19
door derk jan
Haha,ja nou dat zat zo.
Ik heb hier ook een uitlaat liggen die ontworpen is voor een 2fast cilinder. Die had ik er onder gezet omdat de eerste zelf ontworpen uitlaat niet genoeg toeren maakte. Nu wou die 2fast uitlaat zeer slecht lopen. Dus ik dacht als ik de powervalve open zet word de timing wat hoger en mischien werkt de uitlaat dan wat beter. Nou niet dus. Nog steeds erg slecht lopen.
Onderhand was het al wel vrijdag voor de sprint. Heb dus de eerste uitlaat 2.5cm ingekort in de belly en die er op gezet voor de sprint zonder te testen. Nou ben ik toen dus vergeten om de powervalve terug te zetten. Daar is de hele uitlaat niet op ontworpen om met die hoge timing te werken. Dus heb daar iets mee verloren.
Maar ja onderhand nog steeds niet gevonden wat het belemmert in toeren draaien. Met alle uitlaten die ik zo onderhand heb liggen is het maximaal 12.300,maar dan ook echt met elke uitlaat. Dus er is iets anders. Ben nu aan het testen met de ontsteking. (Ignitech,dus programeerbaar)
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 17:09
door 910-sprinter
dus het zou kunnen dat de curve verkeerd is, maar hoop idd dat je het toeren probleem kan vinden, moet toch 14000 kunnen draaien zonder probleem. Ben nu aan het wachten op de andere ontsteking, heb laatst mn eigen kapot gereden. Vanavond even test rijden met de hgs pijp.
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 17:14
door derk jan
Met de curve ga ik inderdaad even klooien.
Laat wel even weten wat het doet met de HGS. Als ik de mijne zo bekijk denk ik dat ze te "dik" zijn. Te veel volume.
Maar goed er zijn meer factoren die meespelen.
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 18:33
door Administrator
Test ook eens een Yamaha YZ 80 pijp, gewoon voor het verschil. Bij onze 2 KX 80 puchjes pakte dit beter uit dan elke andere pijp.... (zowel de standaard kx 80 pijp als ktm sx 85 als HGS pijp etc.) Wel moet er wat gespeeld worden met de lengte van de bocht.
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 19:48
door derk jan
Ooh is dat zo?
Ik weet nog een yz80 uitlaat van het fabrieksteam te liggen voor weinig.
Toch eens even praten met de mannen dan..
Re: Kx tomos V2.0 #5 op genemuiden
Geplaatst: 10 jul 2009 20:06
door Paul123
Ik heb iets vernomen over 100km/h binnen 6,2 seconden ofzo

?